| کد مطلب: ۱۰۲۳۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

دیدار وزیراطلاعات با آیت‌ا... اعرافی
وزیراطلاعات با آیت‌ا... اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین خطیب وزیر اطلاعات صبح دیروز با حضور در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم با آیت‌ا... اعرافی دیدار و گفت‌وگو کرد. خاطرنشان می‌شود که وزیر اطلاعات پنج‌شنبه هفته پیش نیز با حضور در شهر مقدس قم با تعدادی از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

توئیت جنجالی احمدی‌نژاد برای پوتین
محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم در توئیتی از رئیس جمهور روسیه درباره طالبان سوال کرد. آقای پوتین! گزارش شده است که شما خواستار فرصت دادن به گروه تروریستی طالبان شده‌اید. اگر گروهی مشابه طالبان مشکل مشابهی را برای روسیه ایجاد کنند و یک مقام سیاسی جهانی خواستار دادن فرصتی به آن‌ها شود، آیا این امر قابل قبول است؟

چاپ تمبر آیت‌ا... سیستانی و پاپ
سخنگوی وزارت ارتباطات عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: شرکت پست برای سفر پاپ فرانسیس به عراق و ملاقات وی با آیت‌ا... سیستانی تمبر چاپ کرد. این شرکت همچنین تمبر دیگری درباره سفر پاپ به شهر تاریخی «اور» چاپ کرد. به گفته المشهدانی، تمبر‌های چاپ شده به ارزش ۵۰۰، ۷۵۰ و ۱۰۰۰ دینار خواهد بود و عراق حدود ۵ هزار عدد از این تمبر‌ها را چاپ خواهد کرد.

انتقال شهروندان قزاق تبار ایرانی
دولت قزاقستان شماری از شهروندان قزاق ایرانی را برای زندگی دائمی به این کشور منتقل کرده است. آنها قرار است در استان‌های شمالی کم جمعیت کشور قزاقستان مستقر شوند. هواپیمای حامل 53 نفر از شهروندان قزاق ایرانی در شهر آکتائو در ساحل دریای خزر فرود آمده بود. دولت قزاقستان هفته گذشته نیز 35 قزاق‌تبار را از افغانستان خارج و در استان‌های پاولودار، کوستانای، قزاقستان شرقی و شمالی مستقر کرد.

«هاشم امانی» درگذشت
حاج هاشم امانی از مبارزان دوران انقلاب و از اعضای با سابقه حزب موتلفه دار فانی را وداع گفت. مرحوم هاشم امانی به همراه یارانش در جریان اجرای حکم شرعی حسنعلی منصور نخست وزیر شاه و عامل اجرای کاپیتولاسیون آمریکایی دستگیر شده بود. وی ابتدا به همراه شهیدان صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد و رضا صفار هرندی به اعدام محکوم شد اما رژیم شاه سپس حکم او و شهید مهدی عراقی را به حبس ابد تغییر داد.

انتصاب مدیرکل جدید در وزارت کشور
با حکم احمد وحیدی وزیر کشور، زینب اختری به سمت مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور منصوب شد. در فرازی از این حکم آمده است: با عنایت به مراتب تعهد، درایت و سوابق ارزشمند به موجب این حکم، سرکار عالی را به عنوان مدیرکل امور زنان و خانواده منصوب می‌نمایم. گفتنی است خانم زینب اختری دارای مدرک دکتری فیزیولوژی و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌ا... است.

کشته شدن دو کولبر ایرانی
برخی رسانه‌ها از کشته شدن دو کولبر با شلیک نیرو‌های مرزبانی ترکیه خبر دادند. براساس گزارش رسانه‌های کردی نیروهای مرزبانی ترکیه در ارتفاعات مرزی استان وان، واقع در کردستان ترکیه، شماری از کولبران را هدف قرار داده و در نتیجه تیراندازی آنها دستکم دو کولبر کشته و سه کولبر نیز زخمی شده‌اند. هویت کشته‌شدگان آلیشان حیدری ۱۸ ساله و سوزدار احمدی ۲۱ ساله که هر دو از اهالی روستای کوران از توابع ارومیه بوده‌اند.

تجمع ساکنین روستای«انجلاس»
روز گذشته تعدادی از مردم همدان در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند. فرماندار همدان علت تجمع مردم در مقابل فرمانداری را اختلاف ساکنین روستای«انجلاس» با شرکت برق، اعلام کرد. محمدعلی محمدی پیرامون تجمع مردم در مقابل فرمانداری همدان، اظهار کرد: تجمع صورت گرفته از طرف ساکنین روستای «انجلاس»بود که با شرکت برق، اختلاف دارند.

تکذیب انتصاب دهقان و علی‌عسگری
یک مقام آگاه گفت: خبر انتصاب آقای علی‌عسگری و سردار حسین دهقان به ریاست ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) به هیچ عنوان صحت ندارد. این مقام آگاه رسانه‌ها را از بیان آرزوها در قالب خبرهای پشت‌پرده برحذر داشت. عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیماست که دوره پنج ساله مدیریت وی در رسانه ملی به پایان رسیده است.

تجمع کارگران مقابل شورای شهر
جمعی از کارگران پیمانی پله برقی‌های ۴ خط متروی تهران مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کرده و نسبت به عدم پرداخت سه ماهه حقوق خود اعتراض کردند. این کارگران نسبت به تعویق سه ماهه در پرداخت حقوق خود از سوی شرکت پیمانکار اعتراض دارند. یکی از کارگران حاضر در تجمع گفت: سه ماه است که حقوق نگرفتیم. سنوات و هنوز عیدی سال ۹۹ ما نیز واریز نشده و خرداد ماه آخرین حقوقی بود که دریافت کردیم.

4 زنِ رئیس مجمع عمومی سازمان ملل
ویجایا لاکشمی پاندیت از هند اولین زنی بود که به عنوان رئیس مجمع عمومی انتخاب شد. او در سال ۱۹۵۳ رئیس هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بود. آنجی بروکس، حقوقدان و دیپلمات لیبریایی دومین رئیس زن مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۶۹ شد. شیخا حی راشد آل‌خلیفه از بحرین رئیس شصت ویکمین مجمع عمومی سازمان ملل بود. در سال ۲۰۱۸ ماریا فرناندا اسپینوزا گارسس چهارمین زن در تاریخ ۷۳‌ساله سازمان ملل بود که به عنوان ریاست مجمع عمومی انتخاب شد.

کشف چند کتیبه‌ اطراف تخت جمشید
مدیر پایگاه جهانی تخت جمشید گفت: با تلاش باستان شناسان کشور چند کتیبه مهم در کوه رحمت تخت جمشید کشف شد. حمید فدایی بیان کرد: نتایج خوانش یکی از این کتیبه‌ها نشان می‌دهد که در سال چهارم شاهنشاهی یزدگرد این کتیبه با هدف معرفی و به افتخار یادبود شخص خاصی کنده شده و کتیبه یافت شده در زمره کتیبه‌های تدفینی است.

تجمع اعتراضی معلمان ایذه
معلمین شاغل و بازنشسته شهرستان ایذه در اعتراض به عدم اجرای لایحه رتبه‌بندی، همزمان و هماهنگ با دیگر شهرهای خوزستان مقابل اداره آموزش و پرورش این شهرستان تجمع کردند. این معلمان شاغل و بازنشسته خواهان اجرای طرح رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی دانشگاه‌ها برای معلمان شاغل، اجرای همسان‌سازی حقوق برای معلمان بازنشسته و تحقق دیگر خواسته‌های خود هستند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار