| کد مطلب: ۱۰۲۴۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

۱۵۷۰؛ اورژانس
اجتماعی دانش‌آموزان
آرمان ملی: سرپرســت وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: وزارت آموزش و پرورش، با آگاهی از خطر آسیب‌پذیری کودکان و نوجوانان در شرایط کرونا، برای ارائه خدمات مشاوره‌ای و پیشگیرانه به دانش‌آموزان تلاش می‌کند. در پیام علیرضا کاظمــی آمده است: تماس گسترده و روزانه مشاوران مدارس با دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان، ارائه خدمــات ضروری مشــاوره و مددکاری اجتماعی، راه اندازی خط ملی نماد به شماره ۱۵۷۰، برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیرانه و خــودمراقبتی، انتشار پوسترهای آموزشی ترویجی، شناسایــی دانش‌آموزان در معرض خطر و ارائه خدمات مورد نیاز به ایشان، بخشی از خدمــات آموزش و پرورش برای حفظ و ارتقای بهــداشت روان دانش‌آموزان و محافظت از ایشان در برابر مخاطرات روانی اجتماعی است.
ضرورت افزایش سهم مترو
آرمان ملی: شهــردار تهــران گفت: از ۷۵ درصد تردد حمل و نقل عمومــی سهم مترو باید ۳۰ درصد باشد که در حال حاضر این سهم ۱۰ درصد و ۲۳ درصد نیز سهم اتوبوسرانی است. بنابراین بر اساس تکلیف باید به سمت توسعه حمل و نقل ریلی بر محور مترو، حرکت کنیم. علیرضا زاکانی با اشاره به افتتاح ایستگاه شهید رضایی در خط ۶ مترو حدفاصل میدان خراسان و بعثت، افزود: خط ۶ باید تکمیل و با تاکید بر توسعه مترو هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح شود. با مدل‌های جدید توسعه مترو در خط ۱۰ باید با تقسیم و قطعه‌بندی مسیر، توسعه مترو را سرعت دهیم چرا که تمرکز مدیریت شهری هم بر تکمیل خط ۶ و ۷ و سرمایه‌گذاری برای سایر خطوط ( ۸ ، ۹ ، ۱۰ و ۱۱) است.
فروش واکسن ایرانی آنفلوآنزا
ایسنا: مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از فروش واکسن آنفلوآنزای ایرانی از اواخر هفته در داروخانه‌ها خبر داد. سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه نوع تولید داخل و وارداتی با یکدیگر تفاوتی ندارند، تاکید کرد: چون استانداردهای ما برای تولید داخل و وارداتی در یک سطح است، قطعا نمونه‌های تولید داخل هم نسبت به نمونه خارجی نقصانی ندارد و ما این اطمینان را می‌دهیم که واکسن آنفلوآنزای داخلی از نظر اثربخشی همان اثربخشی نمونه وارداتی را داشته باشد. قیمت واکسن آنفلوآنزای وارداتی که با ارز نیمایی تامین شده است ۱۷۰ هزار تومان است.
برگزاری مراسم ۱۳ آبان؟
آرمان ملی: هشتاد و سومین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی مدیریت بیماری کرونا برگزار شد و درخصوص برگزاری مراسم ۱۳ آبان ماه تصمیم سازی شد. در این نشست به بررسی چگونگی برگزاری مراسم یوم ا... سیزده آبان ماه پرداخته و پس از بحث و بررسی اخذ نقطه نظرات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلیات برگزاری مراسم تایید و مقرر گردید پس از اخذ مصوبه ستاد ملی نحوه برگزاری نهایی شود.
بلیت بازی ایران، 2 میلیون تومان!
آرمان ملی: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از شناسایی و دستگیری عامل تبلیغ دروغین «فروش بلیت دیدار بازی تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی» خبر داد. سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: متهم در اعترافات خود اقرار کرد که به قصد کلاهبرداری از هموطنان، فروش این بلیت‌ها را حتی تا مبلغ دو میلیون تومان به طعمه‌های خود پیشنهاد داده است. وی از شهروندان خواست، فریب تبلیغات مجرمان سایبری را نخورند.
تکذیب فروش واکسن برکت
فارس: مدیــر کل اداره داروی سازمان غذا و دارو فروش واکسن برکت را تکذیب کرد. سید حیدر محمدی در خصوص برخی از اظهارات درباره فروش واکسن برکت به صورت آزاد اظهار کرد: فروش هرگونه واکسن کرونا در کشور غیرقانونی بوده و واکسن برکت نیز به صورت رایگان به دست می‌رسد . مردم در حال حاضر به صورت رایگان واکسن برکت دریافت می‌کنند. براساس قیمت گذاری سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت واکسن برکت را با قیمت ۱۸۵ هزار تومان از برکت خریداری کرده و به صورت رایگان توزیع می‌کند.
ثبت الکترونیکی ازدواج
ایرنا: رئیس کانون سردفتران ازدوج و طلاق از فعال شدن ثبت الکترونیکی ازدواج در سراسر کشور خبر داد. علی مظفری از ثبت الکترونیکی واقعه ازدواج خبر داد و افزود: از روز یکشنبه ثبت سنتی ازدواج در دفاتر حذف شد. با ثبت الکترونیکی ازدواج، بعد از امضای سند ازدواج، اثر انگشت زوجین در سامانه ثبت می‌شود و سند ازدواج در اختیار زوجین قرار می‌گیرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار