| کد مطلب: ۱۰۲۲۹۸۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

مخازن زباله قفل می‌شوند!
آرمان ملی: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: به‌تدریج باید شکل مخازن فعلی را عوض کنیم تا دسترسی به آنها آسان نباشد و زباله‌گردان نتوانند از مخزن زباله بردارد و این مساله در دستور کار سازمان است. صدرالدین علیپور در پاسخ به این سوال که این مخازن چه تفاوتی با مخازن فعلی دارند؟ گفت: کاوری دارند که مخزن داخل آن کاور می‌رود و قفل می‌شود و فقط توسط کلید و یا ابزاری که توسط کارگر و یا نیروی خدماتی شهرداری وجود دارد باز می‌شوند و مخزن دائما باز نیست که هر کسی بتواند به آن دسترسی داشته باشد.

دستگیری باند خرید و فروش کودک
آرمان ملی: دادستانی مشهد گفت: تاکنون ۶ فرد متهم در جریان رسیدگی به پرونده خرید و فروش کودکان در مشهد بازداشت شده‌اند، اما متهم اصلی پرونده کودک‌ربایی و خرید و فروش کودکان فراری است. حسن زرقانی درباره جزئیات این موضوع می‌گوید: «متهمان بازداشت شده تاکنون در بازجویی‌ها به خرید و فروش ۲۵ نوزاد اعتراف کرده‌اند. بنابر اعترافات متهمان، آنان علاوه بر کودکان خرید و فروش شده، سه کودک دیگر را نیز ربوده بودند.»

بازهم راننده اتوبوس مقصر شد!
ایسنا: پرتو برهانپور، یکی از وکلای اولیای دم مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی، خبرنگاران کشته‌شده در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران در آذربایجان غربی، گفت: کارشناسان دادگستری راننده اتوبوس را مقصر ۱۰۰ درصد اعلام کرده‌اند. این در حالیست که مستنداتی درباره قصور مسئولان وجود داشته و دارد. از طرفین پرونده برای صدور هر نظریه کارشناسی باید دعوت شود اما این نظریه بدون دعوت از وکلای اولیای دم و وکیل خبرنگاران و خود خبرنگاران مجروح و استماع اظهارات همگی ما اعلام شده و عدم دعوت از وکلا و خبرنگاران مجروح شده تخلف هیات کارشناسی نیز محسوب می‌شود.

کشف زمین خواری هزار میلیاردی
ایلنا: رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف زمین خواری ۱۸ هکتاری به ارزش ۱۶۷۳ میلیارد ریال طی هفته جاری در کشور خبر داد. سردار محمدرضا مقیمی افزود: در تحقیقات و بررسی‌های میدانی و تطبیق اسناد مشخص شد، افرادی با شیوه ‌و شگرد تسطیح، شخم زنی و کشاورزی، سنگ چینی و دیوار کشی و جعل اسناد به قصد اثبات مالکیت اقدام به تصرف غیرشرعی و غیرقانونی مقدار ۱۸ هکتار از اراضی ملی و دولتی جهت تغیر کاربری در کشور کرده‌اند. کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۱۶۷۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

دیدار رئیس بنیاد شهید با اعضای مجلس
آرمان ملی: رئیس بنیــاد شهیــد و امور ایثارگران به‌منظور بررسی وضعیـت قوانین مربوط به ایثارگران با رئیس و اعضای هیات رئیسه فراکسیون ایثارگران مجلــس شورای اسلامی و مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد. سید امیــرحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: خوشبختانه تعــداد بسیار زیادی از خانواده‌های معظم شهــدا و ایثارگران در مجلس شورای اسلامی حضــور دارند که آشنا بودن این عزیزان با نیازهـا و دغدغه‌های جامعه ایثارگری کار را برای تصویب و اصلاح قوانین مربوط به حوزه ایثارگران آسان‌تر می‌کند.

عملیات نجات جنگل‌های زاگرس
آرمان ملی: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اگر چند کار اولویت‌دار و پراهمیت در سازمان جنگل‌ها وجود داشته باشد، یکی از مهمترین آنها نجات جنگل‌های زاگرس است. مسعود منصور افزود: جنگل‌های زاگرس به دلیل کارکردهای مختلف در زمینه توسعه پایدار، تولید آب و حفظ خاک و تامین امنیت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نباید تاخیر و یا وقفه‌ای در فرآیند اجرای مصوبات ستاد بوجود آید. سازمان جنگل‌ها شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های اجرای مصوب مرتبط با سازمان در خصوص جنگل‌های زاگرسی را به مدیران منابع‌طبیعی زاگرس‌نشین اعلام کرده است و از مدیران خواست نسبت به جنگل‌های زاگرس حساسیت‌های لازمه را داشته باشند.

نیاز به اهدای خون داریم
ایرنا: سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در حال حاضر نیاز به اهدای خون در استان های گلستان، گیلان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بیشتر احساس می‌شود و مردم در این ۶ استان اقبال بیشتری برای اهدای خون داشته باشند. بشیر حاجی بیگی افزود: در برخی استان‌های جنوبی و شمالی کشور به دلیل وجود عزیزان تالاسمی میزان مصرف خون که نیاز همیشگی آنهاست، بیشتر از دیگر نقاط کشور است و بر همین اساس ۲۰ درصد از خون‌های اهدایی در کشور به مصرف بیماران تالاسمی می‌رسد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار