| کد مطلب: ۱۰۲۲۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

نشست سران سه قوه
نشست سران سه قوه شنبه شب به میزبانی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری برگزار شد و مهمترین موضوع‌های جاری و مسائل اقتصادی کشور بــررسی شد. نشست سران سه قوه شنبه شب به میزبانی رئیسی برگزار شد. سران قوای مجریه، مقننه و قضائیه در این نشست مهمترین موضوع های جاری و مسائل اقتصادی کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
پیام تسلیت برای درگذشت
رئیس دادگاه انقلاب
رئیـس جمهور در پیامـــی با تسلیت درگــذشت حجت الاسلام والمسلمین سیـــد احمد زرگر رئیس فقید دادگاه انقلاب اسلامی، اظهار داشت: این چهره متعهد، سرشناس و پرتلاش، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در مناصب مختلف قضائی و نظارتی با اخلاص وقف خدمت به اسلام و انقلاب و به ویژه ارتقای ارزش‌های والای فرهنگی و عدالت محور نظام کرد. متن پیام حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به این شرح است: خبر درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد زرگر رئیس فقید دادگاه انقلاب اسلامی موجب تأثر اینجانب گردید. این چهره متعهد، سرشناس و پرتلاش، سالیان متمادی از عمر شریف خود را در مناصب مختلف قضائی و نظارتی با اخلاص وقف خدمت به اسلام و انقلاب و به ویژه ارتقای ارزش های والای فرهنگی و عدالت محور نظام کرد و کارنامه درخشانی از خود بر جای گذاشت. اینجانب این مصیبت را به همکاران قوه قضائیه و خانواده محترم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با برادر شهیدش و برای سایر بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسألت دارم.
بازگرداندن زائران اربعین
از مرز شلمچه
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: هیچ موکبی در مرز شلمچه برپا نشده است و امکان پذیرایی از زائران وجود ندارد، بر همین اساس زائران از مراجعه به مرز شلمچه خودداری کنند. محمد حیدری با اشاره به بازگرداندن زائران از طریق مرز شلمچه، اظهار کرد: بنا به دستور ستاد ملی مدیریت کرونا و اعلام کشور عراق، تردد زائران از طریق مرز زمینی امکان‌پذیر نیست و بر همین اساس مرز شلمچه مسدود است. وی افزود: هر دسته از زائران که به سمت مرز شلمچه حرکت کنند توسط نیروی انتظامی بازگردانده خواهند شد. فرماندار ویژه خرمشهر گفت: هیچ موکبی در مرز شلمچه برپا نشده است و امکان پذیرایی از زائران وجود ندارد، بر همین اساس زائران از مراجعه به مرز شلمچه خودداری کنند.
عربستان به دنبال توافق با ایران
وزیر خـــارجه سعـــودی گفــــت که عربستان از تلاش‌های بین‌المــللی برای جلوگیری از آنچه که او تلاش ایــــران برای رسیدن به سلاح هسته‌ای خواند، حمایــــت می‌کند. فیصل بن فرحان تاکید کرد: عربستان سعــودی از تلاش‌های بین‌المــــللی برای ممانعت از دستیابی ایـــران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کند. بن فرحان در ادامه مدعی شد: توافق هسته‌‏ای به شکـــل کنونی، ناقص است و ما به دنبال توافق جامع‌تری هستیم. او همچنین گفت که اولویت عربستان ایجاد صلح در یمن است و حق ما در دفاع از خود و پاسخ به حملات محفوظ است.
قاضی‌زاده هاشمی؛
رئیس بنیاد شهید
رئیـــس جمهور بــــا صدور حکمی دکتــر سید امیرحسیــن قاضی زاده هاشمی را به سمت «معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امــور ایثارگران» منصوب کرد. قاضی زاده هاشمی متولـــد ۱۳۵۰ در شهرستان فریمان و دانش آموخته دکتری تخصصی پزشکی (جراح سر و گردن)، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و از جانبازان جنگ تحمیلی است که سابقه ۴ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نایب رئیسی مجلس، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان و معاونت بهداشت و درمان بنیاد جانبازان خراسان را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
تذکر قالیباف به نمایندگان کم‌کار
رئیس مجلس به نمایندگانی که در رأی‌گیری برای دستورکارهای مجلس مشارکت نمی‌کنند، هشدار داد. محمدباقر قالیباف در جلسه علنی دیروز مجلس و در جریان بررسی طرح «تقویت امنیت غذایی کشور»، برای چندمین بار نسبت به کم‌کاری و عدم مشارکت عده‌ای از نمایندگان در رأی‌گیری تذکر داد. وی در جریان رأی‌گیری برای ماده ۱۱ این طرح گفت: «۵۰ نفر از نمایندگان در رأی‌گیری مشارکت نکرده‌اند؛ بعدا به گزارش‌هایی که منتشر می‌شود، معترض نشوید!»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار