| کد مطلب: ۱۰۲۲۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد

بازگشت «دادکان» به پرسپولیس؟

آرمان‌ملی: در روزهای گذشته و با توجه به استعفای «سمیعی» از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس نام گزینه‌های مختلفی برای کرسی مدیریت این باشگاه مطرح شده که البته در این بین نام «دادکان» مثل همیشه بیشتر از دیگران به‌چشم می‌خورد.
استعفای سمیعی
جعفر سمیعی که نزدیک به 10 ماه پیش کارش را به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس شروع کرد، با توجه به تغییرات شکل گرفته در بدنه دولت از سمت خود استعفا داد تا دست حمیدسجادی را به‌عنوان وزیرورزش برای انتخاب مدیرعامل جدید بازکند. او که بعداز استعفای خود از این سمت در باشگاه حاضر نشده بود و کارها را مجید صدری عضو هیات‌مدیره این باشگاه دنبال می‌کرد، پس از مراجعه به باشگاه برای انجام کارهای اداری سفر تیم پرسپولیس به تاجیکستان با انتشار بیانیه‌ای که از طریق سایت رسمی ‌باشگاه پرسپولیس منتشر شد از سمت مدیرعاملی این باشگاه کنار رفت تا دوران مدیرعاملی او در پرسپولیس به بیش از 10 ماه نرسد. اما نکته‌ای که در صحبت‌های سمیعی وجود دارد این است که او پیش از این و قبل از پایان رسمی‌ دولت دوازدهم از سمتش استعفا کرده و از مسعود سلطانی‌فر خواسته بود تا بعداز بازی آخر پرسپولیس در لیگ مقابل پیکان استعفای او را بپذیرد که وزیر وقت ورزش با درخواست او مخالفت کرد. سمیعی در این بخش از صحبت‌هایش در رابطه با استعفایی که به سلطانی‌فر داده بود، اینگونه توضیح داد: ماموریت من درست در پایان بازی با پیکان در هفته سی‌ام لیگ به اتمام رسید. همان زمان هم موضوع را به دکتر سلطانی‌فر وزیر وقت ورزش‌وجوانان اعلام کردم، اما ایشان توصیه کردند بهتر است چند روز دیگر هم بمانم. از طرف دیگر، نقل‌وانتقالات هم در پیش بود و نمی‌توانستیم به همین راحتی از کنار این پروژه عبور کنیم. پس، با وجود اتمام ماموریت، بازهم ماندم تا کارها را پیش ببرم. بعداز جذب بازیکن و حل مشکلات مربوط به سفر تاجیکستان، در دیدار با دکتر سجادی، وزیر جدید ورزش‌وجوانان موضوع استعفا را مطرح کردم و به ایشان گفتم دیگر نمی‌توانم در خدمت پرسپولیس باشم.
نظر پیشکسوت
یک پیشکسوت گفت: با توجه به شرایط پرسپولیس باید مدیرعامل سریع‌تر انتخاب شود و از این طرف به آن طرف‌کردن مدیریت به‌سود تیم نیست. محمد زادمهر عضو سابق هیات‌مدیره پرسپولیس درمورد اظهارات حمید سجادی مبنی بر اینکه به اعضای هیات‌مدیره سرخابی‌ها اعتماد دارد و به‌نظر می‌رسد با این حرف وزیرورزش فعلا قصدی برای انتخاب مدیرعامل پرسپولیس ندارد، پاسخ داد: قطعا ثبات مدیریت به ثبات تیم هم کمک می‌کند و این دو لازم و ملزوم هم هستند. همانگونه که سجادی مانند دولتمردان قبلی قول داده که این باشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شوند، باید امکانات و تسهیلات تحقق این اتفاق را هم فراهم کند تا به‌دست بخش خصوصی واقعی بیفتند. زادمهر اضافه کرد: آنچه مشخص است، پرسپولیس فقط یک اسپانسر دارد که قرارداد آن هم در حال فسخ است. مدیران باشگاه اجازه ندارند از جای دیگری هم پول تهیه کنند و باید پولی هم که از همین اسپانسر یا اسپانسر بعدی تامین می‌شود، مدیریت شود. تمام مدیرانی که به این باشگاه می‌آیند، قصد خدمت دارند اما بدهی‌های زیاد کار آنها را سخت می‌کند. از این‌طرف به آن‌طرف‌کردن مدیریت هم نمی‌تواند کار را جلو ببرد و باید زودتر مدیرعامل قطعی انتخاب شود. مهمترین وظیفه مدیریت باشگاه هم تامین منابع مالی است و انتخاب سریع‌تر مدیرعامل به‌سود پرسپولیس است.
شایعات
بعداز استعفای جعفر سمیعی از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس گمانه‌زنی‌ها و شایعات برای جانشین سمیعی مطرح شد و اکنون شنیده می‌شود اگر شرایط اجازه بدهد این احتمال وجود دارد محمد دادکان مدیریت سرخپوشان را برعهده می‌گیرد. دادکان سابقه بازی در پرسپولیس را دارد و او به‌عنوان بازیکن، ۱۰۱ بار برای سرخپوشان به میدان رفته‌ است و در این مدت در پست مدافع ۲ گل برای تیمش به ثمر رساند. همچنین دادکان سابقه ریاست فدراسیون فوتبال، معاون ورزش دانشگاه آزاداسلامی‌، عضو هیات‌رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو کمیته لیگ حرفه‌ای کنفدراسیون فوتبال آسیا را در کارنامه ورزشی خود دارد.
واکنش دادکان
دادکان در مورد شایعه حضورش در پرسپولیس گفت: من قبلا هم به «خبرورزشی» گفته بودم که پرسپولیس را با یک بشکن می‌توان اداره کرد؛ ولی متاسفانه نمی‌خواهند چنین اتفاقی رخ دهد. اینجا پول می‌آید و می‌رود اما چه کسی پول گذاشته و رفته است؟ من وقتی در فدراسیون بودم به سال ۱۳۸۵ یعنی حدود ۱۵ سال پیش پنج میلیارد تومان پول گذاشتم و رفتم. دادکان در ادامه افزود: یک نماینده مجلس پیش وزیر سابق ورزش رفت و گفت دادکان را بیاورید تا پرسپولیس را نجات بدهد اما وزیر سابق ورزش به او گفته بود آقای دادکان اصلا مرا قبول ندارد که بخواهد کار کند! البته طبیعی هم هست که اینها مرا قبول نداشته باشند من آدمی‌ هستم که به منافع فوتبال فکر می‌کنم و کارنامه‌ام مشخص است. من سال‌ها در فدراسیون کار کردم و یک ریال برای فوتبال پول نگرفتم. شما یک رئیس سازمان تربیت‌بدنی و کمیته المپیک را پیدا کنید که بتواند ادعا کند به فدراسیون بنده پول داده است. من بایرن‌مونیخ و تیم‌ملی آلمان را به تهران آوردم و برای فوتبال ایران اعتبار خریدم. شاید جالب باشد بدانید ۲۴ سالم بود که در سال ۵۸ مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شدم و کمتر کسی این موضوع را می‌داند. اما حرفم این است که الان آقای سجادی برای مبارزه با فساد آمده است شعار آقای رئیسی هم همین مبارزه با فساد بود و حالا که این طور است از ایشان می‌خواهم که فساد را نه در ۸ سال گذشته بلکه در ۱۶ سال گذشته به‌طور دقیق و موشکافانه بررسی کند هرچند که می‌دانم این اقدامات را انجام نمی‌دهند! رئیس سابق فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: آقای سجادی باید پرونده ویلموتس را به دقت بررسی کند. متاسفانه پای خیلی‌ها در این پرونده گیر است و به همین دلیل است که می‌گویم یکسری اقدامات انجام نمی‌شود. دادکان گفت: بررسی پرونده‌های مالی در سازمان تربیت‌بدنی، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در ۱۶ سال گذشته وظیفه آقای سجادی است. وی اضافه کرد: در مورد پرسپولیس هم باید تاکید کنم که من حاضرم بدون یک ریال کمک از این و آن این باشگاه را اداره کنم، البته بدهی‌های قبلی را آقایان باید بپردازند ولی با توجه به جمیع جهات و اینکه من از رئیس‌جمهور نشان لیاقت گرفتم و به‌خاطر خدماتی که انجام دادم، مسلما پرسپولیس را به من نمی‌دهند؟!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار