| کد مطلب: ۱۰۲۲۹۹۴
لینک کوتاه کپی شد

بازگشت «ژاوی» به کاتالان؟

آرمان‌ملی: تساوی خانگی بارسا مقابل گرانادا باعث شده تا درب‌های خروج برای «رونالد کومان» بازشود. در بین گزینه‌های جانشینی وی نام «کونته» و البته «ژاوی» به‌چشم می‌خورد و طبیعی است آبی‌اناری‌ها تمایل دارند سرمربی بعدی آنان کاتالانی باشد.
تساوی بد
بارسلونا بامداد سه‌شنبه در چارچوب هفته ششم لالیگا میزبان گرانادا بود که با نتیجه یک- یک متوقف شد. دوارته در دقیقه یک تک‌گل گرانادا را به‌ثمر رساند و آرائوخو در دقیقه ۹۰ با گل‌زنی برای بارسلونا بازی را به تساوی کشاند. بارسا با این نتیجه ۸ امتیازی شد و در رده هفتم قرار گرفت. گرانادا هم با ۳ امتیاز جایگاه هفدهم جدول رده‌بندی را به خود اختصاص داد.
صحبت‌های کومان
رونالد کومان در نشست خبری بعداز بازی گفت: تا قبل از بازی تنها به پیروزی فکر می‌کردیم به‌ویژه این‌که بازی در نیوکمپ برگزار می‌شد، اما شروع بسیاربدی که داشتیم شرایط را سخت کرد. رفته‌رفته بهتروبهتر شدیم و فشار زیادی به حریف وارد کردیم. با شایستگی گل تساوی را به ثمر رساندیم. او ادامه داد: قبول دارم که انتظارات از تیم بالاست و این تساوی مورد رضایت هواداران نیست اما یک امتیاز بهتر از صفر است. ما خلأ بازیکنان کلیدی خود را احساس می‌کنیم و به همین خاطر مجبور شده‌ایم که سبک بازی خود را تغییر دهیم. سرمربی هلندی آبی‌اناری‌ها ادامه داد: به‌خاطر غیبت چند بازیکن کلیدی خود به مشکل خورده‌ایم. شما به فهرست تیم نگاه کنید. آیا با این بازیکنان می‌شود تیکی‌تاکا بازی کرد. ما مجبور شده‌ایم که به‌خاطر کمبود بازیکن سبک بازی تیم را تغییر داد. آیا بارسلونا کنونی تیم ۸ سال قبل است؟ قطعا این‌گونه نیست. حریف به‌خاطر رسیدن به تساوی و کسب امتیاز وقت‌کشی زیادی کرد. ما تلاش زیادی داشتیم و خوشبختانه گل تساوی را زدیم. او درباره آینده‌اش با آبی‌اناری‌ها گفت: فعلا به آینده فکر نمی‌کنم و در این زمینه صحبت نخواهم کرد.
واکنش‌ها
مطبوعات اسپانیا به‌سادگی از این نمایش فاجعه‌بار نگذشتند و روزنامه شهرمادرید به‌شدت از عملکرد تیم کومان انتقاد کرد. مارکا با عکسی از «سرخیوبوسکتس» نوشت: واقعا این بارسلونا بود؟ این تیتر مارکا البته در فضای‌مجازی خیلی تکرار شد و بسیاری معتقد بودند که با تیمی ‌نام‌آشنا طرف هستند و این تیم شمایلی از بارسلونا ندارد. خود کومان نیز اعتراف کرد که تیمش با تیم 8 سال پیش بارسلونا بسیار فرق دارد. روزنامه‌های بارسایی اما سعی داشتند به تیم روحیه دهند و از تیترهای مثبت استفاده کنند. مشخصا تعریف و تمجید آنها از «رونالدآراخو» بود که نمایشی عالی داشت و بی‌شک بهترین بازیکن بارسلونا بود. او در خط‌دفاعی عملکرد خوبی از خود نشان داده و ثابت کرده در زدن ضربات‌سر تبهر خاصی دارد. موندودپورتیوو تیتر« نجات با آراخو» را به روی جلد برد و او را با اختلاف بهترین بازیکن بارسلونا دانست. اسپورت کاتالونیا نیز با تیتر «آراخوی‌قهرمان» از گل دقایق پایانی او نوشت و از این بازیکن تمجید کرد. اسپورت گل، آراخو گل مرگ نامید و مدعی شد بارسلونا جان داد تا گل بزند اسپورت نوشت: آبی‌اناری‌ها باردیگر نمایش ضعیفی از خود به اجرا گذاشتند تا نشان دهند انرژی این تیم به‌شدت پایین است.
جلسه
شبکه تلویزیونی ESPN؛ خبر داد که پس از تساوی خانگی بارسلونا مقابل گرانادا، خوا‌ن‌لاپورتا با اعضای هیات‌مدیره باشگاه نشست اضطراری یکساعته برگزار کرده، این در حالی است که مدیران باشگاه نسبت به ادامه حضور کومان در پست سرمربیگری بارسا تردیدهایی دارند. طبق این گزارش، انتظار می‌رود کومان برای بازی خارج از خانه با کادیس که پنجشنبه شب خواهد بود، روی نیمکت بارسا باشد، این در حالی است که باشگاه به‌دنبال یافتن جانشینی برای این مربی هلندی است. «رادیوکاتالونیا» اما خبر داد که کومان پیش از بازی با کادیس کنار گذاشته می‌شود و ژاوی سرمربی کنونی السد قطر دوباره بحث حضورش روی نیمکت بارسا مطرح شده است. نشریه «موندودپورتیوو» هم از آنتونیوکونته سرمربی پیشین تیم‌های اینتر، چلسی و یوونتوس و آندره‌آ پیرلو سرمربی فصل گذشته یوونتوس به‌عنوان دیگر گزینه‌های جانشینی کومان در بارسا یاد کرده است. پیش از این نشریه «اسپورت» گزارش داده بود که روبرتومارتینس سرمربی تیم‌ملی فوتبال بلژیک یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های جانشنی رونالد کومان است، این در حالی است که این مربی اسپانیایی تا پایان ماه ژوئن 2022 با اتحادیه فوتبال بلژیک قرارداد دارد. روبرت‌مورنو سرمربی فعلی گرانادا هم که بین سال‌های 2014 تا 2017 دستیار لوئیس انریکه در تیم بارسلونا بود، پس از تساوی یک- یک تیمش مقابل بارسا در نیوکمپ درباره احتمال حضورش روی نیمکت سرمربیگری کاتالان‌ها گفت: این احتمال را رد نمی‌کنم. من از بودن در گرانادا خوشحالم و روی کارم تمرکز کرده‌ام اما اگر روزی بارسلونا با من تماس بگیرد، با زانو به آنجا خواهم رفت.
توصیه اینیستا
هافبک پیشین بارسلونا معتقد است سرمربی کنونی السد گزینه مناسبی برای هدایت کاتالان‌هاست. آندرس اینیستا که 22 سال در باشگاه بارسلونا حضور داشت و به مدت 16 سال هم برای تیم اصلی این باشگاه بازی کرد و افتخارات زیادی را با این تیم به‌دست آورد، اظهارداشت که هم‌تیمی‌ پیشینش آماده هدایت آبی‌واناری‌هاست، این در حالی است که رونالد کومان به‌خاطر شکست اخیر بارسا مقابل بایرن‌مونیخ و تساوی خانگی مقابل گرانادا جایگاهش روی نیمکت کاتالان‌ها متزلزل است. ‌هافبک ویسل کوبه ژاپن در گفت‌وگو با سایت «گل» درباره احتمال بازگشتش به بارسلونا به عنوان سرمربی گفت: در حال حاضر خودم را در این جایگاه نمی‌بینم، اما هر اتفاقی بیفتد، اگر لحظه‌اش فرا برسد آن را در نظر خواهم گرفت. چیزی که می‌توانم به شما بگویم این است که دوست دارم به بارسا برگردم، این بسیار واضح است. وی افزود: روزهایی وجود دارد که شما فکر می‌کنید می‌خواهید مربیگری کنید، اما دیگران چنین نظری ندارند، برای همین نمی‌دانم چه خواهد شد. در حال حاضر بازی می‌کنم و تصور چیز دیگری دشوار است. این درست است که من باید به مربیگری فکر کنم و ببینم چه احتمالاتی وجود دارد. کاری که دوست دارم انجام دهم و فکر می‌کنم انجام خواهم داد، دریافت مدارک مربیگری است. اینیستا همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا فکر می‌کنید که ژاوی آماده سرمربیگری بارسلوناست؟»، تصریح کرد: اگر از من می‌پرسید که ژاوی را می‌توانم روی نیمکت مربیگری بارسلونا تصور کنم، باید بگویم؛ بله. در کنار اینها او در حال تمرین و آماده‌کردن خودش برای سرمربیگری بارسلوناست. ژاوی اعتمادبه‌نفس لازم برای این چالش را دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار