| کد مطلب: ۱۰۲۲۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد

کــوتـاه

نیم میلیون دُز واکسن به سربازان
ایسنا: جانشین رئیس سازمان وظیفه‌‌عمومی ناجا از موافقت برای تزریق نیم میلیون دُز واکسن کرونا به سربازان خبر داد. سردار رحمان علیدوست افزود: در مورد واکسن کرونا در سطح کشور تا‌کنون با جدیت و پیگیری و تعامل خوب ستاد کل و ناجا با دولت با تزریق ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به سربازان موافقت شده و تا جایی که من اطلاع دارم در تهران و آذربایجان‌غربی بیش از ۹۰ درصد از کارکنان وظیفه واکسن‌ها را تزریق کرده‌اند.

۲۰۰ مرکز واکسیناسیون در تهران
آرمان‌ملی: فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: مراکز واکسیناسیون در تهران به عدد قابل‌توجه تقریباً ۲۰۰ مرکز رسیده است. علیرضا زالی اظهار کرد: با توجه به اینکه دوستان ما در مجموعه بهداری نیروی زمینی سپاه تجربه خوبی در زمینه امر واکسیناسیون دارند، این چهارمین مرکز است که توسط این مجموعه برای واکسیناسیون در تهران شکل گرفته است. امیدواریم که در هفته آتی در استان تهران به عدد ۱۰۰۸ ایستگاه واکسیناسیون برسیم.

مرزهای زمینی بسته هستند
آرمان‌ملی: فرمانده مرزبانی ناجـــا ضمن تاکید بر انسداد مرزهای زمینی در ایـــام اربعین از همه زائران حسینی خواست که از مراجعه به مرزها خودداری کنند. سردار گــودرزی افزود: بنابر اعلام مسئولان کشور عــراق و باتوجه به فراگیری بیماری کرونا، مرزهای زمینی پذیرای زائران حسینی نخواهند بود و در این راستا هیچ برنامه‌ای برای پذیرش زائران و خدمت‌رسانی به آنها وجود ندارد. با توجه به رایـزنی‌هایی انجام شده با کشور عراق و شرایــط بیماری کرونا، گشایش مرزهای زمینی برای اربعین امسال تا این لحظه امکان‌پذیر نخواهد بود ولی مسئولان ذی‌ربط همچنان در حال رایزنی هستند.

گرفتن کارنامه توسط مادر!
ایسنا: مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش به موضوع ممانعت تحویل مدارک تحصیلی دانش‌آموزان به مادرانشان واکنش نشان داد و گفت: هیچ ممنوعیتی برای گرفتـــن کارنامــــه توسط مادر نداریم و همواره اعلام کرده‌ایم «اولیای دانش‌آموز» می‌توانند در این زمینه اقدام کنند. محمد‌حسین‌کفراشی افزود: در ۷۰ درصد موارد، مادران امور آموزشی بچه‌ها را چه در دوره ابتدایی و چه متوسطه پیگیری می‌کنند. مادران ما عضو انجمن اولیا ومربیان هستند و در تصمیم‌گیری‌های مدرسه مشارکت می‌کنند.

پروانه تاکسی
تمدید نمی‌شود!
ایلنا: مدیر‌عامل اتحادیه تاکسیرانی کشور از کاهش چشمگیر آمار ابتلا به کرونا در بین تاکسیــران‌ها پس از واکسیناسیون خبر داد. مرتضی ضامنی در واکنش به اینکه واکسیناسیون برای رانندگان اجباری خواهد بود یا نه، گفت: از آنجایی کــه رانندگان قرار است در حوزه عمومی کار کنند لذا موضوع اجباری شدن تزریق واکسن باید رخ می‌داد. رانندگانی که بدون دلیل پزشکی واکسن نمی‌زنند، پروانه فعالیت آنها را تمدید نکنند. مکاتبات انجام شده و در شهرها در حال اجراست. درشهرهای بزرگ ۷۳۰ راننده در اثر کرونا فوت کرده‌اند که این رقم آمار ۶۰ درصد شهرهای کشور را شامل می‌شود. همچنین حدود 10 هزار راننده تاکسی نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.

بازگشایی تدریجی مدارس
آرمان‌ملی: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گـــفت: از اول مهرماه، سال تحصیلی جدید آغاز و مدارس به صورت تدریجی بازگشایی خواهد شد. علیرضا کمرئی افزود: سلامت دانش‌آموزان، معلمان، کادر مدرسه و خانواده‌ها بر همه چیز تقدم دارد؛ به‌گونه‌ای که تا از ایمنی دانش‌آموزان اطمینان حاصل نشود، مدارس به شکل حضوری باز نخواهند شد. دُز اول واکسیناسیون برای معلمان سراسر کشور انجام شده است، با هماهنگی وزارت‌بهداشت تزریق دز دوم در حال اجراست؛ همچنین کادر مدرسه و رانندگان سرویس، طبق برنامه، واکسینه خواهند شد.

خبر وزیر به علاقه‌مندان
به فوتبال
آرمان‌ملی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانــی از همدلی مردم و مسئولان در واکسیناسیون مقابله با کرونا گفت: واکسن فخــرا به تایید رسیده است. بهرام عین‌اللهی همچنین از آغاز واکسیناسیون کنکور‌ی‌ها از چند روز دیگر خبر داد و افزود: شرط حضور تماشاگـــران در ورزشگاه‌ها واکسیناسیون است و در صـــورت تکمیل واکسیناسیون درب‌های استادیوم‌ها به روی تماشاگران باز می‌شود. برای حضور تماشاگران در بازی ایران و کره هنوز تصمیم نگرفتیم ولی در صورتی که بازی با تماشاگر باشد فقط افرادی می‌توانند وارد استادیوم شوند که هر دو دُز واکسن خود را زده باشند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار