| کد مطلب: ۱۰۲۳۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

احمدی‌نژادی‌های بیمار در اویـن

آرمان‌ملی- مطهره شفیعی: اسفندیار رحیم مشایی کجاست؟ این پرسشی بود که هفته گذشته از سوی «آرمان ملی» مطرح شد و حامیان دولت بهار سعی کردند با طرح شایعاتی درباره مهدی هاشمی عدم حضور مشایی در زندان را پنهان کنند اما ترفند آنها دوام زیادی نداشت، چرا که دیروز حضور مهدی هاشمی در زندان و نبودن مشایی در اوین تایید شد تا روسیاهی به حامیان احمدی‌نژادی‌ها باقی بماند. روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد مرخصی زندانیان، گفت: بحث مرخصی زندانیان اختصاص به یک فرد خاص ندارد؛ چه آنهایی که وابستگی به افراد خاص یا مسئولان یا گروه‌های خاص دارند و چه افراد عادی همه مشمول قانون هستند. ما سعی می‌کنیم بدون تبعیض نسبت به اعطای مرخصی به همه زندانیان اقدام کنیم. وی افزود: این‌طور نیست که افراد خاصی از مزایای بیشتری استفاده کنند یا مرخصی بیشتری به آنها داده شود و به برخی مرخصی داده نشود. این نوعی تبعیض است که قطعاً آن را اعمال نمی‌کنیم. خداییان تصریح کرد: به همه زندانیان به صورت مساوی مرخصی داده می‌شود. سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: مطابق آمار ۲۶ هزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان در مرخصی هستند و اینها افرادی هستند که وابستگی به فرد یا افراد خاصی ندارد. حدود ۲۳‌هزار و ۳۲۰ نفر از مرخصی پایان حبس استفاده می‌کنند؛ یعنی محکومیت آنها نزدیک به اتمام است و مرخصی به آنها داده می‌شود و آنها به زندان برنمی‌گردند. وی ادامه داد: در رابطه با افرادی که اسم برده شد و معمولاً اسم آنها در فضای مجازی برده می‌شود مانند فریدون و خانم نعمت‌زاده و رضوی و هاشمی و دیگران، این افراد الان در زندان هستند. البته به مرخصی رفته بودند برگشتند و در زندان هستند. در مورد بقایی باید گفت که وی در مرخصی استعلاجی است. بر اساس گزارش در بیمارستان بستری و تحت معالجه در خارج از زندان است. در مورد مشایی هم وی در مرخصی بود که غیبت کرده است. مطابق گزارشی که از دادسرای تهران اخذ کردم، به کفیل وی و کسی که او را ضمانت کرده ابلاغ شده است که هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی وی به زندان اقدام کند و چنانچه کفیل در زمان مقرر وی را به زندان معرفی نکند طبیعتاً وثیقه بالایی که دارد ضبط و سپس از طریق ضابطان نسبت به جلب فرد اقدام می‌شود. وکیل بقایی و مشایی گفته است:« در خصوص آقای ‌بقایی ۱۵ سال حبس قابل اجراست و آقای مشایی هم به ۶ سال و نیم حبس محکوم شدند که از اسفند ۹۶ نیز شروع به اجرا شده و تا به الان نیز ادامه دارد.»
بقایی سلطان مرخصی درمانی
نکته قابل توجه آنجاست که دلیل مرخصی مردان دولت احمدی‌نژاد که راهی زندان شدند، بیماری خود و یا نزدیکانشان عنوان می‌شد و خودشان هم به این بیماری اذعان داشتند. به عنوان نمونه محمدرضا رحیمی به دلیل بیماری همسرش دچار مشکل شد یا حمیدرضا بقایی مدت زیادی است که در خارج از زندان حضور دارد و علت آن بیماری این فرد عنوان شده چنانکه 18 شهریور یکی از چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به احمدی‌نژاد از بستری مجدد حمید بقایی در بیمارستان اعصاب و روان خبر داد. سیدإیاسر زواره‌ای، در توئیتی نوشت: آقای بقایی مدتی است که به دلیل وضعیت بد جسمی و روحی ناشی از فشار زندان و اعتصاب غذا در بیمارستان اعصاب و روان بستری شده است. از خداوند متعال خواستار شفای همه بیماران به‌ویژه ایشان هستیم. اگر کلمات بقایی و بیماری درجست‌وجوگرهای اینترنتی وارد شود، موارد زیادی از با عنوان مرخصی بقایی به دلیل درمان و بیماری بر روی صفحه نقش می‌بندد. نکته قابل توجه اینجاست که بیماری بقایی را روانی و عصبی می‌نامند اما علی‌اکبر‌جوانفکر دیگر عضو دولت احمدی‌نژاد در تیرماه 96 مدعی شده بود که بقایی از عوارض ناشی از بیماری گوارشی و ضعف مفرط جسمی رنج می‌برد اعتصاب غذا و شرایط بازداشت، سلامتی بقایی را «به‌طور جد به مخاطره می‌اندازد.» جوانفکر همچنین اعلام کرد: مسئولیت «هرگونه آسیبی به سلامت جسمی و روحی» بقایی «مستقیماً متوجه کسانی است که دستور بازداشت ایشان را صادر کرده‌اند.»
چرا مشایی بیمار نیست؟
ماجرای بیماری مشایی هم قابل‌تامل است. بارها اعلام شد که او برای درمان به مرخصی آمده است البته نام بیماری او به صراحت اعلام نمی‌شود. اول اردیبهشت سال جاری بود که ایلنا به نقل از یک منبع آگاه نوشت:«هیچ عفوی در مورد این دو محکوم قضایی صورت نگرفته است. برابر مقررات و طبق قانون به این افراد مدتی پیش مرخصی داده شده است که با توجه به گواهی معتبر پزشکی و‌ شرایط جسمانی بقایی و مشایی، مرخصی آنها به دلیل ادامه داشتن روند درمان تمدید شده است.» پیش از آن هم عبدالرضا داوری مشاور سابق احمدی‌نژاد گفته بود: «حتما می‌دانید که سال‌هاست آقای مشایی با بیماری دیابت مواجه هستند، با توجه به اینکه آقای مشایی در زندان است و رژیم غذایی و تغذیه‌ مناسبی ندارد و شرایط محیط زندان همگی دلایلی است که او به‌خاطر بیماری‌اش به شدت به خطر بیفتد؛ طبق آن چیزی که از وکیل آقای مشایی در ملاقاتی طی روزهای گذشته با ایشان داشتم، پرسیدم بیش از ۸۰ درصد بینایی چشم ایشان به خطر افتاده و نمره چشم‌شان از ۸ عبور کرده است.» اما نکته قابل تامل آنجاست که مشایی منکر بیماری می‌شود و درباره انتشار خبر بیماری خود از سوی برخی سایت‌ها و بستری شدن به دلیل بالا رفتن قند خون، ضمن تکذیب این مطلب گفت:«این سایت‌ها که البته وابسته به مراکز خاصی هستند، تنها اقدام به دروغگویی می‌کنند. این سایت‌ها تنها آرزوهای خود را در قالب خبر منتشر می‌کنند.»
جوانفکر هم بیمار شد!
بیماران احمدی‌نژادی زندان اوین به بقایی و مشایی و رحیمی محدود نمی‌شوند. علی اکبر جوانفکر عضو دیگر این حلقه هم در زندان بیمار شد! اول دی 94 بود که پزشک معالج علی اکبر جوانفکر با اشاره به مرخصی بیمار از زندان برای مداوا گفت: کبد آقای جوانفکر چرب شده و میزان کراتین کلیه او نیز از حد معمول بالاتر رفته است، علاوه بر این چند سنگ هم در کیسه‌صفرای وی تشخیص داده شده که درمان آن نیازمند انجام عمل جراحی است. او نیازمند مشاوره های قلب، مغز و اعصاب است تا چنانچه این پزشکان اقدامی را لازم تشخیص دادند در مورد او انجام شود. جوانفکر از ناحیه ستون فقرات، کمر، کلیه، پروستات و قلب احساس ناراحتی کرده و به‌دلیل اختلالی که در زمینه کارکرد کلیه او پیش آمده و همچنین جمع شدن آب در پاها و شکم وی، هم اکنون داروهای خاصی از جمله داروهای فشار خون را مصرف می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار