| کد مطلب: ۱۰۲۲۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد

قیمت نجومی پرواز به سمت نجف

آرمان ملی: 60 هزار زائر ایرانــی لحظه شماری می‌کردند که در ساعت 9 صبح روز دوشنبه اولین کسانی باشند که در سامانه سماح ثبت نام می‌کنند و طبق گفته قبلی مسئولان، اولویت شرکت در مراسم اربعین حسینی با کسانی بود که زودتر ثبت نام کنند. اما همان ساعات اولیه آغاز ثبت نام به دلیل حجم بالای مراجعه کنندگان، سامانه ثبت نام از دسترس خارج شد. در همان یک ساعت فعالیت این سامانه حدود 15 هزار نفر ثبت نام کردند و پس مدتی مسئولان سازمان حج و زیارت خبر دادند که مشکل آن برطرف شده است. طبق این اعلام این سازمان در چند ساعت اولیه فعالیت این سامانه بیش از 50 هزار نفر ثبت نام کردند. پیش‌تر نیز دولت عراق اعلام کرده بود، ۶۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین رواید سفر از طریق سفرهای هوایی می‌گیرند. مقامات ایران همچنین در تلاش‌اند تا سهمیه اربعین ایران را به‌ویژه از مسیر زمینی که عراق فعلا با آن موافقت نکرده است، افزایش دهند. نداشتن بیماری کرونا، انجام تستpcr تزریق دو دز واکسن و سفر با هواپیما از شروط‌ امسال برای حضور در مراسم اربعین است.
بلیت‌های لاکچری برای اربعین
همـــین امر سبب شده که بازار سیـــاه، بلیت‌های سفر به نجـــف با افزایش قیمت نجومی همراه شود. آن‌طـــور که محمـد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی اعلام کرده:«سقف قیمت بلیــت رفت و برگشت هواپیما در مسیرهای منتهی به عراق تا سقف قیمت پنج میلیون تومان تعیین شده است» وی همچنین تاکید کرده که «این قیمت گذاری برای پروازهای از تاریخ ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر است و قبل و بعد از آن، فروش بلیت بر اساس نرخ‌های قبلی است» اما با یک جست‌وجوی ساده در میان شرکت‌های افزایش قیمت بلیت‌ به عراق از سوی برخی از شرکت‌های هواپیمایی تا 32 میلیون تومان نیز برای هر صندلی رسید. در این میان مشخص نیست که منبع اعلام این نرخ‌ها توسط چه نهاد و سازمانی اعلام و نظارت بر آن به چه صورت است. برخی از سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت به مقصد کشور ترکیه در تاریخ ۴ تا ۷ مهر ماه را حدود ۵ میلیون تومان درج و از طرفی قیمت بلیت برای سفر به نجف اشرف در همان بازه زمانی را حدود ۲۶ تا 32 میلیون تومان اعلام کردند. در این بین حتی قیمت بلیت برای انجام سفر به نجف اشرف تا مرز ۴۰ میلیون تومان نیز پیش رفته است، اینکه آیا فردی این بلیت‌ها را با چنین قیمت‌هایی خریداری کرده یا خیر، از یک سو مهم است و از سویی دیگر نکته قابل تامل این است که چرا باید قیمت یک بلیت پروازی تا این اندازه افزایش پیدا کند و در بازار عرضه شود؟ این در حالی است که ارائه خدمات پروازی توسط شرکت‌های هواپیمایی تغییری نکرده و همانند گذشته پرواز‌ها با همان کیفیت و سطح قبلی خود در حال انجام است.
گرانی بلیت را گزارش دهید
در این رابطه محسن عسکری، مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکــومتی اظهار کرد: «با توجه به اعـــلام سازمـان هواپیمایی کشور مبنی بر تعیین بازه زمـــانی و همچنین تعرفه خرید بلیت هواپیما برای سفر از ایران به عراق و برعکس ویژه سفر زیارتی اربعین، سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی به تخلفات در صورت دریافت گزارش تخلف در این حوزه قاطعانه و در اسرع وقت رسیدگی می‌کند.هموطنان می‌توانند شکایت و گزارش‌های خود را از طریق سامانه‌های تلفنی ۱۲۴ سازمان صمت و ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کنند.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار