| کد مطلب: ۱۰۲۲۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد

عادل؛ تلویزیون و دیگر هیچ!

آرمان‌ملی- حسین ردکا: حدود 2 سال و 11 ماه از تعطیلی برنامه 90 می‌گذرد. در این مدت فردوسی‌پور در مورد برخی اتفاقات اجتماعی صحبت کرده، اما برای بهبود وضعیت فوتبال انتقاد، مصاحبه و برنامه‌ای در رسانه دیگری نداشته است!
تعطیلی برنامه 90
سی‌ام مهرماه سال 97 مسئول روابط عمومی ‌شبکه 3سیما اعلام کرد که برنامه90 امشب (دوشنبه) نیز پخش نخواهد شد. روابط عمومی‌ شبکه3 سیما در توضیح علت پخش‌نشدن برنامه عادل فردوسی‌پور چنین مطرح کرده است: با عنایت به رفتار غیرحرفه‌ای تهیه‌کننده و مجری برنامه90 در پی عدم پخش این برنامه به‌دلیل پخش بازی انگلیس- اسپانیا در دوشنبه گذشته و همچنین استمرار رفتار خارج از عرف ایشان در مصاحبه خلافِ ابلاغ گروه ورزش، برنامه مذکور این هفته پخش نخواهد شد. در همین رابطه «خبرآنلاین» نوشت: اگرچه تعطیل‌شدن برنامه پربیننده و جذاب«90» اتفاقی ناگوار به‌ویژه برای فوتبالدوستان محسوب می‌شود، اما مسیری که تلویزیون در این سال‌ها پیموده این ماجرا را قابل پیش‌بینی کرده است. در تمام این سال‌ها و در مقاطع مختلف بارها زمزمه تعطیلی برنامه و حذف عادل فردوسی‌پور به‌گوش رسیده، اما با حمایت بعضی چهره‌های بانفوذ سازمان این اتفاق به تاخیر افتاده است، این‌بار گویا ماجرا جدی‌تر از قبل است. دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد و «90» به‌خاطر ویژگی‌های مجری‌اش به محاق خواهد رفت. همان‌طور که فریدون جیرانی از «هفت» کنار گذاشته شد و برنامه‌اش، همانی شد که صداوسیما می‌خواست، تریبون یک نوع نگاه، خنثی و بی‌هویت. عادل فردوسی‌پور، فریدون جیرانی، جهانگیر کوثری، منصور ضابطیان و چند نام دیگر، جدا از امتیازها و نقاط ضعف‌شان همانی نیستند که سازمان بزرگ صداوسیما از یک مجری انتظار دارد.
تعطیلی سایت
پس از گذشت یکسال‌ونیم از تعطیلی نابه‌هنگام برنامه90 و وعده‌های برخی افراد در ماه‌های بعدش مبنی بر بازگشت این برنامه، اردیبهشت‌ماه سال 99 وبسایت و کانال تلگرام برنامه «90» نیز تعطیل شد تا به‌طور رسمی ‌و غیرمستقیم اعلام شود که بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون تا اطلاع ثانوی ناممکن است.
اینستاگرام AFC
اواخر آذرماه سال 99 شایعات فراوانی پیرامون توافق عادل فردوسی‌پور تهیه‌کننده، مجری و گزارشگر محبوب صداوسیما با مسئولان AFC برای انجام گزارش بازی از طریق صفحه فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا در اینستاگرام مطرح شده بود که سرانجام فردوسی‌پور به این خبر واکنش نشان داد و آن را تایید کرد. خبر گزارش فردوسی‌پور باعث شد تا فالورهای صفحه فارسی AFC در اینستاگرام میلیونی شود. فردوسی‌پور بالاخره دیدار فینال را به‌صورت لایو گزار کرد. چند روز بعد کوروش کمره‌ای، مشاور مدیر شبکه3 نوشت: طراحی مشترک AFC، آل‌سعود و رسانه‌های بیگانه شکست خورد و با وجود تبلیغات پرطمطراق چند روز اخیر حتی حریف یک پلتفرم داخلی هم نشدند. فقط حیف که آقای عادل‌فردوسی‌پور را بازیچه یک بازی سیاسی کردند. در یکسال اخیر حداقل سه مرتبه و در فواصل زمانی مختلف به آقای فردوسی‌پور پیشنهاد بازگشت به عرصه گزارشگری فوتبال داده شد. هربار این پیشنهاد را رد کردند تا اینکه حدود سه هفته پیش که آخرین پیشنهاد داده شد و ما منتظر پاسخ بودیم، ناگهان صدای ایشان را از صفحه اینستاگرام AFC شنیدیم. قبل از پایان برنامه90 در سال ۹۷، بارهاوبارها مستقیم یا باواسطه، مدیران فعلی و قدیمی ‌و حتی دوستان آقای فردوسی‌پور با ایشان درباره برنامه۹۰ صحبت کردند. محور صحبت‌ها هم فقط یک چیز بود، رعایتِ عرف، روال و رویه برنامه‌سازی.
حمله میثاقی
بعداز تعطیل‌شدن برنامه90، محمدحسین میثاقی که با عادل فردوسی‌پور و برنامه90 معرفی شد مجری برنامه فوتبال برتر شد. برنامه‌ای که هنوز دوشنبه شب و به‌جای برنامه90 پخش می‌شود. در اولین برنامه فوتبال برتر پس از گزارش دیدار فینال لیگ‌قهرمانان توسط فردوسی‌پور، موضوع گرفتن امتیاز میزبانی از تیم‌ملی فوتبال ایران و تیم‌های باشگاهی کشور ما مورد بررسی قرار گرفته و آیتمی‌ در برنامه گنجانده شده که عادل در این آیتم تلویحا به‌دست‌داشتن در سلب میزبانی از فوتبال ایران در آسیا متهم می‌شود. در این آیتم ، گوینده جمله‌ای با این مضمون بیان می‌کند: «متاسفانه بعضی‌ها که ادعای وطن‌پرستی دارند، در این تلاش شرم‌آور سهم مهمی ‌را ایفا می‌کنند.» همزمان با بیان این جمله تصاویری از پخش زنده فینال لیگ‌قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و اولسان هیوندای از طریق صفحه اینستاگرامی ‌AFC به نمایش درآمد. به این ترتیب بسیاری از مخاطبان گمان کردند طعنه تند سازندگان برنامه متوجه عادل فردوسی‌پور بوده است؛ چرا که گزارش بازی در آن لایو اینستاگرامی ‌را «عادل» بر عهده داشت.
در دولت جدید؟
29 تیرماه سالجاری رئیس فراکسیون ورزش مجلس از بازگشت عادل فردوسی‌پور با برنامه۹۰ در دولت آینده خبر داد. محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با خبرفوری گفت: «قرار شده است دوستان در صداوسیما مساله بازگشت عادل فردوسی‌پور به برنامه90 را بررسی کنند و در دولت آینده شاهد بازگشت فردوسی‌پور به تلویزیون باشیم. علاقه داشتیم همان اول کار آقای عادل فردوسی‌پور به برنامه۹۰ برگردد اما با تاخیر مواجه شد.»
سکوت
فردوسی‌پور بعداز حذف برنامه90 تقریبا روزه‌سکوت اختیار کرده است. هرازگاهی وی در مورد برخی اتفاقات اجتماعی صحبت می‌کند ولی خبری از صحبت‌های فوتبالی وی نیست! عادل فردوسی‌پور، مجری پیشین برنامه۹۰ در اواخر تیرماه ضمن همدردی با مردم خوزستان گفت: «اتفاقات تلخ و ناراحت‌کننده‌ای همین‌جور رخ می‌دهد. مردم خوب خوزستان در این گرما شدیدا مشکل دارند.» عادل فردوسی‌پور افزود: «مردمی ‌که سال‌ها در جنگ تحمیلی شرایط سخت را تحمل کردند واقعا حق‌شان نیست که این همه اذیت و آزار ببینند. ان‌شاءا... هرچه سریعتر شرایط عادی به آنجا برگردد.» عادل اما مدت‌هاست در مورد شرایط فوتبال سخنی بر زبان نیاورده است. وی اگرچه از حضور در صداوسیما و برخی پلتفرم‌ها محروم است، اما از مصاحبه با رسانه‌ها اجتناب می‌کند و علاقه‌ای به این امر ندارد! ظاهرا فردوسی‌پور وقتی در صداوسیما نیست علاقه‌ای به اصلاح و بهبود فضای فوتبال کشور ندارد و تنها زمانی این مساله در اولویت وی قرار می‌گیرد که تریبونی در رسانه ملی داشته باشد و در قاب تصویری تلویزیون قراربگیرد! عادل حتی در صفحه اینستاگرام کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدارفینال این رقابت‌ها را به‌صورت لایو گزارش کرد اما در این مدت در اینستاگرام برای بهبود شرایط فوتبال ایران حضوری نداشت!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار