| کد مطلب: ۱۰۲۲۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

تکذیب خبر عجیب پرستاران
میزان: چندی پیش مطالبی در خبرگزاری‌ها از زبان رئیس سازمان نظام روانشناسی ایران منتشر شد که ۱۵.۳۸ درصد پرستاران از افسردگی متوسط تا شدید و ۴۶.۴۷ درصد از اضطراب متوسط تا شدید برخوردار بودند. همچنین ۲۷.۵۶ درصد دارای افکار خودکشی بوده و ۹.۹۴ درصد آمادگی برای خودکشی داشتند. در این میان آرمین زارعیان، رئیس هیات مدیره نظام پرستاری تهران با تکذیب این آمار گفت: طبق بررسی‌های ما چنین پژوهشی انجام نشده و یا دست کم ما به اطلاعات آن دسترسی نداشتیم و همچنین درخصوص شهری مثل ملایر حتی اگر فرض بگیریم که پژوهشی هم در این باره صورت گرفته باشد، باید ببنیم نمونه چقدر بوده است، آیا امکان تعمیم‌پذیری به سایر نقاط کشور وجود دارد و آیا عوامل دیگری هم در این خصوص موثر بوده‌اند یا نه؟
احتمال لغو منع تردد شبانه
آرمان ملی: فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهــران گفــت: درخواست تعلیق محدودیت تردد شبـــانه در تهران به وزیر بهداشت ارائه شده است. علیرضا زالی در ادامه افزود: باتوجه به شبانــه‌روزی شدن فرآیند واکسیناسیون در تهران، به وزیر بهداشت پیشنهاد دادیم تا دو سه هفته منع تردد شبانه در تهران تعلیق شود.
آغاز ساخت سد فینسک!
رکنا: مدیر پژوهشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: مطابق بازدیدی که اخیرا به همراه جمعی از اساتید دانشگاه خودمان از منطقه داشتیم، با قاطعیت تایید می‌کنم که اجرای پروژه ساخت سد فینسک دوباره شروع شده و مسئولان شرکت سهامی آب منطقه ای سمنان مشغول خرید اراضی اطراف سد هستند. عبدا... درزی افزود: این روزها کارمندان اداره کل ثبت اسناد و املاک سمنان مشغول نقشه برداری و انجام سایر اقدامات مقدماتی مربوط به تملک اراضی اطراف سد فینسک هستند و آن طور که ما شنیده‌ایم، به‌زودی قرار است تعدادی از روستاهای اطراف سد تخلیه شوند. حتی اعتباراتی نیز در بودجه 1400 برای ساخت این سد در نظر گرفته شده و بخشی از آن هم تخصیص پیدا کرده است.
فروش غیرقانونی تور اربعین
آرمان ملی: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور فروش تور اربعین حسینی را غیر قانونی اعلام کرد و گفت: تمامی مرزهای زمینی کشور بسته هستند. داریوش امانی افزود: هیچ یک از مرزهای زمینی کشور برای خروج زائران باز نیستنــد و طبق اعلام ستاد اربعین حسینی تنهـــا ۶۰ هزار نفر از طریق خطوط هوایی و طبق دستورالعمل های اعلام شده امکان حضور در مراسم اربعین امسال را دارند. زائران اربعین حسینی تنها به اطلاعیه های ستاد اربعین توجه کنند مراقب هرگونه کلاهبرداری در این خصوص باشند.
کاهش مهریه به ۱۴ سکه؟
آرمان ملی: رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر پرونده مهریه‌ای را می‌توان یافت که زن توانسته باشد به صورت کامل حق خود را استیفا کند، گفت: طرح اصلاح قانون مهریه در مراحل پایانی قرار دارد. فاطمه قاسم‌پور افزود: مساله تعیین میزان سکه مورد نظر نیست. در حال حاضر کمتر پرونده مهریه‌ای را می‌توان یافت که زن توانسته باشد به صورت کامل حق خود را استیفا کند. ضمن آن‌ که به جهت نواقص قانونی با فرار از دین از ناحیه زوج مواجه هستیم؛ البته مردان در صورت اعسار نباید دچار حبس بلاوجه شوند. در هر صورت همه این مسائل باید در اصلاحیه قانون لحاظ شود.
تکذیب توزیع واکسن
در داروخانه‌ها
آرمان ملی: رئیس نظام پزشکی نوشهر گفت: حتی یک دوز واکسن کرونا در داروخانه‌های کشور توزیع نشده که بتوان پوکه آن را از داروخانه خارج کرد. یدا... سهرابی با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی قوه قضائیه درخصوص نشت واکسن‌های کرونا به بازار آزاد و تخلف در عرضه قاچاق گفت: دولت متولی تهیه و توزیع واکسن کرونا از روز نخست بوده است، بخش خصوصی از جمله داروخانه ها به این موضوع ورود پیدا نکرد و دولت تا به امروز مسئولیت آن را به عهده داشته است.
پاییزی خشک‌‌تر از تابستان
تسنیم:‌ معاون شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور با بیان اینکه پاییز امسال خشک‌تر از تابستان است، گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که میزان بارش‌های پاییزی امسال زیر نرمال است. حمیدرضا کشفی افزود: برنامه‌ریزی‌های ما برای شهرهای بزرگ، بر مبنای حالت های بدبینانه در حال انجام است. در تابستان سال جاری 303 شهر دارای تنش آبی بودند. تقریبا پیک مصرف آب تابستانه را در شهرهای کشور پشت سر گذاشتیم و اگر در جایی قطعی آب ممکن است داشته باشیم، به خاطر مشکلات سامانه ها و به صورت برنامه ریزی شده اعمال می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار