| کد مطلب: ۱۰۱۹۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

تمایل دختران برای مهاجرت از ایران
علی پژهان، استادیار جمعیت‌شناسی دانشگاه آزاد گفت: مهاجرت در ایران خاکستری یا زنانه شده، طی سال‌های اخیر زنان و دختران مجرد به کشورهای اروپایی یا آسیایی مهاجرت کرده‌اند. ایران از نظر مهاجرت دانشجویی نیز ایران رتبه اول را دارد و از لحاظ توده‌ای رتبه چهار مهاجرت را در جهان به خود اختصاص داده است.

مانتو با طرح چفیه؛ ممنوع
خبری به نقل از صفحه مجازی اتحاديه پوشاک مشهد در رسانه‌ها منتشر شده که بر اساس آن فروش و استفاده از مانتوهای چهارخانه در شهر مشهد ممنوع شده و بنابر اعلام اداره اماکن پليس با متخلفان برخورد می‌شود. سرهنگ امیر حسینی، رئیس اداره اماکن مشهد گفت: استفاده از مانتو چهارخانه هیچ ممنوعیتی ندارد اما استفاده از مانتو با طرح چفیه که بار معنوی دارد، ممنوع است.

پایانِ «خانه‌داریِ» مجانیِ زنان
خیلی‌ها نمی‌دانند که خانه‌داری ‎زنان تا ۳۰ درصد تولید ناخالص ملی ارزش دارد. حالا معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان برای احقاق این بخش از حقوق مالی زنان لایحه اصلاح قانون اجرت المثل ایام زوجیت را به هیات دولت ارائه داده تا برمبنای آن خانه‌داری زنان دیگر مجانی نباشد و زنان در هر زمان قادر به مطالبه آن باشند.
اصناف در آستانه ورشکستگی
رئیس اتاق اصناف می‌گوید: وزیر کشور دستور دادند در این رابطه (تعطیلات ایام محرم )چند روز دیگر تصمیم‌گیری شود. ما باید منتظر باشیم تا ببنیم ستاد مقابله با کرونا در این اوضاع بد اقتصادی مردم، چه تصمیمی می‌گیرد. هرچند اصناف خود را تابع دستورات ستاد کرونا می‌دانند اما باید بدانیم برخی از صنوف به علت تعطیلی‌های مکرر ورشکست شده یا به ورطه ورشکستگی نزدیک شده‌اند.

نمایشی‌ترین وزرای کابینه روحانی
فرزانه ترکان، پزشک و فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «مطالبه مردم واردات واکسن است» از مدیریت وزیر بهداشت انتقاد کرد. وی افزود: آقای نمکی از نمایشی‌ترین وزرای کابینه روحانی بود و در شرایطی که هر روز مردم در حال از دست دادن عزیزان‌شان هستند، ایشان به شعار دادن و وعده‌های تحقق‌ناپذیر اکتفا کرده است. ترکان ادامه داد: ماراتن رونمایی از واکسن مقابل دیدگان مردمی که هر روز عزیز از دست می‌دهند مایه تاسف است.

احمدی‌نژاد دلسوز خوزستان نیست
عبدالرضا داوری، مشاور اسبق احمدی‌نژاد در توئیتی نوشت: ‏محمود احمدی‌‌نژاد در تمام دوران هشت سال دفاع مقدس، حتی برای یک ساعت در جبهه خوزستان حاضر نبوده تا از مردم و خاک خوزستان در برابر دشمن بعثی دفاع کند. او در دولتش هم با استانی کردن مدیریت آب، خوزستان را به بی آبی و خشکسالی کشاند. احمدی‌نژاد، دلسوز خوزستان نیست.

ناپدید شدن ۲ صیاد در آب‌های قشم
مدیرعامل تعاونی صیادان رمچاه قشم گفت: یک فروند قایق صیادی با ۲ سرنشین متعلق به اهالی این شهرستان در خلیج فارس ناپدید شده‌ است. علی اسلامی‌رمچاهی افزود: این شناور به قصد صید به دریا رفته و بر اثر تندباد بین جزیره قشم و لارک ناپدید شده است. وی ادامه داد: خبر مفقودشدن این قایق توسط صیادان دیگر گزارش شده ‌است و تاکنون خبری از قایق و صیادان نیست. اسلامی‌رمچاهی تصریح کرد: سرنشینان با نام‌های عبدالخالق و احمد ماهیگیر هستند.

کفش اندازه پای حامد حدادی پیدا نشد!
عکس تیمی بسکتبالیست‌های ایرانی در توکیو نکته جالب و بانمکی دارد. کفش به اندازه‌ای حامد حدادی پیدا نشده و به همین‌خاطر او مجبور‌شده کفش‌های خود را همراه با کت و شلوار شیکی که برای ملی پوشان در نظر گرفته شده، به پا کند. حدادی سایز عجیب و غریبی دارد و به گفته خودش برای خرید لباس هم همیشه با مشکلات زیادی روبه‌روست. او معمولا در خارج از ایران لباس‌هایش را می‌خرد.
بدهی ۸۰ میلیونی خانواده علی انصاریان
شکایت خانواده انصاریان از پزشک معالج مرحوم
علی انصاریان به‌زودی با واکنش مسئولان بیمارستان و این پزشک مواجه می‌شود. مسئولان بیمارستان این ادعا مطرح شده خانواده انصاریان به دلیل عدم‌پرداخت هزینه‌های معالجه آن مرحوم به بیمارستان بدهکار هستند. این رقم نزدیک به ۸۰ میلیون تومان اعلام شده که با گذشت چند ماه از سوی خانواده مرحوم تاکنون تسویه حسابی صورت نگرفته است و از زمان ترک بیمارستان آن‌ها این مبلغ را نپرداخته‌اند.

مسابقات والیبال المپیک بدون سرود ملی!
سرود‌های ملی در مرحله گروهی مسابقات والیبال المپیک ۲۰۲۰ پخش نخواهند شد. وویچک ماروشک داور لهستانی خبر داد که سرود‌های ملی در مرحله گروهی مسابقات والیبال المپیک ۲۰۲۰ توکیو پخش نخواهند شد. این وضعیت دقیقا مشابه رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال خواهد بود چرا‌که در آن مسابقات فدراسیون جهانی تصمیم گرفت که سرود‌های ملی را قبل از شروع هر بازی پخش نکند. برگزارکنندگان این رقابت‌ها تصمیم گرفتند برای صرفه‌جویی در وقت و کوتاه کردن بازی‌ها چنین اقدامی را انجام دهند.

شعار اعتراضی در متروی صادقیه
در حالی که اعتراضات مردم خوزستان به بحران بی‌آبی ادامه دارد، ویدئوهایی از ایستگاه مترو صادقیه تهران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌دهد شهروندانِ منتظر مترو علیه عملکرد برخی مسئولان در اداره کشور شعار می‌دهند. نارضایتی عمومی در حوزه‌های گوناگون موضوعی است که ایران در سال‌های اخیر همواره با آن روبه‌رو بوده است.

سلحشوری عزادار فوت پدر و مادرش
پروانه سلحشوری، چهره سیاسی اصلاح‌طلب عزادار شد. پروانه سلحشوری، نماینده مجلس دهم به فاصله یک هفته پدر و مادر خود را از دست داد. او در توئیتی نوشت؛ به فاصله یک هفته، پدرم هم به مادرم پیوست. انسان زحمتکشی که در تمام عمر لقمه حلال زحمت کارگری را بر سر سفره خانواده آورد و آزارش به هیچ کس نرسید. به معنای واقعی یک انسان بود. حالا او هم رفت و من ماندم با دنیای از حسرت و خاطرات. لطفا برای شادی روح پدر و مادرم فاتحه بخوانید.

دروغ فروش آب به کویت
سیدمحمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات در توئیتر نوشت: هر وقت تقی به توقی می‌خورد یک خبر دروغ وایرال می‌شود که در زمان آقای خاتمی قرارداد فروش 30 ساله آب با کویت از رود کرخه بسته شده. جهت اطلاع، هیچ قراردادی در مورد انتقال آب با کویت در مورد انتقال آب بسته نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار