| کد مطلب: ۱۰۲۳۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد

واردات طلای ناب از اسلو

آرمان ملی: تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در روز پایانی رقابت های جهانی نروژ موفق شد توسط دلخانی و گرایی به مدال طلا برســد تا مجموع مدالهای طلای ایران به عدد 4 برسد. شاگردان محمـد بنا علاوه بر این 2 مدال برنز کسب کردند.
طلای دلخانی
در وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دورنخست در دوردوم با نتیجه 9 بر صفر دنیز.منیکسه از آلمان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل لنور تمیروف دارنده مدال برنز جــهان از اوکراین با نتیجه 3 بر 3 بــه پیروزی رسید و راهی مرحلــه نیمه نهایی شد. دلخانی در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر طالح ممدوف دارنــده مدال نقره اروپا از آذربایجان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال با نتیجه 5 بر 4 از سد لری آبولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.
طلای گرایی
در وزن 67 کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور اول در دوردوم در حالی که 6 بر یک از تسوچیکا شیمویامادا قهرمان آسیا از ژاپن عقب بود با ضربه فنی و با نتیجه 6 بر 5 مقابل این حریف به پیروزی دست یافت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر حسرت جعفراف از آذربایجان را از پیش رو برداشت به مرحلــه نـیمه نــهــایــی راه یــافـت. وی در ایــن مرحلـه در یــک کشتی سخت و حساس با نتیجه 6 بــر6 مقابل راماز زوئیدزه دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از گرجستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. گرایی در این دیدار دریک کشتی حساب شده با نتیجه 5 بر 2 نظیر عبدا...یف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
کارنامه
به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت های جهانی نروژ، با کسب ۴ مدال طلا توسط میثم دلخانی در ۶۳، محمدرضا گرایی در ۶۷، محمدهادی ساروی در ۹۷ و علی اکبر یوسفی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم و ۲ مدال برنز محمدعلی گرایی در ۷۷ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم، پس از روسیه بر سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد. محمدرضا مختاری در ۷۲ کیلوگرم پنجم شد و سجاد عباسپور در ۵۵، مهرداد مردانی در ۶۰ و رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز از دور رقابتها کنار رفتند. کشتی فرنگی ایران آخرین بار در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان توسط حمید سوریان به مدال طلا رسیده بود و در این دوره با کسب ۴ مدال طلا و ۲ برنز بهترین‌ نتیجه مدالی تاریخ کشتی فرنگی ایران در ادوار مسابقات جهانی را به دست آورد. تیــم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابتهای جهانی ۲۰۱۴ ازبکستان با یک مدال طلای حمید سوریان، یک نقره امید نوروزی و ۲ برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی برای نخستین بار بر سکوی نخست جهان ایستاد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار