| کد مطلب: ۱۰۱۹۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد

کوتــاه

افزایش 20 درصدی
تولید لاستیک ناوگان سنگین
فارس: معــاون دفتر امــور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجــارت گفت: در سه ماه ابتدای امسال 15 میلیون یورو ارز برای واردات لاستیک سنگین تامین شده است. حمید محله‌ای گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران و نیز تبصره 4 ماده18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رصد کالاهای حساس و ضروری الزامی است و توزیع این کالاها باید بر اساس ضوابط صورت گیرد. معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزود: اکثر فروشندگان اصرار دارند که تمامی کالاها به صورت سیستمی و شفاف به فروش برسد و همین امر نشان از موفقیت این طرح دارد. در طرح توزیع سیستمی تایر، کالا از تولید تا توزیع مورد رصد قرار می‌گیرد و این شفافیت می‌تواند دلالی را کاهش دهد؛ البته ممکن است، برخی به دلیل از دست دادن مشتری از این طرح ناراضی باشند، اما در حال حاضر این مشکل هم برطرف شده است. محله‌ای افزود: رصد اطلاعات سامانه اعم از عمده‌فروشی و خرده فروشی حاکی از آن است که تایر با سرعت بالایی در شبکه عرضه می‌شود و این سامانه کارایی لازم را داشته است.

هدف‌گذاری برای بومی‌سازی یک میلیارد دلاری
ایرنا: در سال جاری نزدیک به یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی ناشی از بومی‌سازی و توسعه توان ساخت داخل در بخش معدن و صنایع معدنی اجرایی خواهد شد. به اعتقاد کارشناسان با توجه به وضعیتی که کشور در تامین ارز مورد نیاز برای صنایع دارد، به‌طور قطع بدون بومی‌سازی، رسیدن به افق چشم انداز ۱۴۰۴ دور از دسترس خواهد بود. در همین پیوند، ایمیدرو از ابتدای پارسال سیاست بومی‌سازی و توسعه ساخت داخل را بر مبنای اهداف کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ کرد و بر اساس آن عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه را دریافت و پایش می‌کند. شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، ذوب آهن، فولاد هرمزگان،‌ معدنی و صنعتی چادرملو، فولاد خراسان و آلومینای ایران در این مدت به ترتیب با تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز از سازندگان داخلی، علاوه بر حمایت از تولیدکنندگان کشورمان، به اجرای برنامه بومی‌سازی پرداخته اند. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، امسال بومی‌سازی بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری قطعه و فرآیند تولید انجام خواهد شد و با احتساب بومی‌سازی‌هایی که در طرح‌های توسعه‌ای انجام می‌شود، در سال جاری نزدیک به یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی ناشی از بومی‌سازی و توسعه توان ساخت داخل خواهیم داشت.

بازار ارزهای مجازی
دوباره مثبت شد
آرمان‌ملی: در معامــلات امــروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت کوین 4 درصد رشد کرد و دیگر ارزهای مجازی هم رشد خوبی را تجربه کردند. در معاملات دیروز بازار ارزهای مجازی شاهد رشد خوب قیمت ارزهای دیجیتال بودیم به گونــه‌ای که بیــت کوین 3.93 درصد بالا رفت و 33 هزار و 734 هــزار دلار خریــد و فروش شد. قیمت کنونی بیت کــوین نسبت به هفته گذشته هم 7.2 درصد رشد داشتــه و ارزش کل بازار آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به 633 میلیارد دلار رسانده است. در 24 ساعت گذشته همچنین 695 هزار بیت کوین به ارزش 23 میلیارد دلار در بازار جهانی جابجا شده و تعداد کــل بیت کوین‌های موجود در جهــان هــم به 18 میلیون و 765 هزار و 56 عدد رسیده است. اتریوم هم 3 درصد رشد کرد و توانست دوباره به بالای 2 هزار دلار بازگردد و هم اکنون 2125 دلار دســت به دســت می‌شــود. باینانس کوین هم 1.7 درصد رشد کرد و با قیمت 301 دلار خرید و فروش می‌شود. کاردانو 2.3 درصد بالا رفت و به 1.21 دلار رسید. ریپل هم 1.7 درصد رشد کرد و هم اکنون 60 سنت خرید و فروش می‌شود. دوج کوین اما نسبت به دیروز همین موقع تغییر چندانی را به ثبت نرساند و فقط 0.3 درصد بالا رفت و هم اکنون 19 سنت خرید و فروش می‌شود.

فعالیت شورای پول و اعتبار
به نفع شرکت‌های دولتی
آرمان‌ملی: عضو مجمــع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح تغییر ساختار بانک مرکزی گفت: در حال حاضر شورای پول و اعتبار از بدنه دولت تشکیل شده و به نفع شرکت‌های دولتی کار می‌کند. غلامرضا مصباحی مقدم گفت: تشکیل هیات عالی مدیریت و شورای نظارت، دو تغییر ساختار در بانک مرکزی بر اساس طرح اخیر مجلس است. در طرح اخیر مجلس که در راستای تغییر ساختار بانک مرکزی است، شورای پول و اعتبار به هیأت عالی مدیریت بانک مرکزی تبدیل می‌شود و ترکیبی متفاوتی خواهد داشت. مصباحی مقدم گفت: استقراض خودروساز‌ها از بانک‌ها به دلیل حضور وزیر صمت در شورای پول و اعتبار است و با تغییرات ذکر شده، این شورا مستقل از دولت عمل می‌کند. او در خصوص تغییر دیگری که در ساختار بانک مرکزی رخ خواهد داد گفت: تقویت نظارت بانک مرکزی بر بانک ها، یکی دیگر از این تغییر ساختار‌ها به شمار می‌رود، زیرا در حال حاضر نظارت بانک مرکزی، مدیریت کوچکی است و قرار است شورای نظارت شکل بگیرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار