| کد مطلب: ۱۰۱۹۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد

سوله‌ها، بيمارستان کرونايي‌ها خواهد شد

آرمان ملی: یکی از موضوعات نگران کننده در میان مردم، عادی شدن واژه مرگ و داغ سوگ است. روزانه حدود 400 نفر در کشور به دلیل شیوع بیمــاری‌ جانشان را از دست می‌دهند و استرس بیماری و ابتلا به ویروس مرگبار کرونا «دلتــا» سبب شده که مردم دیگر اخبار مرگ و فوت نزدیکانشان برایشان عادی شده باشد. در طــول 18 ماه گذشته مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۱ هزار و ۷۸۵ نفر رسید، یعنی هر روز به‌طور میانگین 169نفر جانشان را از دست داده‌اند و در این میان بسیاری از آرامستان‌های کشور با کمبود قبر مواجه شده‌اند. ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران، با اشاره به افزایش فوت ناشی از کرونا گفت: در بهشت زهرا روزانه ۴۰۰ نفر دفن می‌شوند. او همچنین درباره هزینه‌های تدفین گفته است: «برای هر تهرانی یک قبر مجانی در نظر گرفته شده،‌ ولی هزینه کفن و دفن حدود ۵۰۰ هزار تومان است.» در برخی از استان‌ها ظرفیت کافی برای دفن فوت‌شدگان وجود ندارد و این کمبود‌ها فقط به قبر منتهی نمی‌شود و روزگذشته تصاویری درباره چمن‌خوابی بیماران مبتلا به کرونا در تهران و مشهد منتشر شد.
مرگ همچنان می‌تازد
طبق آخرین آمـــار وزارت بهـداشت در روز سه‌شنبه (۱۲ مرداد ماه) ۳۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، جانشان را از دست دادند ۱۲۰ کشته از این تعداد فقط مربوط به استان تهران بود. همچنین بر شمار مبتلایان به این ویروس، ۳۹ هزار و ۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که چهار هزار و ۸۳۸ نفر از آنها بستری شدند. پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری البته تعداد قربانیان را فراتر از این آمار می‌داند. او با شرکت در یک برنامه تلویزیونی تعداد اصلاح شده کشته‌های اعلام شده روز دوشنبه را ۷۰۰-۸۰۰ نفر اعلام کرده است.
به مردم واکسن بدهید
در شرایطی که ۲۸۵ شهر کشـور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران گفته است: «درصورتی که روند با همین شرایط ادامه پیدا کند هفته‌های سخت‌تری درپیش است و باید آماده ثبت فوت روزانه حدود ۶۰۰ نفر نیز باشیم چون موج پنجم با توجه به فعالیت ویروس دلتا کاملا متفاوت از آنچه تاکنون تجربه شده است.» نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با اشاره به اینکه آمار فعلی بیماران کرونایی بستری در ۱۶ ماه اخیر بی‌سابقه است، گفت: در روزهای آینده از ظرفیت سوله‌های بحران شهرداری استفاده خواهیم کرد. بسیاری از منتقدان، سرعت بخشیدن به واکسیناسیون را راه حل عبور از این بحران دانسته‌اند. فداحسین‌مالکی، عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفته: «به‌جای تعطیلی و قفل کردن کشور باید روند واکسیناسیون را سرعت بخشید که این کار از طریق تولید و واردات واکسن میسر می‌شود پس هر چه زودتر به مردم واکسن بزنید. واقعیات و کمبودها شفاف شد. مشخص شد که چقدر کادر درمان به‌رغم این کمبودها تلاش کردند. در حال حاضـــر بــا وجود اینکه شرایط در استان سیستان و بلــوچستان به سمت مهار بیماری کرونــا می‌رود ولی باز هم مشکلات پابرجاست که مهمـترین آن مسأله واکسن است. فراموش نکنیــم که در مقطعی بیشترین فوتی‌های کرونا در استـان سیستان و بلوچستان وجود داشت.» مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳ میلیون و ۸۱ هزار و ۱۷۴ دُز رسیده و به این ترتیب مطابق آمار اعلامی امروز، ۵۰۵هزار و ۳۲ دُز واکسن طی ۲۴ ساعت گذشته در کشور تزریق شده و به نوعی رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا در کشور شکسته شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار