رو بــــه رو
مسعود ردایی مطرح کرد
لزوم خانهتکانی در شوراهای پروانه ساخت
تهیهکننده فیلم سینمایی «فیگور» ضمن ارائه توضیحاتی درباره زمان اکران این فیلم بیان کرد که عدهای مدام در شورای پروانه ساخت و نمایش حضور دارند اما تاثیری ندارند! تهیهکننده فیلم سینمایی «فیگور» به کارگردانی پویا پارسا مقام بیان کرد: در حال فراهمآوردن مقدمات اولیه اکران «فیگور» هستیم و اگر امکانش باشد ظرف چند ماه آینده این فیلم را به نمایش میگذاریم. با این حال فعلا وضعیت سینماها بهدلیل همهگیری کرونا و ترس مردم از ابتلا مناسب نیست. احتمالا ۶ ، ۷ ماه دیگر این وضعیت بهتر میشود. از سوی دیگر این را هم باید در نظر گرفت که تعداد زیادی از فیلمها اکران نشدهاند و وضعیت نامشخصی دارند. وی افزود: در یکسالونیم گذشته تعداد انگشتشماری از فیلمها تن به اکران دادهاند و تعداد قابلتوجهی از آنها انباشته شدهاند. از سوی دیگر سینما تولیدات جدید هم داشته و باید چارهای برای این موضوع اندیشیده شود. درست است که حالا واکسیناسیون شتاب پیدا کرده است اما هنوز تا عادیشدن و دستکم بهترشدن شرایط فاصله داریم و بهنظرم حداقل ۶،۷ ماه زمان میبرد تا وضعیت درست شود. برنامهریزی ما هم این است که «فیگور» تا انتهای امسال به نمایش
دربیاید. ردایی مطرح کرد: برای یک فیلم تعداد زیادی از عوامل زحمت میکشند، هزینه میکنند و گمان میکنند در صورت برخورداری از شرایط یک اکران خوب میتوانند جذب مخاطب کنند، آنها چنین تصوری دارند مثلا تصور ما هم این است که «فیگور» این قابلیت را دارد که تعدادی از مخاطبان را به خود جذب کند، ما هم میدانیم مانند یک فیلم کمدی نمیتواند در فروش موفق باشد اما توجه جامعه هدف خودمان را جلب میکند.
حرکت مثبتی از شوراها ندیدهایم
این تهیهکننده اظهارکرد: برداشت مخاطبان با نگاه فیلمسازان تفاوتهایی دارد هر فیلمسازی با این تصور که فیلمش مخاطب دارد اقدام به ساخت اثر میکند مثلا ما هم فکر میکنیم فیگور میتواند بهعنوان یک فیلم معمولی خوب مخاطب داشته باشد و در شرایط عادی و ایمن میتواند مخاطبان خود را به سینما بکشاند. وی گفت: برای حل مشکل اکران باید ببینیم سازمان سینمایی چه سیاستگذاری خواهد داشت ضمن اینکه ساماندادن وضعیت شورای صنفی اکران هم بسیار مهم است. سازمان سینمایی باید تسهیلاتی برای فیلمهایی که تمایل به اکران دارند در نظر بگیرد چون بههرحال فروش فیلمها در این وضعیت کرونایی با زمان عادی متفاوت است اما دیدیم که بستههای حمایتی که سازمان سینمایی در نظر گرفت دارای شرط و شروطی بود که بهنظرم این شرطها خوب نبود این در حالی است که شرایط کرونا ناخواسته بود و در این میان سینماگران هم بسیار متضرر شدند بنابراین باید مورد حمایت قرار بگیرند و این حمایتها بهصورت ثابت باشد و نه با شرط و شروط. ردایی در پایان با اشاره به تغییر رئیس سازمان سینمایی گفت: هر فردی که بر سر کار میآید باید در شوراهای پروانه ساخت و نمایش تغییراتی ایجاد کند.
اساسا همواره شوراهای پروانه ساخت و نمایش متشکل از جمع محدودی بوده که ما مدام نام آنها را یا در شورای پروانه ساخت میبینیم و یا در شورای پروانه نمایش. این اعضا مدام در این شوراها در رفتوآمد هستند. اگر این افراد خیلی تاثیرگذار بودند در این سالهایی که سینما متضرر شد، نقش ایفا میکردند و برنامههایی در نظر میگرفتند گویا آنها تصمیمگیری مناسبی نداشتند! چرخش این افراد در این سمتها هیچوقت تاثیری نداشته البته ممکن است آنها در جاهای دیگر مفیدتر باشند اما در این سالها در این شوراها حرکتی از آنها ندیدهایم.
ارسال نظر