| کد مطلب: ۱۰۲۳۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد

جشنـواره گــل دخـــتران ایــران!

آرمان‌ملی: تیم فوتبال بانوان کشورمان که بیش از 2 سال تعطیل بود در ماه‌های گذشته جان تازه‌ای گرفته و پس از حمایت‌های فدراسیون فوتبال روزگذشته در اولین دیدار خود در رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا به پیروزی 5 بر صفر رسید.
از تعطیلی تا حاشیه‌ها
فعالیت تیم بانوان کشورمان پس از شیوع کرونا در ایران حدود دو سال و شش‌ماه تعطیل بود تا آنکه پس از روی کارآمدن شهاب‌الدین عزیزی‌خادم به‌عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال فعالیت‌ها دوباره از سرگرفته شد. مریم ایراندوست پس از انتخاب‌شدنش به‌عنوان سرمربی تیم، در دو اردوی بلاروس و ازبکستان تمام تلاش خود را کرد تا تیمی را برای حضور در مسابقات زنان آسیا راهی تاشکند کند که حدود ۲ سال‌ونیم است هیچ تمرین و فعالیتی نداشته است. مسئولان فدراسیون فوتبال در این مدت سعی کردند شرایط خوبی را برای ملی‌پوشان بانوان کشورمان رقم بزنند. از تدارک اردوهای مناسب داخلی و خارجی تا البسه و سفرهای اختصاصی با هواپیمایی تحت قرارداد فدراسیون همگی نشان از حمایت مسئولان فدراسیون از این تیم داشت. مریم ایراندوست گفت: خوشبختانه حمایت‌ها خیلی خوب بوده و دیگر نیاز نداریم خودمان را به مسئولان ثابت کنیم. در گذشته همیشه در جلسات باید به‌گونه‌ای خودمان را معرفی می‌کردیم تا حمایت‌ها از تیم‌های بانوان انجام شود اما در حال حاضر مسئولان فدراسیون شناخت کافی از فوتبال بانوان دارند و از صمیم قلب دوست دارند شرایط برابری را نسبت به فوتبال آقایان برای بانوان نیز فراهم کنند. از اردوی اول تا این لحظه این موضوع کاملا مشهود بوده و نیازی نیست تعریف و تمجیدی صورت بگیرد، چرا که همه مدیران فدراسیون فوتبال مسائل موجود را دنبال می‌کنند و از آقای عزیزی‌خادم تا خانم موسوی همگی امکاناتی که برای تیم‌ملی نیاز بوده فراهم کرده‌اند. درواقع این کمک‌ها نیز رسانه‌ای شده‌اند و می‌بینید که مجموعه تیم خیلی بهتر از قبل و با تلاش فدراسیون با پرواز اختصاصی به ازبکستان رفته است. در خصوص لباس تیم‌ملی پوشاک اورجینال در اختیار بازیکنان قرار گرفت تا نگاه‌های برابری را بیش از پیش و با تلاش‌های مسئولان شاهد باشیم. اما موضوع دیگری که در روزهای اخیر برای تیم مریم ایراندوست حواشی‌های زیادی ایجاد کرد لباس‌های تیم‌ملی بانوان هنگام سفر به تاشکند بود. پس از رسانه‌ای‌شدن تصاویر بدرقه ملی‌پوشان کشورمان احمد راستینه رئیس کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگویی به این لباس‌ها اشاره کرده و گفته است: «متاسفانه آنچه اتفاق افتاده نه قابل‌توجیه است و نه قابل چشم‌پوشی. وزارت ورزش مسئولیت دارد که این موضوع را پیگیری کند و فدراسیون هم به‌خاطر چنین قصوری باید پاسخگو باشد.» این سخنان نماینده مجلس شورای اسلامی در حالی انجام شد که در مورد این لباس‌ها در فضای‌مجازی خیلی از کاربران، فدراسیون فوتبال به‌خاطر طراحی لباس برای تیم‌ملی بانوان در سفر به تاشکند آن را تحسین کردند.
برد پرگل
دیدار تیم‌های ملی فوتبال بانوان ایران و بنگلادش با نتیجه ۵ بر صفر به‌سود تیم‌ملی ایران پایان رسید. نخستین دیدار تیم‌ملی فوتبال بانوان کشورمان از سری رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا 2022 - هند دیروز برابر بنگلادش در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شدند. دقیقه ۴ ملیکا متولی گل اول ایران را به ثمر رساند. گلنوش خسروی از روی نقطه کرنر در دقیقه ۱۴ گل دوم ایران را وارد دروازه بنگلادش کرد. دقیقه ۲۹ داور بازی یک ضربه پنالتی به نفع ایران گرفت و بهناز طاهرخانی توانست گل سوم ایران را وارد دروازه بنگلادش کند. سارا ظهرابی‌نیا دقیقه ۵۴ به‌جای ثنا صادقی وارد زمین بازی شد. ‌هاجر دباغی دقیقه ۵۵ گل چهارم ایران را به ثمر رساند. پنجمین گل ایران از روی نقطه پنالتی و در دقیقه ۶۰ توسط بهناز طاهرخانی به ثمر رسید. یاسمن فرمانی به‌جای ‌هاجر دباغی و زهرا قنبری به‌جای سمانه چهکندی دقیقه 71وارد زمین شدند. مرضیه نیکخواه به‌جای زهرا سربالی و معصومی به‌جای نگین زندی در دقیقه 92 وارد زمین شدند. گفتنی است، مسئولانی از سفارت ایران در ازبکستان نیز در ورزشگاه حضور داشته و این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.
تماس عزیزی‌خادم با ایراندوست
پس از پیروزی تیم‌ملی فوتبال بانوان ایران برابر بنگلادش، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در گفت‌وگوی تلفنی با مریم ایراندوست، سرمربی تیم‌ملی فوتبال بانوان عملکرد بازیکنان و کادرفنی را مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد تا در بازی برابر اردن نیز نتیجه مطلوب به‌دست آید و تیم‌ملی بتواند به مسابقات جام‌ملت‌های آسیا بانوان صعود کند. وی خطاب به ایراندوست گفت: نتیجه برای ما مهم است، اما در اولویت نیست. فوتبال بانوان بعداز دوسال احیا شده و به رنکینگ بازگشته است. در ادامه ایراندوست، ضمن تشکر بابت تماس و حمایت عزیزی‌خادم و امکاناتی که در اختیار بانوان قرار گرفته اظهارکرد: نگاه شما به فوتبال بانوان سبب دلگرمی بزرگ ما شده و از بابت تمام حمایت‌هایی که از جانب شما صورت گرفت، سپاسگزارم. میراثی از گذشته برای ما باقی‌مانده که اگر برابر اردن به تساوی برسیم و شرایط هر دو تیم برابر باشد، تیمی که در رنکینگ بالاترست به جام‌ملت‌های آسیا صعود خواهد کرد. وی اضافه کرد: اما کادرفنی و بازیکنان همه تلاش خود را در بازی برابر اردن انجام می‌دهند تا بتوانیم جواب اعتماد فدراسیون فوتبال را با پیروزی و راهیابی به جام‌ملت‌های آسیا 2022 هند بدهیم.
واکنش AFC
سایت AFC با انتشار گزارشی درباره این بازی نوشت، جمهوری اسلامی ایران پس از شکست 5 بر صفر بنگلادش در ورزشگاه بنیادکار، حالا تا اولین راهیابی خود به دورنهایی جام‌ملت‌های زنان آسیا یک پیروزی فاصله دارد. این پیروزی تیم مریم ایراندوست را با اردن در صدر گروه G برابر کرد و بازی روز شنبه، ۲ تیم مشخص می‌کند که چه تیمی به دورنهایی این رقابت‌ها در هند در ماه ژانویه صعود خواهد کرد. در ادامه این گزارش آمده است، بهناز طاهرخانی کاپیتان ایران ۲ بار از روی نقطه پنالتی گل زد، ملیکا متولی، گلنوش خسروی و‌هاجر دباغی نیز گلزنی کردند تا تیم بنگلادش را که روز یکشنبه در اولین بازی خود برابر اردن با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورده بود، از دوررقابت‌ها حذف کنند. در حالی‌که بنگلادش اکنون باید برای حضور مجدد در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی کند، جمهوری اسلامی ایران روز شنبه به دیدار تعیین‌کننده مرحله گروهی خواهد رفت و می‌داند که پیروزی مقابل اردن بزرگترین دستاورد تاریخ تیم‌ملی زنان را رقم خواهد زد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار