| کد مطلب: ۱۰۲۲۷۹۰
لینک کوتاه کپی شد

ایران قهرمان ترسناک والیبال آسیا

آرمان‌ملی: تیم‌ملی والیبال کشورمان که با نسلی جدید و با کادرفنی تمام ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور داشت با شکست‌دادن «ژاپن» میزبان طلسم‌شکنی کرد و به قهرمانی رسید.
ست اول
بازی با سرویس پرشی صابر کاظمی شروع شد، اما اولین امتیاز را تیم ژاپن کسب کرد. در یک رالی زیبا و به‌هم‌ریختگی ژاپن ایران به امتیاز ۷ رسید. ایران زودتر به امتیاز ۸ رسید تا دو تیم با نتیجه ۸ بر ۵ به‌ اولین وقت‌استراحت ‌فنی بروند.‌ استفاده ایران از به‌هم‌ریختگی تیم ژاپن، نتیجه بازی ۱۳ بر ۹ شد. ژاپن با کسب امتیازات پی‌در‌پی نتیجه را ۱۴ بر ۱۳ کرد تا عطایی با برتری یک‌امتیاز ایران درخواست وقت‌استراحت کند. با رسیدن ایران به امتیاز ۱۶ هر دو تیم به استراحت‌فنی رفتند. سرویس فوق‌العاده عبادی‌پور تبدیل به امتیاز مستقیم سرویس شد تا نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به نفع ایران شود. ژاپن با دفاع‌کردن توپ ایران به امتیاز ۲۰ رسید. با یک همکاری زیبا و استفاده از جای خالی ژاپن، ایران به امتیاز ۲۴ رسید. بلافاصله بعداز رسیدن ایران به امتیاز ۲۴، سرمربی ژاپن درخواست وقت‌استراحت کرد. حاصل وقت‌استراحت تساوی دو تیم در امتیاز ۲۴ بود. توپ ژاپن به بیرون رفت تا ایران به امتیاز ۲۵ برسد. نرسیدن ایران به توپ ژاپن را به امتیاز ۲۵ رساند. آبشار قدرتی کاظمی ایران را به امتیاز ۲۶ رساند. در پایان ست اول این تیم ایران بود که با امتیاز ۲۷ بر ۲۵ پیروز شود.‌
ست دوم
همچون ست اول ایران زودتر به امتیاز ۸ رسید تا دو تیم راهی وقت‌استراحت شوند. اولین امتیاز بعداز وقت‌استراحت از آن ژاپن بود و نتیجه ۸ بر ۷ شد. در ادامه هر دو تیم در امتیاز ۱۱ به تساوی رسیدند. برای اولین‌بار دوتیم با برتری ژاپن با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ به استراحت‌فنی رفتند. اولین امتیاز بعداز وقت‌استراحت از آن ایران بود. سرویس خوب ایران باعث ‌به‌هم‌ریختن تیم ژاپن شد و امتیاز ۱۵ برای ایران به‌دست آمد. عملکرد فوق‌العاده صابر کاظمی نتیجه را ۱۷ بر ۱۶ کرد. ضربه پایانی یک رالی طولانی را بازیکن ژاپن زد تا نتیجه ۱۸ بر ۱۶ به‌سود ژاپن شود. در ادامه تلاش ژاپن برای برگشت‌دادن توپ بی‌فایده بود و نتیجه امتیاز ۲۳ برای ایران بود. میلاد عبادی‌پور به توپ نرسید و نتیجه ۲۴ بر ۲۲ شد. صابر کاظمی امتیاز ۲۵ را برای ایران به‌دست آورد تا ایران در شمارش ست‌ها ۲ بر صفر پیش بیفتد.
ست سوم
صابرکاظمی با سرویس زیبای خود امتیاز مستقیم سرویس را برای ایران کسب کرد. ضربه سرعتی حضرت‌پور و ناتوانی ژاپن در جمع‌کردن توپ ایران نتیجه را ۲ بر یک کرد. هر دو تیم در امتیاز ۳ به تساوی رسیدند. توپ بازیکن ژاپن با فاصله زیاد به بیرون رفت و نتیجه ۵ بر ۳ شد. ایران با امتیاز مستقیم سرویس زودتر به امتیاز ۸ رسید تا دو تیم به اولین وقت‌استراحت‌فنی بروند. تیم ژاپن در نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به‌سود ایران درخواست بازبینی مجدد داد و نتیجه آن امتیاز ۱۶ برای ژاپن بود. صابر کاظمی با یک ضربه دیدنی ایران را به امتیاز ۲۴ رساند، بلافاصله تیم ژاپن درخواست وقت‌استراحت کرد. بازیکنان ایران خیلی سریع امتیاز ۲۶ را کسب کردند تا دوتیم مجدد مساوی شوند. صابر کاظمی با یک پرش‌بلند ایران را به امتیاز تساوی ۲۷ رساند. کاظمی بعداز فرودآمدن احساس درد در مچ پا داشت، اما در زمین ماند. توپ ژاپن به تور خورد و امتیاز ۲۸ را به ایران تقدیم کرد. میلاد عبادی‌پور توپ را در زمین ژاپن خواباند تا نتیجه ۲۹ بر ۲۸ شود اما سرویس وی به بیرون رفت تا نتیجه تساوی امتیاز ۲۹ باشد. ایران با ضربه صالحی به امتیاز ۳۰ رسید. ایران در امتیاز ۳۰ ژاپن درخواست بازبینی مجدد داد و آن خطای تور ژاپن و امتیاز ۳۱ برای ایران بود. ایران با نتیجه ۲۹ بر ۳۱ در ست سوم به پیروزی رسید تا با نتیجه ۳ بر صفر به قهرمانی آسیا برسد.
بهترین‌ها
در پایان این رقابت‌ و در حاشیه توزیع مدال، کمیته فنی مسابقات آسیایی اسامی بازیکنان برتر را اعلام کرد. در اسامی اعلام شده نام 5 بازیکن ایران به‌چشم می‌خورد. صابرکاظمی که در این رقابت‌ها درخشید و بهترین بازیکن ایران بود، موفق شد عنوان ارزشمندترین بازیکن این رقابت‌ها را به‌نام خود کند.
تیم منتخب مسابقات والیبال قهرمانی آسیا ۲۰۲۱:
ارزشمندترین بازیکن: صابر کاظمی از ایران
بهترین مدافعان: علی‌اصغر مجرد از ایران و یونگژن‌.لی از چین
بهترین لیبرو: محمدرضا حضرت‌پور از ایران
بهترین پاسور: جواد کریمی
بهترین پشت خط‌‌زن: کنتو‌.میائورا از ژاپن
بهترین قدرتی‌زن‌ها: میلاد عبادی‌پور از ایران و یوکی‌.ایشیکاوا از ژاپن
صحبت‌های عطایی
سرمربی تیم‌ملی والیبال از شادی مردم ایران از کسب عنوان قهرمانی تیم‌ملی در آسیا ابراز خرسندی کرد. بهروز عطایی گفت: بازی فینال همیشه دشوار است و ما هم به‌خوبی از این موضوع آگاهی داشتیم. وی ادامه داد: متاسفانه قبل از شروع بازی خبر فوت حسین کاظمی را شنیدم و بسیار ناراحت شدم. در طول بازی کمی تمرکزم را بابت این موضوع از دست دادم، اما سعی کردم بازی را مدیریت و کنترل کنم. عطایی افزود: خداراشکر می‌کنم بازیکنان نمایش خوبی از خود ارائه کردند که به موفقیت و سکوی نخست آسیا ختم شد. خیلی خوشحالم مردم ایران شاد شدند. امیدوارم همه در سلامت باشند.
پایان طلسم
تیم‌ملی والیبال ایران در این دیدار برای ششمین‌بار در دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا حضور یافت و با کسب مقام قهرمانی برای چهارمین‌بار بر روی سکوی نخست این مسابقات قرار گرفت. اما این قهرمانی یک تفاوت بسیار مهم با سه دوره قبل داشت و با کادر کاملا ایرانی به‌دست آمد. پیش‌تر قهرمانی تیم‌ملی والیبال ایران با هدایت ولاسکو در سال‌های 2011 و 2015 و ایگور کولاکوویچ در سال 2019 به‌دست آمده بود. همچنین تیم ایران در سال‌های 2009 (حسین معدنی) و 2015 (پیمان اکبری تیم‌ملی ب) در دیدار نهایی حضور یافت و در هر دوره نیز با شکست برابر ژاپن، نایب‌قهرمان قاره کهن آسیا شده بود. تیم ایران با شکست ژاپن در مسابقه دیروز طلسم ناکامی برابر این تیم در دیدار نهایی قهرمانی مردان آسیا را نیز شکست. تیم‌ملی‌ والیبال ایران همچنین یک مدال برنز (2003) نیز در گنجینه افتخارات خود در این رقابت‌ها را دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار