| کد مطلب: ۱۰۲۳۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

زمینه برپایی راهپیمایی اربعین فراهم شود
رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: دفاع مقدس موجب شد تجربه‌ها، موفقیت‌ها، درس‌ها و عبرت‌های زیادی را تجربه کنیم که بابت این نعمت هم از خدای متعال سپاسگزاریم. آیت‌ا... احمد جنتی با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای دنیا در جنگ ۸ ساله، با صدام علیه ایران متحد بودند ولی شکست خوردند، خاطرنشان کرد: خدا به برکت مجاهدت‌های رزمندگان و مردم و راهبری‌های امام خمینی نگذاشت دشمنان ما پیروز شوند که باید برای چنین الطافی الهی همواره شاکر باشیم. جنتی ضمن گرامیداشت ایام اربعین حسینی، این راهپیمایی بزرگ را تجلی حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی آزادگان جهان خواند و افزود: عشق به امام حسین‌ علیه السلام خاموش نشدنی است و ملیت و زبان نمی‌شناسد و این عشق محور وحدت امت اسلامی و همه عدالتخواهان سراسر عالم خواهد شد. وی از مسئولان دولتی و ستاد اربعین خواست زمینه تسهیل سفر زوار اربعین حسینی و برپایی هرچه باشکوه‌تر راهپیمایی اربعین را فراهم کنند.

مناسبات اروپا با ایران
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه روابط 400 ساله ایران و اسپانیا بر ضرورت تلاش جدی بر ارتقا روابط تاکید کرد و اظهار داشت روابط در حوزه های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی دو کشور در مسیر درستی حرکت‌ می‌کند ولی می‌بایست پروژه‌های جدیدی در حوزه های بهداشتی، صنعتی و علم و فناوری، فرهنگی و گردشگری، تهاتر کالا، فعالیت شرکت‌های خصوصی و نظایر آن تعریف شود. حسین امیر عبدالهیان در دیدار با همتای اسپانیای خود از همکاری ها در زمینه‌های بهداشتی و پزشکی در اوج فراگیری کرونا به عنوان نقطه‌ای فراموش ناشدنی در زمینه همکاری‌های دو کشور قدردانی کرد. وی با تاکید بر اراده تهران برای تعریف متوازن روابط با اروپا، اظهار داشت: مناسبات اروپا با ایران نباید تابعی از نوع رفتار و نگرش غیرسازنده آمریکا به ایران باشد. وی تصریح کرد: در سیاست خارجی دولت جدید رابطه با اروپا به شمول همه کشورهای قاره سبز دارای اولویت بوده و صرفا به تروئیکا محدود نمی‌شود.

برخورد نامناسب مرزبانی گرجستان
سخنگوی وزارت امور خارجه برخوردهای نامناسب و تبعیض‌آمیز نیروهای مرزبانی گرجستان با شهروندان ایرانی به صورت جدی در دست پیگیری است. سعید خطیب زاده در پاسخ به شکایات و گلایه های دریافتی از ایرانیان مقیم گرجستان درخصوص برخوردهای نامناسب و تبعیض آمیز نیروهای مرزبانی این کشور در اعمال محدودیت و ممنوعیت و تبعیض ورود به آن کشور اظهار داشت: موضوع به صورت جدی توسط سفارت ایران در تفلیس و همچنین در تهران با سفارت کشور مذکور در دست پیگیری است. سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: طبیعی است اینگونه برخوردها به هیچوجه قابل قبول نیست و انتظار می رود مقامات گرجستان این مشکلات را در اسرع وقت حل و فصل نمایند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار