| کد مطلب: ۱۰۲۲۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

دریافت کارت واکسن
بدون واکسیناسیون!
آرمان ملی: مشاور سابق وزیر بهداشت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: برخی افراد که مخالف واکسن کرونا هستند برای اینکه از خدمات اجتماعی محروم نمانند با تخلف نامشان را در سامانه وزارت بهداشت ثبت می‌کنند و کارت واکسن دریافت می‌کنند. علیرضــا وهاب‌زاده نوشته است: «‏مسئولان مراکز واکسیناسیون دقت کنند. عده‌ای از افراد ضدواکسن برای اینکه از خدمات اجتماعی یا دریافت ویزا محروم نشوند، نامشان با تخلف و بدون اینکه واکسن تزریق کنند در سامانه ثبت می‌شود. قطعا این افراد باعث جهش مجدد کرونا در کشور و کم‌اثرشدن واکسیناسیون عمومی خواهند شد.»

کلاس‌اولی‌ها، اول مهر در مدرسه
آرمان ملی: وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها برای نوآموزان به‌صورت نمادین در روز پنج‌شنبه اول مهر در سراسر کشــور بـــرگزار شد. جشـن شکوفه‌ها و غنچه‌ها برای نوآموزان پیش‌دبستانی و کلاس‌اولی‌هـا روز پنج‌شنبه اول مهر به ‌صورت نمادین در ســراسر کشور برگزار خواهد شد و آیین آغاز سال تحصیلی (۱۴۰۰ ـ ۱۴۰۱) روز شنبه، سوم مهر با حضور ریاست محترم جمهور و نواختن زنگ یکی از مدارس کشور برگزار خواهد شد. گفتنی است حضور دانش‌آموزان کلاس‌اولی و نوآموزان پیش‌دبستانی در مراسم شروع سال تحصیلی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و گروه‌بندی امکان‌پذیر خواهد بود.

افزایش شکایت از آلودگی صوتی
ایسنا: رئیس اداره حفاظــت محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به افزایش شکایات مردمی در خصوص آلودگی صوتی در تابستان امسال گفت: بیشترین شکایات در حوزه آلودگی صوتی مربوط به فعالیت چیلرها و دیزل‌ژنراتورها در مراکز خدماتی بزرگ مقیاس بوده است. فاطمه برنا اظهار کرد: ۳۷ درصد شکایت واصله مربوط به آلودگی‌های صوتی و پس از آن گزارش آلودگی‌های ناشی از پساب و فاضلاب با ۱۷ درصد بیشترین میزان گزارش‌ها بود که به اداره محیط زیست تهران واصل و مورد پیگیری قرار گرفت. بیشترین شکایات درخصوص آلودگی صوتی مربوط به مناطق ۲ و ۵ و در رده‌های بعد مناطق ۳ و ۴ بوده است.

اتمام واکسیناسیون فرهنگیان
آرمان ملی: مــدیرکل دفتــر سلامــت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش آخرین روند واکسیناسیون فرهنگیان و رانندگان سرویس مدارس را تشــریح کرد و گفت: اکثر معلمانی که دوز اول را گــرفته‌اند دوز دوم را هم در این هفته و حداکثر هفته آینده دریافت می‌کنند. محمد محسن‌بیگی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد معلمان، دوز اول واکسن خود را دریافت کرده‌اند. تزریق دوز دوم نیز از روزها قبل آغاز شده است. اگر باز هم گروه محدودی باقی بمانند نوبت‌شان از بین نمی‌رود و می‌توانند واکسن را دریافت کنند.

۸ هزار کیلومتر از معابر
پیاده‌رو ندارند
آرمان ملی: شهـــردار تهــران گفت: در تهران ۱۲هزار کیلومتر پیاده رو داریم که باید مناسب‌سازی شوند و این در حالی است که ۸‌هزار کیلومتر معابری در تهران داریم که پیاده رو ندارند. علیرضا زاکانی در پاسخ به این سوال که چه قولی برای مناسب سازی شهر برای تردد آسان تر معلولان می‌دهید؟ گفت: متناسب سازی پیاده روها جز کلان پروژه‌هایی است که در شهر دنبال خواهیم کرد و انشا... ثمره آن را شهروندان خواهند دید. رویکرد جدیدی در شهرداری تهران حاکم است و یکی از ویژگی های این رویکرد میدان داری مردم در عرصه‌های شهر بر مدار نخبگان است.

4 روز بارندگی
آرمان ملی: مدیـــرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش ‌پراکنده باران در برخی استان‌های کشور طی ‌پنج روز آینده خبر داد. صادق ضیاییان با اشاره به اینکه تا ‌پنجشنبه (۱ مهر) در استان‌های ساحلی خزر در برخی ساعات بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود، گفت: در همین مدت در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعدازظهر رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت مورد انتظار است.

آغاز ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۱
آرمان ملی: تاریخ ثبت نام و برگـــزاری آزمون‌های ورودی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در ســال ۱۴۰۱ اعلام شد. ثبت نام برای آزمون دکتری (Ph. D) از روز دوشنبه اول آذر ماه جاری شروع می‌شود و تا هشتم این ماه ادامه دارد. این آزمون در روز جمعه ۶‌اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. همچنین ثبت نام برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۱ نیز از روز سه شنبه ۱۶ آذر سال جاری آغاز می‌شود و تا ۲۳ این ماه ادامه دارد. این آزمون در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه ۲۸، ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار