| کد مطلب: ۱۰۲۰۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

اندوه در بارسلون، جشن در پاریس

آرمان‌ملی: بـالاخـره آنچــــه کــاتالان‌ها نمی‌خواستند رخ داد و «لیونل مسی» از بارسا جدا و راهی پاریس شد تا با ستاره‌های تیم پاری‌سن‌ژرمن از جمله «نیمار» همبازی شود. این اتفاق البته عواقب خوبی برای بارسا ندارد!
آخرین پیشنهاد؟
باشگاه بارسلونا قبل از پیوستن لیونل مسی به پاری‌سن‌ژرمن آخرین پیشنهادش به او برای حفظ این ستاره آرژانتینی را ارائه کرد. به گزارش نشریه آ.اس، وضعیت باشگاه بارسلونا کم‌کم دارد بیشتر به یک سیرک سه‌جانبه تبدیل می‌شود تا یک باشگاه فوتبال، سیرکی که در آن همیشه سخت‌ترین راه در بدترین زمان ممکن انتخاب می‌شود. درست زمانی‌که به‌نظر می‌رسید رابطه میان باشگاه کاتالان و «لئو» کاملا مستحکم شده است، خوان‌لاپورتا، رئیس باشگاه اعلام کرد که نمی‌تواند لیونل مسی را نگه دارد چون از پس پرداخت حقوقش برنمی‌آید و اینگونه شد که اشک هزاران هواداران بارسلونا را درآورد. حالا ماجرا وارد فاز جدیدی شده است چرا که طبق ادعای یک برنامه تلویزیونی در اسپانیا، فران‌رِوِرتِر مدیراجرایی باشگاه بارسلونا با پدر و مدیرنامه‌های لیونل مسی تماس گرفته تا به او پیشنهادی جدید بدهد، بلکه منجر به ماندن ستاره آرژانتینی در نیوکمپ شود و او را در آستانه عقد قرارداد با پاری‌سن‌ژرمن، از این کار منصرف کند. در صورت تایید ارائه این پیشنهاد به‌خصوص اگر از سوی مسی رد شود، خدشه بزرگی به وجهه باشگاه کاتالان وارد می‌شود، چرا که نشان از یک عدم هماهنگی بزرگ و عملکرد ضعیف در رده مدیریتی باشگاه خواهد بود. در هر صورت این خبر هنوز در حد یک گمانه‌زنی است که هواداران بارسا را به ماندن ستاره محبوب‌شان امیدوارکرده اما در باشگاهی که به‌نظر می‌رسد وارد یک مارپیچ سردرگمی شده است، هیچ چیزی را نمی‌توان رد کرد.
انگشت اشاره به «لاپورتا»
به گزارش مارکا، یک روز پس از آنکه تصاویری از برخورد سرد لیونل مسی با خوان لاپورتا هنگام خروج او از ساختمان باشگاه بعداز نشست خداحدافظی‌اش منتشر شد، دوشنبه حقیقتی دیگر درباره رویکرد رئیس باشگاه بارسلونا نسبت به جدایی کاپیتان آرژانتینی تیم فاش شد که خشم هواداران را نسبت به او دو چندان کرد. خائومه یوپیس، عضو سابق کمیسون «اسپای» (یکی از شاخه‌‌های اجرایی باشگاه) بارسلونا که بعداز جدایی مسی از سمت خود استعفا کرد، مدعی شد که باشگاه به اندازه کافی برای نگه‌داشتن کاپیتان آرژانتینی‌اش تلاش نکرده است و انگشت اتهام را هم به‌سوی خوان لاپورتا گرفت. او گفت: 25 روز دیگر به پایان پنجره باقی مانده بود و من فکر می‌کنم که هر کاری که می‌شد برای ماندن مسی انجام داد، انجام نشد. انگیزه‌ای واقعی از سوی باشگاه برای حفظ مسی وجود نداشت. با جدایی مسی حقوق هنگفتی که باشگاه می‌پرداخت تنها برای کوتاه‌مدت سبک خواهد شد اما هنوز کلی بازیکن، مربی و اعضای کادرفنی دیگر هستند که حقوق‌های بالا دریافت می‌کنند. باشگاه کسی را می‌خواست که بتواند این فشار مالی ناشی از پرداخت حقوق‌ها را سبک کند و من فکر می‌کنم که این اتفاق با اعمال فشار از سوی مدیران اجرایی باشگاه رخ داد تا ما بتوانیم بخشی از درآمد باشگاه را ذخیره کنیم. به عقیده من اما می‌شد کلی کار دیگر انجام داد که نگذاریم مسی برود. یوپیس در پایان روی زخم هواداران بارسلونا نمک پاشید و افزود: من درک نمی‌کنم چرا در حالی که هواداران بارسلونا به‌خاطر رفتن مسی اشک می‌ریختند، چرا لاپورتا باید همراه با رئیس رئال‌مـادرید غذایی دریایی صرف کند. سوپرلیگ (دلیل ملاقات لاپورتا و پرس) پروژه مهمی است اما آینده مبهمی دارد. الان ما باید مراقب وجهه باشگاه باشیم. در همین حال تصاویری منتشر شده است که مسئولان باشگاه بارسلونا را در حال جمع‌آوری پوسترهای مسی از روی ساختمان‌های این باشگاه نشان می‌دهد، ضمن اینکه فابریتزیو رومانو کارشناس نقل‌وانتقالات شبکه اسکای اسپورت ایتالیا هم مدعی شده است که PSG کاملا از خرید مسی مطمئن است و اینکه این باشگاه 48 ساعت قبل پیشنهاد رسمی‌اش را به بازیکن آرژانتینی ارائه کرده است. او همچنین خبر اخیر مبنی بر پیشنهاد باشگاه بارسلونا برای جلوگیری از پیوستن مسی به پاری‌سن‌ژرمن را تکذیب کرد.
تاکید قطری‌ها
یکی از اعضای خاندان سلطنتی کشور قطر و مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، پارک دو پرنس را تنها مقصد لیونل مسی بعداز ترک بارسلونا دانست. با انتشار خبرهایی مبنی بر وارد مذاکره‌شدن چند باشگاه دیگر با لیونل مسی پس از تماس پاری‌سن‌ژرمن با این ستاره آرژانتینی، خلیفه بن‌حمدآل‌ثانی امیر سابق قطر و عضو خانواده سلطنتی قطر که مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است، این موضوع را تکذیب و تاکید کرد که مسی فقط و فقط به PSG ملحق می‌شود. خلیفه بن‌حمد در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: شایعاتی که درباره آغاز مذاکرات میان مسی و چند باشگاه منتشر شده است، صحت ندارد. توافق میان مسی و پاری‌سن‌ژرمن صددرصدی است. مسی تا 72ساعت دیگر وارد پاریس می‌شود.
استقبال
جان‌لوئیجی دوناروما که خود در این تابستان از میلان جدا و با امضای قراردادی پنج ساله به پاری‌سن‌ژرمن پیوست، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اسکای‌اسپورت ایتالیا» درباره شرایطش در این تیم گفت: من با زندگی در پاریس خیلی خوب کنار آمده‌ام. با اعضای تیم آشنا شدم، تیمی عالی که استقبال فوق‌العاده‌ای از من کرد. همه‌چیز واقعا خوب پیش می‌رود. لیونل مسی که پس از 21 سال حضور در باشگاه بارسلونا و کسب عناوین قهرمانی مختلف با این تیم، سرانجام مسیرش از کاتالان‌ها جدا شد، گفته می‌شود به پاری‌سن‌ژرمن با قراردادی دو ساله می‌پیوندد. دروازه‌بان ایتالیایی پاری‌سن‌ژرمن همچنین در خصوص احتمال پیوستن برنده 6 توپ طلا به PSG اظهارکرد: من بابت آمدن مسی به اینجا خیلی خوشحالم. لئو بهترین بازیکن دنیاست، از این‌‌رو خیلی خوشحال و هیجان‌زده هستم. بازی کنار مسی افتخار است.
ترک «بارسا» و ضرر باشگاه
لیونل مسی روزگذشته به‌همراه خانواده‌اش وارد فرودگاه ال‌پرات شهر بارسلونا شد تا از آنجا راهی پاریس شوند. در حالی‌که خوان‌لاپورتا رئیس باشگاه بارسلونا در نشست خبری‌اش برای اعلام خبر جدایی لیونل مسی، مشکلات و موانع مالی را دلیل این اتفاق عنوان کرد و گفت که باشگاه نمی‌تواند حقوق او را بپردازد، اکنون مشخص شده است که جدایی مسی نیز ضرر مالی سنگینی به آبی‌و‌اناری‌ها وارد خواهد کرد. طبق گزارش سایت «برندفایننس»؛ جدایی مسی از بارسلونا می‌تواند تا 137 میلیون یورو در سال باعث کاهش درآمد‌های این باشگاه شود. باشگاه پاری سن ژرمن انتقال مسی به این تیم را تایید کرد. لیونل مسی برای عقد قرارداد با پاری سن ژرمن وارد پاریس شد و به ابراز احساسات هوادارانش پاسخ داد. این باشگاه پاریسی پستی را منتشر کرد و در آن نوشت: جواهر جدید در پاریس.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار