| کد مطلب: ۱۰۱۹۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد

فراســـو

تداوم حملات هوایی آمریکا در سومالی
ارتش آمریکا از دومین حمله هوایی علیه گروه تروریستی الشباب در سومالی طی چند روز گذشته خبر داد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دومین حمله هوایی علیه گروه تروریستی الشباب در سومالی طی یک هفته انجام شد. در این بیانیه آمده است که این حمله برای حمایت از نیروهای سومالی و با موافقت کنگره برای استفاده از قدرت نظامی علیه الشباب، انجام شد. «سندی کینگ» سخنگوی پنتاگون در این خصوص گفت که این حمله هوایی به وسیله فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا (افریکام) و با هماهنگی دولت سومالی در منطقه گالمودوگ واقع در مرکز این کشور انجام شد. طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، حمله نخست نیز سه‌شنبه گذشته انجام شد و این اولین حمله آمریکا در سومالی از زمان روی کار آمدن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بود. آمریکا در آخرین روزهای ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» بیشترین نظامیانش را از سومالی را خارج کرده و آن‌ها را به کشورهای همسایه منتقل کرد.گروه تروریستی الشباب از سال ۲۰۰۸ در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده و شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.

۲۱۶ نفر تلفات سیل اروپا
با گذشت هشت روز از آغاز وقوع سیل در آلمان، جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد تلفات ۱۸۰ نفر شده و ۱۵۰ آلمانی هم‌چنان مفقودند. وقوع سیل ویرانگر در آلمان و غرب اروپا همچنان خبرساز است و رسانه‌ها از افزایش شمار تلفات سیل در قاره سبز به ۲۱۶ نفر خبر می‌دهند. به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، تعداد کشته‌های سیل اخیر در کل اروپا به ۲۱۶ نفر افزایش یافته و در آلمان هنوز از سرنوشت ۱۵۰ نفر خبری در دست نیست. طبق جدیدترین گزارش‌ها، شمار تلفات در آلمان به ۱۸۰ نفر رسیده و جستجو برای یافتن ۱۵۰ مفقود سیل همچنان ادامه دارد. اولین خبرها درباره وقوع سیل در مناطق غربی آلمان روز پنجشنبه (۲۴ تیرماه) مخابره شد و با گذشت هشت روز، تلفات انسانی سیل همچنان رو به افزایش است. سیل در ایالت «راینلاند-فالتس» آلمان بیشترین تلفات و خسارات را ثبت کرده و بنا بر اعلام پلیس، تاکنون ۱۳۲ کشته و ۷۶۶ زخمی بر جای گذاشته است. «راجر لوونتز» وزیر داخلی ایالت راینلاند-فالتس اعلام کرد، هنوز از سرنوشت ۱۴۹ نفر از ساکنان این ایالت غربی آلمان خبری در دست نیست. رسانه‌ها گزارش دادند، شمار تلفات سیل در بلژیک ۳۶ نفر شده و شمار کلی قربانیان در اروپا به ۲۱۶ کشته افزایش یافته است.

تلفات سیل در هند به 112 نفر رسید
به دنبال وقوع سیل و رانش زمین بعد از باران‌های موسمی در دو ایالت هند، حداقل 112 نفر کشته شده و ده‌ها هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. ‌شمار تلفات باران‌های موسمی و رانش زمین در هند به 112 نفر افزایش یافته است و بالغ بر ۹۰ هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند. براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، توفان‌های موسمی طی چند روز گذشته سواحل غربی هند را در نوردیده و منجر به ناپدید شدن ده‌ها نفر در مناطق اطراف بمبئی، پایتخت تجاری هند، شده است. گفته می‌شود این بدترین سیل ایالت گوا در همسایگی بمبئی در دهه‌‌ای اخیر است. دولت محلی ایالت «ماهاراشترا» در بیانیه‌ای اعلام کرده، بارش‌های موسمی همزمان با جزر و مدهای شدید و تخلیه آب‌های سرریز سدها منجر به وقوع سیل و آبگرفتگی‌های گسترده شده است. طبق اعلام رسمی سازمان هواشناسی هند طی 24 ساعت 594 میلی‌متر باران باریده است. براساس این گزارش، بیشتر قربانیان از منطقه «رایگاد» در جنوب بمبئی هستند جایی‌که ده‌ها نفر در میان گل و لای و آوار خانه‌ها مدفون شده‌اند. طبق آمارها در این منطقه حداقل ۴۷ نفر کشته و ۵۳ نفر نیز در گل و لای ناپدید هستند. در منطقه تالیا در 180 کیلومتر جنوب بمبئی نیز حداقل 38 نفر کشته شدند جایی‌که گل و لای تقریبا تمام یک روستا را تخریب کرده است. برخی از تلفات نیز مربوط به تصادفات جاده‌ای ناشی از بارش شدید باران و سیل در این دو ایالت بوده است. پیش از این روزنامه گاردین به نقل از کارشناسان هواشناسی گزارش داده بود که بارش شدید باران در این موقع از سال در بمبئی موضوعی غیرعادی است و افزود با توجه به پیش‌بینی‌ها درباره ادامه بارش شدید باران طی چند روز آینده، بمبئی خود را برای احتمال تلفات بیشتر آماده می‌کند. در شهر «مهاد» طغیان رودخانه و شکسته شدن حاشیه رودخانه باعث قطع کامل دسترسی به این شهر شده و ساکنان وحشت‌زده آن برای در امان ماندن از سیل مجبور شدند به پشت بامها و طبقات بالای ساختمان‌ها فرار کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار