| کد مطلب: ۱۰۲۳۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

عزت‌ا... مهرآوران درگذشت

بازیگــر و نمایشنــامه‌نویس پیشکســوت کشورمان براثر ابتــلا به کــرونا و پس از چند هفته مقاومت در برابر بیماری، در بیمارستان درگذشت. خبر ابتلای عزت‌ا... مهرآوران به کرونا و بستری‌شدن این هنرمند در بیمارستان پس از دریافت 2دُز واکسن، چهــارم مهرماه رسما اعلام شد. از آن زمان تا دیروز وضعیت جسمانی عزت‌ا... مهرآوران با نوسان همراه بود و پس از چند روز که شرایــط بهتر شد، متاسفانه در 2 روز گذشته سطح هوشیاری این بازیگر پایین آمد و وی فــوت کرد. نیکنام حسینی‌پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت با اعلام این خبر نوشت: «عزت‌ا...»، هنرمند و کســی که به همه مهر می‌ورزید، متاسفانه در بیمارستان آتیه به سرای دیگر رفت. از آخرین کارهای عزت‌ا... مهرآوران در سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی می‌توان به «پدرپسری»، «خوب، بد، جلف: رادیواکتیو»، «می‌خواهم زنده بمانم»، «بچه‌مهندس۴»، «زن‌زندگی مردزندگی» و «ساخت ایران» اشاره کرد. «لیسانسه‌ها» و «فوق‌لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت، «هیولا» ساخته مهران مدیری، «ایراندخت» محمدرضا ورزی، «دزدوپلیس» سعیــد آقاخانــی و «وضعیت سفید» حمید نعمت‌ا... از دیگر کارهای شاخص مهرآوران در تلویزیون است. آخرین فیلمی ‌که این بازیگر در آن ایفای نقش کرد، «خوابم میاد» ساخته رضا عطاران است.
سوگنامه هوتن شکیبا
هوتن شکیبا که در دو سریال «لیسانسه‌ها» و «فوق‌لیسانسه‌ها» با مرحوم عزت‌ا... مهرآوران همکاری داشته است و نقش پسر او را بازی کرده، در سوگ این بازیگر متنی صمیمانه و سوزناک را منتشر کرد. متنی که هوتن شکیبا پس از دست رفتن عزت‌ا... مهرآوران به‌واسطه کرونا منتشر کرده، بدین شرح است: «عمو عزت، بابای حبیب، محبوب همه، بخواب قربون اون شکلت، راحت بخواب دورت بگردم عزیزم. یه روزی باز می‌بینمتون و مثل همیشه سفت بغلتون می‌کنم و قربونتون میــرم. بازهم باهم شوخی می‌کنیم و آواز می‌خونیم و حالمون خوب میشه، الانم اگر اشکم بند نمیاد به‌خاطر خودمه. دلم خیلی تنگه...»
باورم نمی‌شود
مریم معترف با صدایــی که به بغض آمیخته بود، گفت: باورم نمی‌شود که دوستان‌مان را این چنین از دست می‌دهیم، هنوز در غم ازدست‌دادن آقای اویسی بودیم که آقای مهرآوران هم رفت و هیچ کاری از دست‌مان برنمی‌آید و این وحشتناک است. این هنرمند تئاتر که سال‌ها قبل تجربه همکاری مشترک با عزت‌ا... مهرآوران را داشته است، به‌دنبال درگذشت این هنرمند و در گفت‌وگویی کوتاه از ایام خــوش گذشته یاد کرد و آرزو کرد هم روح عزت‌ا... مهرآوران شاد و آرام باشد و هم خداوند به مردم سختی کشیده‌مان کمک کند تا این همه درد را تاب بیاورند و مسئــولان هم بیشتر تلاش کنند تا شاید این وضعیت کمی ‌بهتر شود. معترف یادآورشد: آقای مهرآوران کارش را از سال‌های آغازین جوانــی شروع کرد از همان زمانی که در جنوب بود. بعدتر به تهران آمد و در اداره تئاتر کارمند شد. هم می‌نوشت و هم بازی و کارگردانی می‌کرد. او ادامه داد: نمایشنامه‌ای داشت به اسم «صداکن لیکو» که آقای اکبر زنجان‌پور آن را کارگردانی کرد و پس از آن هم کار مشترکی کردیم. نمایشنامه‌ای به اسم «مال کَنون» داشت که آن را باهم بازی و کارگردانی کردیم. اوایل دهه هفتاد این نماش ابتدا در جشنواره تئاتر فجر و بعد از آن هم در تالار چهارسو تئاترشهر روی صحنه رفت. دوست داشتیم بازهم باهم کار کنیم ولی مشغله ایشان در کار تصویر زیاد شده بود و کمتر به تئاتر می‌رسید. معترف در ادامه از روحیه پرنشاط مهرآوران یاد کرد و با افسوس ادامه داد: در هر جمعی، بسیار شاد بود و به همــه روحیه می‌داد تا اینکه از ده روز پیش خبر بیماری‌شان، همه را ناراحت کرد. در این مدت مدام خبرها را دنبال کردیم، مرتب دعا کردیم ولی بی‌نتیجه ماند و ایشان ما را ترک کرد. باورمان نمی‌شود آن همه شادی و نشاط تمام شده باشد. او در پایان با ابراز تاسف از کم‌شدن شادی و امید در جامعه امروزمان گفت: امیدوارم همان‌طور که به همه شور و شوق می‌بخشید، روحش شاد باشد و خداوند به ما هم کمک کند که بتوانیم این همه تلخی را تحمل کنیم. روحیه مردم ما واقعا پژمرده است و امیدوارم هم خدا یاری‌مان دهد و هم مسئولان تلاش‌شان را برای بهبود این وضعیت بیشتر کنند.
جزئیات مراسم تشییع
مراسم تشییع پیکــر عــزت‌ا... مهــرآوران روز دوشنبه؛ ۱۹ مهرماه برگزار خواهد شد. هژیر مهرآوران، پسر عزت‌ا... مهرآوران زمــان مراسم تشییع پیکر این هنرمند را دوشنبــه،
۱۹‌مهــرمــاه در قطعــه هنـــرمنــدان بهشت‌زهرا(س) اعلام کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار