| کد مطلب: ۱۰۲۲۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

انتقال 6 زندانی ایرانی از ارمنستان
۶ نفر از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های ارمنستان با تلاش و ‌پیگیری‌های این سفارتخانه و برگزاری جلسات و رایزنی‌های متعدد با مقام‌های جمهوری‌ارمنستان و با موافقت، همراهی و مساعدت مقام‌های وزارت‌دادگستری دو کشور، برابر چارچوب موافقتنامه انتقال محکومین به حبس میان ایران و ارمنستان، از طریق فرودگاه زوارتنوتس ایروان به جمهوری‌اسلامی ایران انتقال یافتند.

تکذیب فوت یک متهم زیر شکنجه
مرکز رسانه قوه قضائیه مرگ شخصی با هویت «یاسر منگوری» زیر شکنجه و در حین بازداشت را تکذیب و اعلام کرد که او در درگیری مسلحانه کشته شده است. در پی انتشار خبری از سوی رسانه‌های معاند مبنی بر فوت فردی به نام یاسر منگوری زیر شکنجه و در حین بازداشت، رئیس‌کل‌ دادگستری استان آذربایجان‌غربی با تکذیب این خبر اظهار داشت: حسب گزارش‌های واصله فرد مذکور از عوامل مسلح گروهک تروریستی بوده که تیرماه سال‌جاری در درگیری مسلحانه کشته می‌شود.

بازداشت مدعی نفوذ در گلستان
دادستان آق‌قلا از دستگیری مدعی نفوذ در دستگاه‌های اجرائی استان گلستان خبر داد و بیان کرد: این فرد با ارائه نامه‌های جعلی از ثبت احوال و دادگستری، اعتماد افراد را که از اتباع خارجی هستند، جلب و در‌قبال اوراق هویتی مانند شناسنامه، مبالغی از ۷۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان از آنان می‌گرفت. حسن نجفی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۰ نفر قربانی این جاعل شده‌اند و بیش از یک میلیارد تومان بابت شناسنامه‌های جعلی از آنان کلاهبرداری شده است.

۵ سال حبس برای شهردار سابق ماکو
رئیس‌کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی از صدور حکم قطعی ۵ سال حبس برای شهردار سابق ماکو به جرم اختلاس خبر داد. ناصر عتباتی اظهار داشت: شهردار ماکو به اتهام اختلاس وجوه متعلق به شهرداری در پرونده تخلف جایگاه CNGبه 5 سال حبس و جبران خسارت وارده محکوم گردید. وی افزود:در این پرونده دو نفر از اشخاص عادی نیز که با شهردار همکاری نموده‌اند محکوم به حبس شدند.

انهدام باند قاچاق انسان در خوی
روابط‌عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) سپاه پاسداران اعلام کرد: در مقابله با شبکه سازمان یافته قاچاق اتباع خارجی، با اقدام اطلاعاتی در شهرستان خوی، یک باند گروگانگیری، شکنجه و اخاذی اتباع خارجی شناسایی و منهدم شد. در این درگیری ۵ نفر از قاچاقچیان مسلح دستگیر و یک نفر کشته شد، همچنین ۳ قبضه اسلحه جنگی از این باند کشف و ۳۰ نفر از اتباع گروگان گرفته شده آزاد شدند که آثار شکنجه در تمام بدن آنها مشهود است.
۶۳ ماه حبس برای شهروند ایرانی
دولت ایالات‌متحده‌آمریکا در ادامه سیاست‌های ضدایرانی دولت‌های پیشین این کشور، یک تبعه ایرانی را به بهانه صادرات اقلام نظامی دوکاربردی به‌تحمل ۶۳ ماه حبس محکوم کرد. وزارت‌دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که «مهدی انصاری» تبعه ایرانی به دلیل صادرات غیرقانونی اقلام نظامی دو‌کاربردی که در نقض تحریم‌های ایالات‌متحده علیه ایران است، به تحمل پنج سال و دو ماه حبس محکوم شد.

آمار عجیب از واردات پشم به ایران
نود اقتصادی در گزارشی به بررسی آمار عجیب و غریب واردات پشم به ایران پرداخته است. در ۵ ماهه ابتدایی امسال هزار و ۳۱ تن پشم از کشورهای مختلف ازجمله فرانسه، امارات، استراليا، نيوزيلند، آلمان و ترکمنستان وارد ایران شده که ارزش آنها حدود ۵ میلیون و ۷۰۳ هزار دلار بوده است. واردات هزار تنی پشم از دورترین نقاط جهان درحالی است که اغلب دامداران سنتی در کشورمان به دلیل نبود تقاضا برای پشم دام، پس از پشم‌چينی، آنها را در طبیعت رها می‌کنند.

بازداشت یک دوتابعیتی در آلمان
دادستان فدرال‌آلمان گزارش داد که یک دوتابعیتی ایرانی-آلمانی با نام الکساندر جی به اتهام ارسال تجهیزات به یک شرکت تحت تحریم اتحادیه‌اروپا در ارتباط با برنامه هسته‌ای و موشکی ایرانی بازداشت شده است‌. این دادستان تایید کرد که پلیس، دفاتر و آپارتمان‌های مظنون در ۱۱ مکان مختلف در آلمان را جست‌وجو کرده است. گفته می‌شود که الکساندر تجهیزاتی به ارزش ۱/۱ میلیون یورو را به یک شخص ایرانی که شرکتش توسط اتحادیه‌اروپا تحریم شده، ارسال کرده است.

بازداشت مدیر گمرک گناوه
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر از دستگیری و بازداشت مدیر‌ گمرک گناوه خبر داد. حسن‌پور اظهار کرد: در تاریخ ۲۳ شهریور ماه مدیرکل گمرک گناوه حسب دستور قضائی به اتهام تخلفات مالی توسط سربازان گمنام امام زمان دستگیر و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین کیفری جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره کل اطلاعات استان بوشهر قرار گرفت.

حواله‌داران آذویکو مقابل وزارت صمت
تعدادی از حواله‌داران آذویکو دیروز مقابل وزارت صنعت معدن و تجارت از اینکه کمیته خودرو پس از گذشت حدود یک سال مصالحه دادستانی را مبنی بر جایگزینی خودرو انجام نداده‌است، تجمع کرده‌ و خواهان رسیدگی مسئولان به خواسته‌هایشان شده‌‌اند. این چندمین تجمع این مالباختگان است. این مطالبه‌گران با ثبت سوژه‌های متعدد همچون «عدم انجام تعهدات شرکت خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان آذویکو» و «دستگاه‌های نظارتی حواله‌داران آذویکو را دریابند» خواستار به مشکلات حواله‌داران آذویکو شده‌اند.

تجمع نانوایان در ارومیه
نانوایان در ارومیه مقابل استانداری تجمع کرده و خواهان افزایش قیمت از سوی مسئولان شدند اما به گفته مسئولان امر، قیمت نان افزایش نمی‌یابد. محسن اجاقی یکی از نانوایان در ارومیه در خصوص اوضاع معیشتی و عدم رسیدگی مسئولان به اوضاع کنونی جامعه عنوان کرد: در حال حاضر افزایش قیمت نان باعث نگرانی‌های از سوی مردم می‌شود چرا که نان جزو پرمصرف‌ترین اقلام بین مردم ایران است.

2 استقلالی در امارات ماندند
۲ عضو تیم فوتبال استقلال همچنان در کشور امارات در قرنطینه حضور دارند. کاروان تیم فوتبال استقلال از امارات به تهران بازگشت اما در این سفر ۲ عضو کرونایی این تیم مجبور شدند در دبی باقی بمانند. دکتر بهزاد نوشادی مربی بدنساز تیم فوتبال استقلال به همراه علیرضا رضایی همچنان در هتل محل اقامت آبی پوشان قرنطینه هستند و باید تا هفته آینده در امارات باشند تا از آنها تست گرفته شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار