| کد مطلب: ۱۰۱۹۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد

سروقامتان ! عالي بوديد

آرمان‌ملی: تیم‌ملـی والیبال ایــران در نخستین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک به مصاف لهستان رفت و توانست حریف خود را شکست دهد.
ست اول
نخستین امتیاز بازی را لهستانی‌ها کسب کردند و شاگــردان «هینــن» ۵ بر ۳ پیش افتادند. با درخشش صالحی در سرویس، ایران موفق شد اختلاف را جبران کرده و نتیجه ۶ بر ۶ مساوی شود. سرمربی لهستان وقت استراحت گرفت و لهستانی‌ها با آبشارهای کورک و اشتباه مرندی در دریافت، ۱۰ بر ۷ پیشی گرفتند. عملکرد خوب لهستان در سرویس اختلاف را به عددچهار رساند. در نهایت نتیجه بازی ۱۲ بر ۸ به‌سود لهستان شده بود؛ اما سرویس خوب موسوی و اشتباه بازیکن لهستانی دو امتیاز متوالی را برای ایران به‌دست آورد تا بازی ۱۶ بر ۱۴ شود. امیر غفور امتیاز ۱۵ را برای ایران به‌دست آورد ولی این لهستان بود که همچنان ۱۹ بر ۱۵ تیم برتر میدان بود. آلکنو در امتیاز ۲۰ بر ۱۵ به‌سود لهستان، برای ایران تقاضای وقت استراحت کرد. با درخشش بازیکنان لهستانی روی توپ‌های برگشتی و سرویس‌های پرقدرت کورک، تیم لهستان با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ پیروز ست اول شد.
ست دوم
شاگردان آلکنو موفــق به کسـب امتیاز نخست ست دوم شدند، اما بازیکنان لهستان بازی را به تساوی کشاندند. دفاع میثم صالحی باعث شد تا ایران با نتیجه 5 بر 3 پیش بیفتد. در ادامه شاگردان هینن بازی را به تساوی کشیدند، اما عملکرد خوب دوباره صالحی، تیم ایران را ۷ بر ۱۰ پیش انداخت و همین موضوع باعث شد تا لهستانی‌ها تقاضای وقت استراحت کنند. در ادامه آبشارهای صالحی نتیجه را به‌سود ایران پیش برد و سرمربی تیم لهستان بازهم تقاضای وقت استراحت فنی کرد. در نهایت لهستانی‌ها اختلاف امتیاز را به عدد سه کاهش دادند، اما عملکرد خوب عبادی‌پور و مرندی در دریافت‌ها و همچنین خلاقیت «معروف» در حمله باعث شد تا ایران همچنان ۱9 بر ۱4 پیش باشد. با بهترشدن دریافت‌های لهستان، آنها به دو امتیاز رسیدند و آلکنو تقاضای وقت استراحت در امتیاز ۲۰ بر ۲۲ کرد؛ اما در نهایت عبادی‌پور امتیاز نهایی این ست را گرفت تا ایران 25 - 22 برنده این ست شود.
ست سوم
هنرنمــایی «معروف» در دادن پاس‌های یکدست و عملکرد خوب صالحی ایران را پیش انداخت تا امتیاز بازی ۴ بر ۴ ادامه داشته باشد تا اینکه با دو امتیاز سرویس متوالی، لهستان ۶ بر ۴ پیش افتاد تا آلکنو تقاضای وقت استراحت کند. با درخشش «مجرد» در حمله و دفاع، دو امتیاز متوالی به‌دست آمد تا ایران بازی را ۱۴ بر ۱۴ به تساوی بکشاند. با تک دفاع موسوی ایران ۱6 بر ۱5 از لهستان پیش افتاد تا «هینن» ناچار به تقاضای وقت استراحت شود. دریافت‌‌کننده‌های ایران در «ست» سوم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند تا شاگردان آلکنو ۱۵ بر ۱۷ پیشی بگیرند. صابر کاظمی در اواخر این ست به میدان آمد. تعویض آلکنو جواب داد و ایران 21 بر 19 پیشی گرفت و لهستان تقاضای وقت استراحت کرد. با سرویس‌های بازیکن لهستان بازی ۲۱ بر ۲۱ مساوی شد، اما مجرد با دفاع خود ایران را ۲2 بر21 پیش انداخت. دو اشتباه متوالی لهستانی‌ها باعث شد تا برتری ۲۱ بر ۲۴ از آن ایران باشد. این دیدار با نتیجه 25 بر 22 به‌سود ایران به پایان رسید.
ست چهارم
تصمیم اشتباه داور باعث شد در همان ابتدای بازی که هر دو تیم در نتیجه ۳ بر ۳ مساوی باشند؛ با تصمیم داور یک امتیاز نصیب لهستان شود که این موضوع با اعتراض آلکنو همراه بود که در نهایت یک کارت زرد برای او به‌همراه داشت. در ادامه بازی نتیجه در امتیاز 8 بر 7 به‌سود ایران شد. بازی پایاپای ادامه داشت، تا با بیرون رفتن آبشار غفور، لهستانی‌ها ۱۳ بر ۱۲ پیش افتادند. با بیرون رفتن توپ «معروف»، لهستانی‌ها سه امتیاز متوالی کسب کردند و ۱۸ بر ۱۵ پیشی گرفتند تا آلکنو برای ایران تقاضای وقت استراحت کند. شاگردان هنین با سرویس‌های خوب پرشی نتیجه بازی را ۲۱ بر ۱۷ رساندند و به همین خاطر آلکنو بازهم تقاضای وقت استراحت کرد. میثم صالحی در توپ برگشتی ایران را به امتیاز ۲۱ رساند و با کاهش اختلاف، سرمربی لهستان تقاضای وقت استراحت کرد. در پایان شریفی برای زدن سرویس جایگزین مجرد شد اما سرویس او از توپ رد نشد و لهستان با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ برنده این ست شد.
ست پنجم
در «ست» پنجــم نیز دو تیم بازی برابری داشتند. لهستانی‌ها امتیاز برتری ۵ را به‌دست آوردند تا الکنو تقاضای وقت استراحت دهد. در ادامه بازی دو تیم در امتیاز ۱۰ مساوی شد. شاگردان الکنو امتیاز ۱۴ بر ۱۳ را از آن خود کردند و بازی جذاب‌تر از قبل دنبال شد، بازی پایاپای ادامه پیدا کرد سرویس فوق‌العاده صالحی دریافت لهستان را دچار مشکل کرد تا با بیرون رفتن ضربه کورک، برتری14 - 13 به‌سود ایران شود. دو تیم تا امتیاز ۱۷ به‌صورت پایاپای پیش رفتند تا اینکه لهستان ۲۰ بر ۱۹ پیش افتاد، اما بازهم دوتیم در امتیاز ۲۱ به تساوی رسیدند. نهایتا ایران با دفاع موسوی و آبشار عبادی‌پور 21 - 13 برنده ست پنجم شد تا در مجموع 3 بر 2 برنده این بازی جذاب شود.
امتیازآورترین
پشت خط‌زن تیم‌ملی والیبال کشورمان عنوان امتیازآورترین بازیکن تیمش در دیدار با لهستان را کسب کرد. در پایان این مسابقه امیر غفور، پشت‌خط‌زن تیم‌ملی والیبال کشورمان به‌تنهایی موفق به کسب 19 امتیاز شد و عنوان امتیازآورترین بازیکن تیمش را به‌خود اختصاص داد. پس از وی هم میثم صالحی موفق به کسب 18 امتیاز برای ایران شد. در سوی دیگر ویلفردولئون، دریافت‌کننده کوبایی‌الاصل لهستان موفق به کسب 23 امتیاز برای تیمش شد. تیم‌ملی والیبال کشورمان در دومین مسابقه خود روزدوشنبه، 4 مردادماه از ساعت 4و30 باید به مصاف ونزوئلا برود.
منتظر برد
علی‌اصغر مجرد، سرعتی‌زن تیم‌ملی والیبال کشورمان در پایان این مسابقه اظهارداشت: ما مدت زمان زیادی منتظر این اتفاق بودیم. این بازی انتقام شکست‌ تیم‌ملی مقابل لهستان در المپیک لندن بود. وی ادامه داد: امیدوارم در بازی بعدی هم بتوانیم پرقدرت ظاهر بشویم و بتوانیم به پیروزی برسیم. این دو تیم در المپیک 2016 هم مقابل هم قرار گرفته بودند که لهستانی‌ها در دیداری جنجالی با نتیجه 3 بر 2 ایران را شکست دادند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار