| کد مطلب: ۱۰۲۲۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

ضربه وزارت اطلاعات
به یک تیم تروریستی
با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم، شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت. با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل‌ا… تعالی فرجه الشریف) در یک اقدام عملیاتی، یک تیم تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم، شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.این تیم تروریستی که در تلاش بود علیه برخی از مراکز حساس و حیاتی کشور اقدام ایذایی و تروریستی را فراهم نماید؛ با اقدام وزارت اطلاعات متلاشی شد.شایان ذکر است اطلاعات تکمیلی در آینده نزدیک به استحضار مردم شریف ایران رسانده خواهد شد.

رضایت مجلس از مذاکرات با گروسی
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در جلسه فوق العاده این کمیسیون رئیس سازمان انرژی اتمی نمایندگان را متقاعد کرد که در توافقات صورت گرفته با آژانس بین المللی انرژی اتمی قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها رعایت شده و چیزی خارج از قانون اتفاق نمی افتد. محمود عباس زاده مشکینی در توضیح جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی نتایج سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در این جلسه آقای اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گزارشی از سفر گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد و به سوالات جدی نمایندگان پاسخ داده شد.وی افزود: آقای اسلامی این اطمینان را به نمایندگان داد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران رعایت می شود و تمامی تصمیمات در این چارچوب خواهد بود. همچنین بیان شد مطالبات و انتظارات قانونی جمهوری اسلامی ایران به آقای گروسی منتقل شده و ایشان هم اخلاقا متعهد شد که این مطالبات را رعایت کند.

تغییر دیدگاه اسرائیل درباره برجام
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای همیشگی این رژیم علیه ایران، تاکید کرد اسرائیل مایل به پدیرفتن بازگشت به یک توافق هسته ای مذاکره شده از سوی آمریکا با ایران خواهد بود.بنی گانتس درباره توافق هسته‌ای ایران گفت، اسرائیل مایل به پذیرفتن بازگشت به یک توافق هسته‌ای مذاکره شده از سوی آمریکا با ایران خواهد بود اما مقامات اسرائیلی از طرف دیگر به واشنگتن فشار می آورند تا یک «نمایش قدرت» جدی را در صورت شکست خوردن مذاکرات با ایران از خود نشان دهد. فارن پالسی نوشت این گفت و گوی اختصاصی با گانتس به نظر می رسد بازتاب دهنده تغییری در سیاست اسرائیل است که در دوره بنیامین نتانیاهو نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی به شدت مخالف توافق هسته‌ای سال 2015 بود و تنها هدفش کارشکنی در آن بود.

سوخت ایران به بعلبک می‌رسد
مسئول رسانه‌ای حزب ا... لبنان در منطقه البقاع از رسیدن کامیون‌های حامل سوخت ایران به لبنان در روز پنجشنبه خبر داد. احمد ریا تاکید کرد که در ایستگاه اولی واقع در بین دو منطقه العین و اللبوه جشنی مردمی برای استقبال از این کامیون‌ها راس ساعت یک و نیم ظهر برگزار خواهد شد و در ایستگاه آخر نیز در ورودی بعلبک جنوبی واقع در میدان دورس راس ساعت سه بعد از ظهر جشنی با حضور وزرا و نمایندگان منطقه و روسای شهرداری‌ها و برخی فعالان دیگر برگزار می‌شود. بر اساس این گزارش، پیش از این نیز تنکر ترکرز روز سه‌شنبه گزارش داده است که نفتکش حامل سوخت ایران که مقصد آن لبنان است، در بندر بانیاس سوریه رویت شده است. این نفتکش که احتمال می‌رود حامل ۳۳ هزار تن گازوئیل باشد به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند محموله خود را مستقیم به لبنان برساند.

حمایت‌های مالی، شغلی و قضایی از «گزارشگران فساد»
رئیس اداره قوانین و مقررات پژوهشگاه قوه قضائیه با اشاره به محورهای مهم و کلان پیش‌نویس لایحه حمایت از گزارشگران فساد، از پیش‌بینی حمایت‌های مالی، شغلی و قضایی و همچنین اتخاذ تدابیر لازم برای حفاظت جانی از گزارشگران در پیش‌نویس این لایحه خبر داد مرتضی خمسه با اشاره به تدوین پیش‌نویس لایحه حمایت از گزارشگران فساد توسط گروه قوانین و مقررات پژوهشگاه قوه قضائیه با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌نویس این لایحه تا پایان شهریور ماه جاری نهایی و برای طرح در مجلس ارائه می‌شود. وی با اشاره به محورهای مهم مندرج در پیش‌نویس لایحه حمایت از گزارشگران فساد گفت: تعیین قلمروی گزارشگری فسادِ مورد حمایت قانون با تعریف مفهوم فساد و تعیین نهادهای مشمول، طراحی سازوکارهای ترغیب به گزارش فساد با دو رویکرد حمایتی و تشویقی و تعیین نهاد ذیصلاح در دریافت و بررسی گزارش فساد با رویکرد حفظ تمرکز و انسجام نهادی، شفافیت و پاسخگویی نهاد متولی و حفظ حداکثری محرمانگی هویت گزارشگر از جمله محورهای کلان و مهم پیش‌بینی شده در این لایحه است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار