| کد مطلب: ۱۰۲۳۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

تجمع کارگران هفت‌تپه
دیروز بیش از ۲۵۰ نفر کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ ماه حقوق و بیمه و بلاتکلیف بودن شرایط این شرکت بعد از بازپس‌گیری از بخش خصوصی مقابل استانداری خوزستان تجمع کردند. یکی از کارگران گفت: در شرایط فعلی اقتصادی و تورم، ۴ ماه است که از حقوق و مزایا محروم هستیم و به معنای واقعی به نان شب محتاج شده‌ایم.
واکنش به خبر درگیری در ‎زندان
رئیس سازمان زندان‌ها در توئیتر نوشت: ‏درخصوص خبر غیردقیق درگیری در ‎زندان تهران بزرگ، همین بس که، زندان محفل فرهیختگان نیست، بلکه محفل مجرمان است. با وجود کنترل‌ها، اختلاف و تنش بین آنها دور از انتظار نیست. محمد مهدی حاج محمدی اضافه کرد: در بند مجرمین امنیتی، برای مراقبت و رعایت بهتر تفکیک و طبقه‌بندی، بیش از ۵۰ درصد ظرفیت خالی و زندانی دیگری حضور ندارد.
تعویق اجلاس خبرگان رهبری
دبیرخانه مجلس خبرگان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: زمان برگزاری نهمین اجلاس خبرگان رهبری به زمان دیگری موکول شد. متن این اطلاعیه به شرح زیر است؛باسمه تعالی- بدینوسیله به استحضار نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری می رساند بنا بر تصمیم جدید هیأت رئیسه محترم خبرگان، زمان برگزاری نهمین اجلاس رسمی این مجلس که پیشتر بیستم مهرماه اعلام شده بود به تاریخ دیگری که متعاقباً اعلام خواهد شد، موکول گردید.
آزمون عذرخواهی کرد
تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب سومین دیدار از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر موفق شد میزبان خود را با یک گل شکست دهد. ایران با این نتیجه به صدر جدول گروه A صعود کرد. در دقیقه ۸۸ این دیدار مهدی طارمی بار دیگر با شگرد خاص خود توانست از امارات پنالتی بگیرد اما سردار آزمون پشت ضربه پنالتی ایستاد و این موقعیت عالی را از دست داد.
مخالفت با ریاست اشتهاردی
خبرهای رسیده حاکی از این است که «علی نادری» مدیرعامل خبرگزاری ایرنا شد. پیش از این محمدرضا نوروزپور این سمت را عهده‌دار بود. نادری پیش از این و در دوره‌ ریاست سیدابراهیم رئیسی در قوه‌قضائیه مدیرکل روابط عمومی دستگاه قضایی بود. گفتنی است پیش‌تر کاوه اشتهاردی به‌عنوان مدیرعامل ایرنا منصوب شده بود.
تجمع پذیرفته‌شدگان واحد کیش
تعدادی از پذیرفته‌شدگان واحد کیش دانشگاه آزاد در اعتراض به لغو شدن پذیرش آنها در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی این واحد صبح روز ۱۷مهر ۹۵ مقابل سازمان مرکزی دانشگاه تجمع کردند. حدود ۶۰ الی ۷۰ نفر از دانشجویان واحد کیش دانشگاه آزاد اسلامی مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد تجمع کردند. این داوطلبان در دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی واحد کیش دانشگاه آزاد پذیرفته شده و ثبت‌نام قطعی نیز به عمل آورده بودند.
سوءقصد به رئیس کانون وکلای کرمانشاه
دادستان کرمانشاه دستور رسیدگی فوری به حادثه سوء‌قصد چند جوان به جان رئیس کانون وکلای دادگستری استان را داد. «شهرام کرمی» با اشاره به سوء‌قصد چند جوان به جان رئیس کانون وکلای دادگستری استان، افزود: پس از اطلاع از وقوع این حادثه بلافاصله با آقای «بهروز رستمی» تماس گرفته و با دلجویی از ایشان شرح حادثه را جویا شدیم.
شست‌وشوی خودرو توسط زنان عربستانی
گروهی از زنان عربستانی با مواد نظافتی و حوله‌های میکروفایبر ماشین‌های مشتریان را در مقابل منازلشان شسته و تحویل می‌دهند، حقوق دریافتی این زنان ۳۰ هزار ریال سعودی در ماه اعلام شده است، شیخ توفیق بوخضر روحانی شیعه عربستانی، اشتغال زنان به شستن ماشین‌ها را نادرست شمرد و گفت که این کار، شغل و مبارزه نیست، بلکه در کشوری که پر از فرصت‌های دیگر شغلی است، اهانت به زن می‌باشد.
افزایش ۶۰ تا ۱۰۷ درصدی قیمت لبنیات
در ماه گذشته شش محصول لبنی روند افزایشی قیمت را طی کرده و بین ۶۱ تا بیش از ۱۰۷ درصد گران شده‌اند که بالاترین میزان افزایش قیمت مربوط به کره است. افزایش قیمت لبنیات در ماه های اخیر در شرایطی ثبت شد که بعد از اما و اگرهای بسیار طی روزهای گذشته انجمن صنایع فراورده های لبنی گفته بود که قرار است از امروز همزمان با ۱۷ مهرماه قیمت چند قلم از جمله ماست، پنیر و شیر تا ۱۰ درصد کاهش داشته باشد.
ورود مجلس به قبوض میلیونی برق
عضو کمیسیون انرژی مجلس از حضور مسئولان وزارت نیرو در جلسه این کمیسیون برای بررسی موضوع افزایش قبوض برق خبر داد. هادی بیگی‌نژاد با اشاره به اعتراض مردم مبنی بر افزایش قبوض برق گفت: قرار است در جلسه امروز کمیسیون با حضور مسئولانی از وزارت نیرو موضوع افزایش قبوض برق برخی از مناطق بررسی و گزارش آن جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیات رئیسه مجلس شود.
پیش بینی سیمانی علی نیکزاد
عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه از اقتصاد دستوری طرفداری نمی‌کنیم، گفت: درباره بررسی قیمت سیمان و فولاد، کار کارشناسی انجام شده است.علی نیکزاد با تأکید بر اینکه از اقتصاد دستوری طرفداری نمی‌کنیم، گفت: درباره بررسی قیمت سیمان و فولاد کار کارشناسی انجام شده و فاطمی‌امین وزیر صمت هم در جلسه با نمایندگان اظهار کرد که قیمت‌ این دو مصالح را متعادل خواهد کرد.
مشکلات با شعار حل نمی‌شود
دبیرکل جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار گفت: موضوع امروز بازار صرفا قیمت ها نیست، مسائل مختلفی دخیل هستند. به عنوان مثال قانون چک کاملا بازار را متزلزل کرده است.احمد کریمی اصفهانی افزود: دولت برای تثبیت مسائل و عملکرد خودش به زمان نیاز دارد. آقای رئیسی یکی از موضوعاتی که در انتخابات به آن اشاره کرد، رسیدگی به وضعیت اقتصاد کشور بود. یکسری کارهایی در حال انجام شدن است؛ مثلا از کاهش 10 درصدی قیمت لبنیات سخن گفتند و امیدواریم به سایر موضوعات نیز برسد.
واکنش معاون پارلمانی به فوت بنی صدر
معاون پارلمانی رئیس جمهور در واکنش به درگذشت ابوالحسن بنی صدر نوشت: شهید رجایی جاودانه و بنی صدر رسوای دو عالم شد. متن توئیت سیدمحمد حسینی به شرح زیر است: بنی صدر ۴۰ سال بیشتر از ‎رجایی در این دنیا عمر کرد اما شهید رجایی به عنوان خادم ملت جاودانه شد و ‎بنی‌صدر مغرور و جاه طلب که شریک جرمِ منافقینِ تروریست در قتلِ شهدایی چون بهشتی و رجایی، و نیز جنایات صدام و ‎خیانت به ایران شد، رسوای دو عالم گشت. اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار