| کد مطلب: ۱۰۲۲۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پرونده آبی‌ها در لیگ‌قهرمانان بسته شد!

آرمان‌ملـی: دیدارهــای مـــرحلــــه یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا که از روزگذشته(دوشنبه) انجام شده، امروز در حالـــی به پایان مــی‌رسد که تیـــم‌های پرسپولیس و تراکتور به مصاف حریفان خود می‌روند.
باخت استقلال
تیم‌های استقلال و الهلال شب گذشته در این مرحله مقابل هم قرار گرفتند. الهلال بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی کاملا توپ و میدان را در اختیار داشت. آنها در همان ۱۵ دقیقه نخست بارها صاحب ضربات ایستگاهی شدند و همه را بلند به‌طرف دروازه استقلال فرستادند، ولی شاگردان مجیدی هوشیار بودند و اجازه استفاده از موقعیت را به مهاجمان زهردار تیم عربستانی ندادند. در اواسط نیمه اول استقلالی‌ها نبض مسابقه را در اختیار گرفتند و چند موقعیت خطرناک هم خلق کردند، اما راه به‌جایی نبرد. اواخر نیمه‌اول بازهم الهلال مالکیت را تصاحب کرد تا بالاخره روی اشتباه «مرادمند»، «گومیس» در موقعیت تک‌به‌تک صاحب توپ شده و با چیپ؛ گل نخست الهلالی‌ها را به ثمر رساند. نیمه اول با برتری الهلال به پایان رسید. دقیقه 56 استقلالی‌ها در حالیکه از بازیکنان الهلال غافل شده بودند، موسی‌.مارگا توپ را تصاحب کرد و با یک پاس خوب به‌سمت راست خط‌دفاعی استقلال سالم الدوسری را صاحب توپ کرد که فضای بسیارخوبی را مقابل خودش داشت و وریا غفوری چندین متر از او جا مانده بود که در نهایت الدوسری با شوتی دقیق توپ را از میان پاهای حسینی وارد دروازه استقلال کرد و گل دوم را به ثمر رساند. درخشش حسینی باعث شد که استقلال گل بیشتری دریافت نکند و این دیدار با برتری 2 بر صفر به‌سود الهلال به پایان رسید.
پیش بازی پرسپولیس
شاگردان گل محمدی امروز(سه‌شنبه) باید در تاجیکستان به مصاف تیم «استقلال» این کشور بروند که حریفی مرموز و ناشناخته است.گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس قبل از سفر به تاجیکستان ابراز نگرانی کرده بود که اتفاقات عجیب و غریب در تیم استقلال‌تاجیک رخ می‌دهد. گل‌محمدی مدعی شــده است که حریفشـــان فضــای رسانه‌ای بسته‌ای دارد و حتی فیلم یک بازی از حریف خود را نتوانسته‌اند پیدا کنند. علاوه بر این، چمن ورزشگاه جمهوری شهر دوشنبه مصنوعی و همین موضوع به دغدغه کادرفنی پرسپولیس تبدیل شده است. در حالی‌که سرخپوشان ایران بدون برگزاری بازی رسمی‌ به دیدار استقلال می‌روند، حریفشان در کوران مسابقات بوده و تاکنون با ۱۷ بازی و کسب ۴۲ امتیاز در صدرجدول لیگ تاجیکستان قرار دارد. پرسپولیسی‌ها نسبت به تیم‌های استقلال و تراکتور، دیگر نمایندگان کشورمان در آسیا شرایط خوبی داشته‌اند، اما بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی و تغییر و تحولات مدیریتی قبل از اعزام به تاجیکستان شوکی بر پیکره شاگردان گل‌محمدی وارد کرد. البته مدیران باشگاه پرسپولیس قبل از بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی خود بازیکنانی همانند حامد پاکدل، رضــا اســدی، رضـــا دهقانی، علی نعمتی و علیرضا ابراهیمی‌ را به خدمت گرفتند تا در این باره مشکلی نداشته باشند. سرخپوشان قصد داشتند استنلی، مهاجم سابق سپاهان را به خدمت بگیرند، اما به‌علت داشتن پرونده‌های باز در فیفا و بدهی به خارجی‌های سابق خود نتوانستند این بازیکن را به خدمت بگیرند و همین موضوع باعث اعتراض گل‌محمدی به تصمیمات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ شد. کمال کامیابی‌نیا، علی شجاعی و مهدی مهدی‌خانی به‌علت مصدومیت قادر به همراهی تیم پرسپولیس در این بازی نیستند. در آن طرف، تیم فوتبال استقلال تاجیکستان با صدرنشینی در گروهی که تیم الهلال عربستان هم در آن قرار داشت و صعود به مرحله حذفی لیگ‌قهرمانان آسیا دست به کار بزرگی زد و نشان داد که حریف آسانی برای شاگردان گل‌محمدی نیست. علاوه بر این، ویتالی لوچنکو سرمربی تیم استقلال به‌علت نداشتن مدرک پرولایسنس نمی‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند. به همین دلیل مبین ارگاشف هدایت تیمش را در بازی با پرسپولیس برعهده گرفت. آندری میسچنکو مدافع اوکراینی که بهترین بازیکن خارجی استقلال محسوب می‌شود به‌علت محرومیت در بازی مقابل پرسپولیس حضور ندارد.
صحبت گل‌محمدی
یحیـــی گل‌محمدی در نشـــست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال‌تاجیک در مــرحله یــک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا اظهارداشت: قبل از هر چیز جا دارد از مهمان‌نوازی و استقبال خوب مردم و باشگاه استقلال‌تاجیکستان تشکر کنم. در این مدت ایرانی‌های مقیم تاجیکستان نیز ما را مورد محبت قرار دادند. «می‌دانیم در چه مرحله حساسی قرار داریم و باید مقابل تیمی ‌جوان و پُرتلاش بازی کنیم.»، وی با بیان این جمله در مورد دیدار مقابل استقلال گفت: برای رسیدن به این مرحله بازی‌های خوبی انجام دادیم و زحمت زیادی کشیدیم. دوست نداریم راحت از این مرحله کنار برویم. قطعا برای مبارزه و جنگیدن و اینکه بتوانیم بازی خوبی انجام دهیم وارد زمین خواهیم شد. فکر می‌کنم تجربه خوب بازیکنان‌مان از دوره‌های قبل برگ برنده ما خواهد بود. این تجربه خیلی می‌تواند به کمک ما بیاید. ما تیم خوبی داشته و ایمان و اعتقاد کامل به تیم‌مان داریم. می‌دانیم بچه‌ها همیشه مرد روزهای سخت هستند و امیدوارم این بازی هم یکی از روزهای خوب ما رقم بخورد. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگاران تاجیکستانی در مورد شرایط این تیم توضیح داد: بیشتر از دو سال است که پرسپولیس به‌عنوان تیم میزبان بازی نکرده است. نزدیک به 900 روز و حدود سه سال است که به‌خاطر وضعیتی که وجود دارد و بحث تحریم‌ها و کرونا، خارج از خانه بازی می‌کنیـــم. گل‌محمدی در مـورد شناختش از تیم استقلال ن تصریح کرد: شناخت ما از این تیم برمی‌گردد به فیلم بازی‌های‌شان در لیگ‌قهرمانان آسیا. متاسفانه بازی‌های اخیر این تیم از تلویزیون پخش نمی‌شد، حالا نمی‌دانم در مورد دلیلش چه بگویم! ما فقط از دیدارهای مرحله گروهی تیم استقلال فیلم داریم و آنالیز کردیم، اما همانطور که گفتم تیم جوان و باانگیزه‌ای هستند. آنها خیلی خوب هم دفاع می‌کنند و قطعا بازی راحتی نخواهیم داشت.
صحبت حریف
موبین ارگاشف در نشست خبــری پیش از دیــدار تیم‌هـــای استقلال‌تاجیکستان و پرسپولیس ایران گفت: این مسابقه، رویدادی بزرگ برای کشور ماست و برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال تاجیکستان، دیداری در این سطح در کشورمان برگزار خواهد شد. درباره این مسابقه بسیار انگیزه داریم و امیدوار به کسب نتیجه خوبی هستیم. وی با اشاره به غایبان تیمش در این مسابقه تصریح کرد: متاسفانه آندری‌.میشچنکو و روستم‌.یتیموف نمی‌تواننـــد در این بازی به ما کمک کنند. حریف قدرتمندی داریم که در سال‌های 2018 و 2020 به فینال لیگ‌قهرمانان آسیا رسیده است. بازی‌های پرسپولیس را بررسی کرده‌ایم و اطلاعات کافی از این تیم داریم. سرمربی استقلال درخصوص اینکه هواداران این تیم می‌توانند مسابقه را از نزدیک تماشا کنند، اظهارداشت: بــرگ برنده مــا در این مسابقه، هواداران هستند که حمایت زیادی از ما خواهنـد کــرد. با کمک آنها امیـدواریم پیروز شویم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار