| کد مطلب: ۱۰۲۲۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد

قرعه‌ای پر از انتقام!

آرمان‌ملی: با برگزاری قرعه‌کشی لیگ‌قهرمانان آسیا تیم‌های پرسپولیس و الهلال به مصاف هم خواهند رفت. پرسپولیس در این دیدار به‌دنبال انتقام حذف استقلال در لیگ‌جاری است و الهلال به‌دنبال انتقام حذف النصر در فصل قبل!
قرعه
مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا 2021 به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار و تیم فوتبال پرسپولیس حریف خود را در این مرحله شناخت.
الهلال عربستان- پرسپولیس ایران
الوحده امارات- النصر عربستان
اولسان کره‌جنوبی- چونبورک موتورز
ناگویای ژاپن- پوهانگ استیلرز کره‌جنوبی
بازی در عربستان!
طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی AFC مرحله یک‌چهارم، نیمه‌نهایی و فینال به میزبانی عربستان برگزار خواهد شد. هر تیم 50 درصد ظرفیت ورزشگاه را به‌عنوان سهمیه تماشاگرانش در اختیار خواهد داشت. بدین‌ترتیب پرسپولیس به‌عنوان تنها نماینده ایران در مرحله یک‌چهارم در عربستان نیمی از ظرفیت ورزشگاه را در اختیار دارد ولی به‌دلیل اینکه طبیعتا هواداران ایرانی نمی‌توانند در عربستان حضور پیدا کنند نیمی از استادویم خالی خواهد ماند.
صحبت‌های مطهری
حمید مطهری درباره مصاف پرسپولیس برابر الهلال عربستان در یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا اظهارکرد:‌ قبلا هم درباره این مرحله و مصاف‌مان با تیم‌های مختلف صحبت کرده بودم. ما باید از نظر تاکتیکی و فیزیکی خودمان را به شرایطی برسانیم که مقابل هر تیمی به‌خوبی بازی کنیم. برایمان فرقی نمی‌کرد که برابر چه تیمی در این مرحله بازی می‌کنیم؛ اما می‌دانید تیم‌های عربستانی امکانات بالایی دارند و از ساختار بسیار خوبی برخوردار هستند. آنها هزینه‌های زیادی انجام می‌دهند و در این بخش یک جنگ نابرابر در جریان است؛ اما با این حال ما پرسپولیس و قدرت اول آسیا هستیم. آنها باید از ما حساب ببرند و همه تلاش‌مان را می‌کنیم که هم از نظر فیزیکی و هم از نظر تاکتیکی خودمان را به شرایطی برسانیم که در این بازی موفق باشیم. او درباره ستاره‌هایی که تیم فوتبال الهلال در اختیار دارد هم گفت: ‌می‌دانیم آ‌نها ستاره‌های گرانقیمتی مثل موسی مارگا و پرییرا را در اختیار دارند و با هزینه‌های بسیاربالا این بازیکنان را جذب کرده‌اند؛ اما ما تیم‌مان ستاره است چون از نظر کار تیمی فوق‌العاده هستیم و می‌توانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. تک‌تک بازیکنان ما برایمان ارزشمند هستند و همه آنها برای ما ستاره‌اند.
نظر کارشناس
مرتضی کرمانی‌مقدم، درباره تقابل پرسپولیس با الهلال در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانی آسیا اظهارداشت: ‌الهلال همیشه تیمی قوی است و اکنون هم با استفاده از بازیکنان گرانقیمت خارجی کار را برای هر تیمی سخت می‌کند. مقابل استقلال هم دیدیم نفرات خارجی این تیم تاثیر زیادی در نتیجه داشتند، اما اطمینان دارم پرسپولیس خیلی راحت می‌تواند مقابل حریف عربستانی برنده شود. در حقیقت الهلال باید از پرسپولیس بترسد. وی با اشاره به بازی استقلال مقابل الهلال ادامه داد: قبل از این مسابقه خیلی تعریف تیم الهلال و بازیکنان خارجی‌اش را شنیده بودم. خود استقلالی‌ها هم همین فکر را می‌کردند و به همین دلیل برای این دیدار ترکیب دفاعی انتخاب کردند اما هرچه از بازی گذشت و دیدند الهلال آنقدر هم که می‌گفتند زور ندارد، رو به جلو بازی کرده و موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف به‌وجود آوردند. پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: قطعا کادرفنی پرسپولیس با آنالیز خوب روی دیدار استقلال و الهلال می‌تواند پی به نقاط ضعف و قوت حریف ببرد. البته تاکید می‌کنم پرسپولیس خیلی قوی‌تر از الهلال است و می‌تواند در این مسابقه برنده شود.
انتقاد
افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس درباره گلایه‌های این باشگاه نسبت به ممنوعیت پرسپولیس از جذب بازیکن خارجی توضیح داد: هرچند تیم الهلال خیلی پرستاره است، اما در تیم ما همه ستاره هستند. کادرفنی قوی و موفقی داریم اما سوال من این است چگونه سال گذشته قانونی وضع شد که همه تبعیت کردند اما امسال ناگهان گفتند تیم‌های پولدار و سرمایه‌دار می‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند؟ دیدید مربی و بازیکن خارجی آوردند. پیروانی ادامه داد: در حق تیم ما اجحاف شده و خواهش می‌کنم اسم لیگ را تغییر داده و نام آن را لیگ سرمایه‌داری بگذارند. پرسپولیس با این همه هوادار نمی‌تواند بازیکن خارجی بگیرد. بحث‌شان هم این بود که پرونده وجود دارد و باید آبروداری شود. سوال من این است آقایانی که این تصمیم را گرفتید پاسخ بدهند آیا فدراسیون فوتبال به ویلموتس بدهکار نیست و پرونده ندارد؟ آنجا آبروی کسی نرفته است؟ سوال بعدی من این است چگونه تیم‌ملی بزرگسال سرمربی خارجی دارد و برای تیم امید مربی خارجی می‌آورند؟
واکنش عربستانی‌ها
روزنامه الریاضیه عربستان بر این باور است که الهلال در دیدار حذفی برابر پرسپولیس پیروز خواهد شد. یکی از جذاب‌ترین بازی‌های یک‌‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا را پرسپولیس و الهلال برگزار خواهند کرد. الریاضیه در واکنش به این قرعه نوشت: الهلال برابر پرسپولیس؛ از مراحل حذفی عبور می‌کند. پایگاه سعودی اسپورت به بررسی آخرین نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان رسانه‌ای فوتبال عربستان اخیر پرداخت. فرحان‌.الفرحان یکی از چهره‌های شناخته شده رسانه‌های ورزشی عربستان در این خصوص نوشت: آرزوی ما حضور دو تیم عربستانی در نیمه‌نهایی و صعود یک نماینده از عربستان به فینال است، آیا این نمی‌تواند زیبا باشد؟ محمد البکیری دیگر روزنامه‌نگار عربستانی می‌گوید: در بین تیم‌های غرب آسیا تنها الهلال سابقه قهرمانی در این مسابقات را داشته و در شرق هر 3 نماینده کره‌جنوبی سابقه قهرمانی در آسیا را داشته‌اند. آیا در تقابل چهار تیم که قهرمان شده و چهار تیم دیگر که سابقه قهرمانی در آسیا را نداشته‌اند شاهد تولد یک قهرمان جدید خواهیم بود؟ عیسی الروقی منتقد و کارشناس ورزشی هم می‌نویسد: آیا فکر می‌کنید الهلال می‌تواند انتقام شکست فصل گذشته النصر مقابل پرسپولیس را از این تیم ایرانی بگیرد؟ همانطور که السد موفق شده بود در سال 2019 النصر را حذف کند و الهلال انتقام آنها را گرفت. پرسپولیس سال گذشته از غیبت الهلال استفاده کرد و النصرِ ضعیف را شکست داد و به فینال رسید، حالا وقت انتقام است. معن‌.القویعی روزنامه‌نگار ورزشی نیز در صفحه شخصی خودش نوشت: النصر خوش‌شانس بود که در این قرعه‌کشی حریف الوحده شد، راه آنها برای رسیدن به نیمه‌نهایی آسان است. عبدالکریم‌.الزامل ورزشی‌نویس دیگر عربستانی گفت: هر دو تیم النصر و الهلال کار سختی دارند اما پرسپولیس از الوحده کم‌خطرتر است چرا که بازیکن خارجی تاثیرگذاری در اختیار ندارد و تنها بازیکن خارجی این تیم هم تاثیری نخواهد داشت.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار