| کد مطلب: ۱۰۱۹۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

بازتاب درخشش المپیکی
یک پرستار
«آرمان ملی»: سخنگــوی منتخبین شورای ششم تهران از نام گذاری خیابانی در تهران به نام جواد فروغی، نماینده تیراندازی ایران در المپیک خبر داد. مهدی اقراریان، در صفحه شخصی خود در توئیتــر اعلام کرد: جواد فروغی، افتخار ملی است؛ ان‌شاءا... نامش همچون مدال طلایش در شهــر تهــران خواهــد درخشــید. همــچنین سعید نمکی، وزیر بهداشت در پیامی قهرمانی جواد فروغی از جامعه پرستاری را در بازی‌های المپیک تبریک گفت.

فرونشست ۱۷ سانتی‌متری
در قزوین
ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: فرونشست سه تا ۱۷ سانتی متری اراضی و دشت قزوین که براساس آخرین مطالعات زمین شناسی کشور صورت گرفته را باید جدی گرفت. قدرت ا... مهدیخانی اظهار کرد: ۴۵ درصد از فرونشست‌های استان مربوط به دشت قزوین بوده و این در حالی است که به غیر از شهرستان آوج، هر پنج شهرستان دیگر این استان به نوعی درگیر بحران فرونشست هستند. امروزه در مناطقی چون فتح آباد فرونشست‌های طولی زمین به سه کیلومتر هم رسیده که برای جلوگیری و پیشروی چنین پدیده‌ای باید در اسرع وقت برنامه ریزی و اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های ذیربط به عمل آید.

آخرین فرصت جریمه مشمولان
ایسنا: رئــیس اداره ســرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح به مشمولانی که اقدام به درخواست معافیت از سربازی با پرداخت قسطی جریمه ریالی در سال ۱۳۹۷ کرده و تاکنون بدهی خود را تسویه نکرده‌اند، هشدار داد که اگر نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکنند، باید سربازی بروند. امیر غلامرضا رحیمی‌پور اظهارکرد: تعدادی از این مشمولان که بخشی از اقساط را در سال ۹۷ و بخشی دیگر از آن را در سال ۹۹ پرداخت کرده بودند، باید هرچه سریعتر نسبت به تسویه بدهی و تکمیل پرونده خود اقدام کنند تا بتوانند کارت معافیت از سربازی را دریافت کنند.

احتمال تداوم خشکسالی
تا زمستان
آرمان ملی: رئــیس مرکــز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه دمای کشور امسال یک درجه سانتیگراد بیش از حد نرمال است، گفت: خشکسالی طی تابستان امسال تداوم ‌پیدا خواهد کرد و احتمال می‌رود که تا زمستان سال جاری نیز ادامه داشته باشد. احد وظیفه با اشاره به اینکه خشکسالی تا وقوع مجدد بارش‌ها در کشور ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بارش‌ها در ایران معمولا در فصل ‌پاییز آغاز می‌شود اما به‌نظر می‌رسد که بارندگی‌های ‌پاییز امسال دیرتر شروع شود. تمام مدل‌های هواشناسی، اقلیم‌شناسی و ‌پیش‌بینی‌های فصلی نشان می‌دهد که بارندگی‌ها طی آبان و آذر ماه سال جاری ضعیف‌تر از حد نرمال خواهد بود و ‌پاییز کم بارشی در کشور ‌پیش‌رو داریم.

خوزستان گرمتر می‌شود
آرمان ملی: مــدیرکل هواشناســی استان خوزستان گفت: وقوع دمای ۵۰ درجــه در هفته جــاری برای استــان پیش بینــی مــی‌شود. محمد سبزه زاری اظهار کرد: تا اواخر وقت امروز (یکشنبه) وزش بادها در برخی از مناطق غربی، جنوبی و مرکزی متوسط خواهد بود و احتمال برخاستن گرد و خاک محلی و موقتی در ساعاتی از بعد از ظهرها در مناطق غربی، جنوب غربی و بعضا مرکزی وجود دارد. وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر و سپس تا روز چهارشنبه وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر در برخی ازمناطق غربی، جنوبی و مرکزی مورد انتظار است.

برگ سبز سند مالکیت نیست
مهر: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اینکه برگ سبز سند مالکیت نیست، گفت: محاکــم قضائی برگ سبز را به رسمیت نمی‌شناسند، چراکه این سند فقط یک سند رسمی است نه سند مالکیت. ذبیح ا... خدائیان اظهار کرد: برگ سبز پلیس در حد تعویض پلاک سند رسمی است اما سند مالکیت نیست، چراکه نقل و انتقال خودرو به موجب ماده ۲۹ قانون رسیدگی به جرایم باید در داخل دفاتر اسناد رسمی ثبت شود.

استانی که در تابستان ۴۵ برابر زمستان بارش داشت
تسنیم: مــدیرکل هواشناســی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی زمستان پربارش‌ترین فصل سال در سیستــان و بلــوچستان است که بارش‌های مونسون این الگوی پنجاه ساله را بهم زد و سبب شد تا امسال تابستان، پر بارش ترین فصل شود. محسن حیدری در زاهدان اظهار کرد: حداقل در نخستین ماه تابستان امسال معادل ۴۵ برابر تمام بارش های زمستان گذشته در استان باران باریده است. این اختلاف بارش به دلیل کم بارشی بی سابقه در زمستان گذشته بوده است به طوری که تمام بارش های زمستان ۱۳۹۹ در سیستان و بلوچستان به ۰.۴ میلی متر رسید و کم بارش ترین زمستان استان در نیم قرن اخیر را رقم زد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار