| کد مطلب: ۱۰۲۲۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

پیام رئیس جمهور به رئیس امارات
رئیس جمهور کشورمان در پیامی به رئیس امارات، به پیام تبریک شیخ خلیفه بن زاید پاسخ گفت. سید ابراهیم رئیسی پیام قدردانی به شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات ارسال کرد. این پیام در پاسخ به پیام تبریک شیخ خلیفه بن زاید پس از انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور ایران، است. بنا بر اعلام امارات، رئیس جمهور کشورمان در این پیام نسبت به گسترش روابط دوجانبه میان ایران و امارات به ویژه در زمینه اقتصادی با توجه به امکانات گسترده دو کشور، ابراز امیدواری کرد. رئیسی ضمن تقدیر و احترام به شیخ خلیفه بن زاید برای نامه‌ای که پیشتر ارسال کرده بود، برای وی آرزوی سلامتی و برای دولت ‌و ملت امارات آرزوی موفقیت کرد.

همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان روسیه
سخنگوی وزارت امور خارجه با خانواده های جان‌باختگان حادثه تیراندازی در دانشگاه شهر پرم روسیه ابراز همدردی کرد. سعید‌خطیب زاده با اظهار تاسف از حادثه تیراندازی در دانشگاه شهر پرم روسیه که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از اتباع روسیه شد با خانواده های جانباختگان این حادثه ابراز همدردی و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد.

برگزاری نشست 1+4 در دستور کار نیست
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران برگزاری نشستی با حضور روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برای گفت وگو درباره احیای برجام را غیرمحتمل دانست. جوزپ بورل در این باره اظهار داشت: بعضی از سال‌ها چنین دیدارهایی انجام می‌شود، بعضی از سال‌ها برگزار نمی‌شود. در حال حاضر برگزاری نشست 1+4 برای بازگشت به رایزنی‌ها درباره توافق هسته‌ای در دستور کار نیست. بورل در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر آنچه اهمیت دارد، برگزاری نشست در سطح وزیران خارجه 1+4 نیست، بلکه اراده و تمایل تمام کشورهای طرف برجام برای از سرگیری مذاکرات وین است.

آماده بازگشت به برجام هستیم
رئیس جمهـــور آمریکـــا تاکـــید کرد: با متحدانمان برای بازگشت به توافق هسته ای اقدام می کنیم. جو بایدن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی هستیم. او ادامه داد: با متحدانمان برای بازگشت به توافق هسته ای اقدام می کنیم. بایدن تاکید کرد که آمریکا آماده بازگشت به برجام است در صورتی که ایران به تعهدات خود در این توافق پایبند باشد. رئیس جمهور آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که استفاده از نیروی نظامی باید به عنوان آخرین گزینه برای حل مسائل مختلف تلقی شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار