| کد مطلب: ۱۰۲۳۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه

پایگاه واکسیناسیون بیمارستان محک
آرمان ملی: بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک به پویش ملی واکسیناسیون عمومی کرونا پیوست و براساس برنامه‌ریزی‌های وزرات بهداشت و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، فعالیت پایگاه واکسیناسیون کووید 19 در ساختمان یادمان میترا‌سادات میرباقری از روز دوشنبه 29 شهریور ماه آغاز شد. شهلا اندامی، مدیر پرستاری بیمارستان محک در این باره گفت: کارکنان بیمارستان و موسسه خیریه محک و خانواده‌های آنها که تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند و همچنین خانواده‌های کودکان مبتلا به سرطان در اولویت دریافت واکسن کرونا در این مرکز قرار دارند. پس از آن افرادی که بر اساس شرایط سنی در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کردند می‌توانند به محک مراجعه کرده تا تزریق دز اول واکسن برایشان انجام شود.

حذف نسخ کاغذی بیمه سلامت
آرمان ملی: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: پایان آذرماه آخرین فرصت استفاده از نسخ کاغذی است و این زمان تمدید نمی‌شود. محمد مهدی ناصحی افزود: سازمان بیمه سلامت ایران دارای صندوق‌های پنج‌گانه است و مردم به‌راحتی می‌توانند در صندوق بیمه همگانی بدون ارزیابی وسع در ایام کرونا عضو شوند. ضمن اینکه در حال حاضر تمام الکترونیک شدن نسخ در کشور ۵۵ درصد رشد داشته است.

ابتلای ۱۲۰ هزار از ایثارگران به کرونا
آرمان ملی: معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره واکسیناسیون جامعه ایثارگران گفت: دراین مدت بیش از ۶۰۰ هزار نفر از ایثارگران واکسینه شدند، جانبازانی که بالای ۲۵ درصد بودند و یا آنهایی که زیر ۲۵ درصد دارای بیماری خاص و شیمیایی بودند نیز واکسن دریافت کردند. عبدالرضا عباسپور افزود: تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران به کرونا مبتلا شده و بیش از ۱۸ هزار نفر از آنها در بیمارستان‌ها بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

معرفی تخریب‌کننده اراضی جنگلی
آرمان ملی: سازمان حفاظت از محیط زیست از معرفی فرد متخلف در تغییرکاربری و تخریب اراضی جنگلی منطقه حفاظت شده سرولات و جواهر دشت شهرستان رودسر به مراجع قضایی خبر داد. علی محمدپورافزود: پیرو گزارش مردمی مبنی بر احداث جاده باغی غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی مسیر احداثی جاده در منطقه حفاظت شده سرولات و جواهر‌دشت رودسر، با اخذ دستور قضایی نسبت به توقف عملیات تخریب، جاده‌سازی و تغییر کاربری زمین به مساحت حدود ۶۰۰۰ مترمربع اقدام کردند. موارد تخلف پس از صورتجلسه و گزارش ماموران جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

اراک آلوده‌ترین شهر کشور
آرمان ملی: نماینده اراک در مجلس با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت صنایع برای عمران و آبادی گفت: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعتی کشور شناخته شده است ولی این امر به منزله توسعه آلایندگی نیست، چرا‌که سلامت مردم و محیط زیست با هیچ موضوعی قابل معامله نبوده و نیست. محمد حسن آصفری با اشاره به اینکه دغدغه اصلی مردم استان علی‌الخصوص شهروندان اراکی مساله آلودگی هواست افزود: جای تاسف دارد که کلانشهر اراک طی ۶ ماه نخست امسال آلوده‌ترین شهر کشور باشد و این موضوع لزوم توجه خاص هیات دولت را می‌طلبد که در این خصوص تصمیم‌گیری و چاره‌اندیشی جدی شود.

آغاز واکسیناسیون متولدین ۸۲
آرمان ملی: مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از آغاز نوبت اول واکسیناسیون دانش‌آموزان برای متولدین ۸۲ تا ۸۳ ، خبر داد. محمد‌محسن بیگی افزود: آموزش مدارس از روز شنبه سوم مهرماه در سطح کشور آغاز می‌شود اما آموزش حضوری در مدارسی با جمعیت دانش‌آموزی کمتر از ۱۵ نفر و مدارس روستایی و عشایری انجام می شود. در مراکز شهرها و استان‌ها که مدارس بزرگ و پرتراکم هستند تا پایان مهرماه، آموزش به صورت مجازی بوده و از پایان مهرماه و در نیمه اول آبان ماه به صورت نوبت‌بندی و برنامه‌ریزی شده، شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود.

واکسن آنفلوآنزا رایگان است؟
میزان: مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ۸۰۰ هزار دز واکسن آنفلوآنزا وارد و تحویل معاونت بهداشتی شده است، گفت: این واکسن به صورت رایگان برای گروه‌های آسیب‌پذیر و جامعه هدف مورد‌نظر که معمولا زنان باردار، افراد مسن و اشخاصی در مشاغل خاص هستند، تزریق می‌شود. حیدر محمدی ضمن اشاره به اینکه تقرببا حدود ۴۰۰ هزار دز از این واکسن هم به صورت ۳ ظرفیتی برای فروش عمومی و با قیمت ۱۵۵ هزار تومان در داروخانه‌ها توزیع شده است، ادامه داد: الباقی نیازمان تا سقف ۲ میلیون دز را هم از واکسن آنفلوآنزا تولید داخل استفاده می‌کنیم که اولین پالت را به مقدار ۲۰۰ هزار دز به زودی به معاونت بهداشت تحویل می‌دهیم و به صورت رایگان توزیع می‌شوند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار