| کد مطلب: ۱۰۲۲۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

تسلیت رئیسی
برای درگذشت پدر 3 شهید
رئیس جمهور در پیامی با تسلیت درگذشت حاج عباسعلی شریفیان خوزانی پدر بزرگوار شهیدان گرانقدر رسول، مجید و حبیب ا... شریفیان، اظهار داشت: این پدر صبور، دلاورانی فداکار پرورش و تقدیم به اسلام و انقلاب کرد و نام و یاد نیک و ماندگاری از خود در میان مردم قدرشناس این مرز و بوم باقی گذاشت.

شرایط ورود زائران ایرانی به عراق
وزیر کشور عراق در بیانیه‌ای شرایط ورود زائران ایرانی به این کشور برای مشارکت در مراسم اربعین را اعلام کرد. عثمان الغانمی، وزیر کشور عراق در بخشنامه‌ای به سفیر و سرکنسول‌های عراق در جمهوری اسلامی ایران دستور صدور روادید زیارتی به منظور انجام زیارت اربعین حسینی را صادر کرد. بر اساس این بخشنامه دارنده ویزا تنها از راه هوایی می‌تواند وارد عراق شود. در این بخشنامه همچنین تاکید شده است که دارنده ویزا تنها یک بار می‌تواند وارد عراق شود و به مدت ۳۰ روز اقامت داشته باشد و اجازه ندارد که در این مدت با دستمزد و یا بدون دستمزد در جایی شاغل شود.

بهبود روابط ایران و تاجیکستان
علی مطهری تحولات اخیر در روابط ایران و تاجیکستان را یک موفقیت برای دولت دانست. علی مطهری در توئیتر نوشت: بهبود روابط ایران و تاجیکستان با توجه به تحولات افغانستان بسیار حائز اهمیت و یک موفقیت برای دولت جدید است.

جلیل محبی سمت گرفت
معاون حقوقی رئیس جمهور در حکمی جلیل محبی را به سمت «سرپرست معاونت هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی» منصوب کرد. در بخشی از حکم محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور آمده است: نظر به تعهد و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این حکم به سمت «سرپرست معاونت معاونت هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی » منصوب می‌شوید.

حمایت از گفت‌وگوی ایرانی-سعودی
عضو فراکسیون امنیت ‌و دفاع در پارلمان عراق از پیشرفت مذاکرات میان ایران و عربستان و حمایت آمریکا از این مذاکرات خبر داد. بدر الزیادی، عضو فراکسیون دفاع و امنیت در پارلمان عراق در گفت‌وگویی تاکید کرد که واشنگتن از گفت‌وگوهای تهران و ریاض در عراق حمایت می‌کند. وی همچنین تاکید کرد که امکان انجام مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا برای حل مشکلات موجود میان دو کشور وجود دارد. الزیادی در ادامه خاطرنشان کرد: گفت وگوها میان ایران و عربستان به پیشرفت زیادی رسیده است و در روزها و یا ماه‌های آینده ممکن است شاهد بازگشایی سفارت‌ها در تهران ‌و ریاض باشیم. وی همچنین گفت که کشورش به منظور حل مشکلات کشورهای منطقه به این رویکرد خود ادامه خواهد داد.

مجلس مذاکره از موضع عزت را تایید می‌کند
نمــــاینــده تهــران در مجلـــس گفـــت: مجلس‬مذاکراتی را قبول دارد و تأیید می کند که از موضع ‫عزت‬ انجام گیرد. سید مصطفی میرسلیم در صفحه توئیتر خود نوشت: « ‏‫مجلس‬ از تعامل جمهوری اسلامی در سطح بین المللی برای دفاع از حقوق مردم ایران استقبال می کند ولی اعتقاد ندارد که باید فعالیتهای مختلف اقتصادی و اجتماعی کشور در گرو مذاکرات بماند. مجلس‬ مذاکراتی را قبول دارد و تأیید می کند که از موضع «عزت»‬ انجام گیرد یعنی هیچ گونه برتری سیاسی دیگران را نمی پذیرد و بر استیفای حقوق مردم ایران پافشاری می‌کند.»‬‬‬‬‬‬

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار