| کد مطلب: ۱۰۲۲۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

شبکه قاچاق دارو و واکسن کرونا
معاون روابط عمومی سپاه روح‌ا... استان مرکزی از کشف و انهدام شبکه قاچاق دارو و واکسن کرونا در این استان خبر داد. سرهنگ شهرجردی افزود: متاسفانه به‌رغم وجود حجم زیاد واکسن‌های متعدد و رایگان در کشور یکی از سودجویان که لیدر جریان سیاسی خاص در استان مرکزی است با فریب افکار عمومی اقدام به فروش واکسن‌های قاچاق تا قیمت ۵۱ میلیون تومان نموده است.

تجمع کارگران در استادیوم آزادی
حدود ۴۰ نفر از کارگران مجموعه ورزشی آزادی با حضور در مقابل ساختمان وزارت ورزش و جوانان اعلام کردند که حقوق خود را دریافت نکرده اند آنها خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت معیشتی و نحوه واریز حقوق توسط مدیریت مجموعه آزادی شدند. تعدادی از این کارگزان معتقد هستند حدود ۷ ماه است که حقوق‌های آنها پرداخت نشده است.

پیرزن ۱۱۲ ساله واکسن زد
پیرزن متولد ۱۲۸۸ خورشیدی ساکن شهرستان عسلویه واکسن کرونا زد. فاطمه سلمان پور متولد ۲ فروردین ۱۲۸۸ خورشیدی است و در روستای زُبار بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه زندگی می‌کند. او ۲۵ شهریور واکسن کرونا دریافت کرد.

تجمع کارگران پیمانکاری کوت عبدا...
بیست و هفتم شهریور کارگران پیمانکاری شهرداری کوت عبدا...، مقابل استانداری خوزستان تجمع اعتراضی برگزار کردند. این کارگران که ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند، خواستار حمایت استانداری و مقامات استان از مطالبات خود شدند. یکی از حاضران در تجمع امرز می‌گوید: ما پشت هم فریاد می‌زنیم، استاندار حمایت حمایت؛ چراکه دیگر واقعاً خسته شدیم.

مقایسه پیتزا با واکسن کرونا
حسام‌الدین آشنا مشاور سابق روحانی در توئیتر نوشت: ‌واکسن پیتزا نیست که بتوان آن را تلفنی سفارش داد. شانگهای یک شهر نیست که بتوان یک شبه به آن سفر کرد؛ یک پیمان دسته‌جمعی است که پذیرش در آن نیاز به دو شرط عدم تحریم بین‌المللی و اجماع اعضا دارد. تلاش هشت ساله موفق برای رفع موانع عضویت در این پیمان نشان هر چه باشد نشان غرب گرایی نیست.

تجمع معلمان درکهگیلویه و بویراحمد
صبح دیروز جمعی از معلمان استان کهگیلویه و بویراحمد جلوی آموزش و پرورش تجمع کردند و خواستار مطالبات و حق و حقوق خودشان شدند. یکی از فرهنگیان اظهار داشت: این تجمع، یک تجمع صنفی برای مطالبات و همسان سازی حقوق و طرح رتبه بندی معلمان است معلمی که نتواند از حق و حقوق خود دفاع کند، چگونه می‌تواند به دانش آموزانش درس مطالبه‌گری و دفاع از حقش را بیاموزد.

تجمع اعتراضی معلمان استان البرز
پیش از ظهر دیروز برخی از معلمان شاغل در مدارس اداره کل آموزش و پرورش استان البرز با درخواست برای رسیدگی به مطالباتشان مقابل ساختمان اداره کل واقع در عظیمیه کرج تجمع اعتراضی برپا کردند. سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در میان تجمع معلمان حاضر شد و به سوالات آنها پاسخ داد.

بیشترین پناهندگان جهان ؟
بر اساس آمار کمیساریای عالی ملل متحد، سوریه با بیش از ۶ میلیون نفر، بیشترین تعداد پناهنده جهان در سال٢٠٢٠ را دارد.ونزوئلا با قریب به ۴ میلیون پناهنده در جایگاه دوم و افغانستان با ۲ میلیون و ۵۰۰هزار پناهنده در جایگاه سوم است.

کیهان: مخالفان گاندو، خائن هستند
کیهان نوشت:«گاندو» روایتگر بخشی از رشادت‌ها و مجاهدت‌های پاسدارانی است که شبانه روز در راه پاسداری و صیانت از امنیت و استقلال و بقای نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند.مخالفان بی‌تردید پیاده نظام و پادو‌های دشمنان‌اند. اینان؛ برای تصحیح ذهن مردم نسبت به ام آی سیکس و دولت فخیمه انگلیس.اینان بواقع؛ پادو‌های دشمن‌اند که در گاه ضرورت، به میدان می‌آیند و در نقش وکیل مدافع پنهان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی اجنبی ظاهر می‌شوند.

سرانه مطالعه ایرانی‌ها، چند دقیقه ؟
سرانه مطالعه ایرانی‌های ۱۵ ساله و بیشتر در روز حدود ۱۶ دقیقه و ۳۲ ثانیه است.طبق این گزارش مرکز آمار ایران ، در سال ١٣٩٩ سرانه مطالعه افراد ١٥ساله و بیش‌تر با سواد در ماه به طور متوسط هشت ساعت و ١٨ دقیقه برآورد شد که به عبارت دیگر ١٦ دقیقه و ٣٦ ثانیه در روز بوده است. از این مقدار شش ساعت و ٣٢ دقیقه سرانه مطالعه کتاب غیردرسی، یک ساعت و ٢٣ دقیقه سرانه مطالعه روزنامه و ٢٣ دقیقه سرانه مطالعه نشریات بوده است.

سال تحصیلی بدون حضور دختران
در بیانیه وزارت آموزش دولت موقت طالبان به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در افغانستان آمده است که معلمان و دانش‌آموزان مرد/پسر باید در ۲۷ ماه جاری به تحصیل و کار خود بازگردند. این بیانیه در مورد تحصیل دختران یا آموزش معلمان زن اظهار نظری نکرده است. همچنین، طالبان نام «مدارس امارتی» را برای مدارس دولتی ذکر کرده‌اند که از سوی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شده‌است.
بازداشت ۲ مدیر شهرستان شیراز
رئیس کل دادگستری استان فارس از احضار ۲ مدیر و سه پیمانکار مرتبط با پروژه‌های سازمانی به دادسرا و بازداشت آنان پس از تفهیم اتهام خبر داد و گفت: یکی از مدیران بازداشت شده در مجموعه خود مسئولیت شهرستانی و فرد دیگر مسئولیت نظارت درون سازمانی داشته است. حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی افزود: اتهام اولیه بازداشت شدگان اخذ رشوه و تحصیل مال از طریق نامشروع بوده که تحقیقات تکمیلی در شعبه ویژه بازپرسی دادسرا ادامه خواهد یافت.

اولین مشتری اس ۵۰۰ روسیه
یوری بوریسوو معاون نخست وزیر روسیه در اجلاس نفت و گاز تایومن در روسیه گفت: هند احتمالا اولین مشتری سامانه موشکی اس ۵۰۰ روسیه خواهد بود. وی همچنین اعلام کرد، اگرچه هند یک مشتری بالقوه است اما هنوز هیچ قراردادی میان دولت‌های دو کشور برای این سامانه به امضا نرسیده است.

عودت ۳۴۵ زائر اربعین از مهران
سرپرست فرمانداری مهران در استان ایلام از عودت ۳۴۵زائر از مهران خبر داد و گفت: ۱۷۰نفر نیز توسط مرزبانی دستگیر شدند. مجید کاکی اظهار کرد: مرز مهران همچنان بسته است و از خروج زائران از مرز جلوگیری می‌شود، همچنین در مرز پذیرایی، اسکان و خدمات ارائه نمی‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار