| کد مطلب: ۱۰۲۲۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد

پای مدیران ورزش روی «مین» سرخابی‌ها!

قائم‌مقام اسبق سازمان تربیت‌بدنی گفت: در انتخاب بعضی از اعضای هیات‌مدیره استقلال معامله سیاسی صورت گرفته و تغییرات در شرایط فعلی می‌تواند این شائبه را از بین ببرد.
ورزش کشور
امیررضا واعظ‌آشتیانی در خصوص چالش مهم این روزهای ورزش کشور که انتخاب مدیران برای 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس است و همچنین اظهارنظر حمید سجادی در عرض کمتر از 10 روز پیرامون تغییرات در استقلال و اینکه او نظرش را تغییر داده است، اظهارداشت:‌ مسئولان وزارت ورزش باید بدانند هر صحبتی در مورد موضوعات مختلف انجام می‌دهند، باید به شکلی باشد که در آینده این صحبت‌ها نقض نشود. این موضوع هوشمندی زیادی را می‌طلبد زیرا رسانه‌ها از هوش بالایی برخوردار هستند و از تناقض در اظهارات مسؤولان ورزش کشور بهره‌برداری خواهند کرد.
دولت‌ها
وی افزود: موضوع استقلال و پرسپولیس در تمام دولت‌ها بسیار مهم بوده و وزرای ورزش در دولت‌های مختلف باید بدانند این دو باشگاه همانند مینی هستند که وزرا روی آنها راه می‌روند. طبیعتا باید با احتیاط کامل در مورد آنها تصمیم‌گیری شود و اگر قولی داده شده؛ باید به آن عمل کنند. تجربه نشان داده حواشی دو تیم بیشترین چالش را برای وزارتخانه ایجاد می‌کند و بهترین راه برای جلوگیری از این چالش‌ها این است که انتخابات در دو باشگاه با تدبیر صورت بگیرد که بعدا مسئولان مجبور به تغییرات نشوند.
فرصت‌طلبی
قائم‌مقام اسبق سازمان تربیت‌بدنی تاکید کرد: متاسفانه در فضای فعلی ورزش کشور فضای‌مجازی هم تاثیرگذار است و یک عده دنبال فرصت‌طلبی برای سوءاستفاده از ورزش هستند بنابراین وزارت ورزش باید به افرادی که چنین نیتی دارند فرصت نداده و کسانی را که به‌دنبال فرصت‌طلبی از دو باشگاه هستند را خلع سلاح کند. آشتیانی یادآور شد: متاسفانه در دوره‌ گذشته افرادی به‌عنوان مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال انتخاب شدند که به‌جای آنکه یار و کمک باشند بیشتر تبدیل به بار شده بودند.
مشکلات مدیریتی
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در خصوص مشکلات مدیریتی این باشگاه طی سال‌های اخیر عنوان کرد: در انتخاب بعضی از اعضای هیات‌مدیره استقلال در دوره‌های گذشته معامله سیاسی صورت گرفته است. اگر موضوع سیاسی نبوده قطعا تغییرات در شرایط فعلی می‌تواند حسن‌نیت وزارت ورزش را نشان بدهد و این شائبه را از بین ببرد. به‌نظر من با یک زمان مشخص و منطقی اعضای هیات‌مدیره استقلال و پرسپولیس هرچه زودتر باید مشخص شوند که اگر این اتفاق در زمان مناسب صورت نگیرد، این موضوع تبدیل به یک پاشنه‌آشیل برای وزارت ورزش خواهد شد.
حواشی
قائم‌مقام اسبق سازمان تربیت‌بدنی خاطرنشان کرد: بارها گفته‌ام استقلال و پرسپولیس باشگاه نیستند بلکه دو تیم فوتبال هستند اما میزان حواشی آنها عجیب است زمانی می‌توان گفت این تیم‌ها باشگاه شده‌اند که برای آنها مجمع تشکیل شود و سپس هیات‌مدیره از داخل مدیرعامل را انتخاب کند. اگر هم انتخابی صورت می‌گیرد مُرّقانون در آن اجرا شود و مدیرعامل نیز یکسال مالی را سپری کند و از سوی دیگر حسابرس وزارت ورزش براساس گزارش مشخص خیلی راحت می‌تواند مشخص کند که آیا یک مدیرعامل موفق بوده یا خیر، اما اگر قرار است رویه مثل دوره‌های گذشته باشد و مدیران دو باشگاه بر اساس روابط انتخاب شوند امیدی به موفقیت دو باشگاه نیست.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار