| کد مطلب: ۱۰۱۹۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

ابهام مرگ علی انصاریان با کرونا یا قصور پزشکی؟‌

آرمان ملی : پرونده درگذشت علی انصاریان، فوتبالیست و بازیگر سینما به علت ابتلا به کرونا همچنان باز است و هر از چندگاهی بحث‌هایی پیرامون قصور پزشکی در فوت او در 15 بهمن سال گذشته به سر زبان‌ها می‌افتد. ماجرا از این قرار بود که بعد از مدتی از درگذشت علی انصاریان، داماد خانواده انصاریان دست به یکسری افشاگری ها علیه دکتر هاشمیان (یکی از پزشکان معالج علی انصاریان) زد. این افشاگری‌ها به‌قدری گسترده شد که کار به تشکیل کارزار برای بررسی علت فوت انصاریان کشید. در آن زمان محمد حسین میثاقی نیز در تلویزیون مباحثی در رابطه با فوت مرحوم علی انصاریان مطرح کرد و سپس دکتر هاشمیان به‌دلیل این اتهامات نسبت به داماد خانواده انصاریان، محمد حسین میثاقی و برادر داماد خانواده انصاریان به دادگاه شکایت کرد. او به رکنا گفته بود: «جو سازی اولیه توسط فردی به نام بابا علی در فضای مجازی ایجاد شد و ابراز داشت که در بیمارستان دستگاه ونتیلاتور انصاریان با تصمیم اشتباه بنده جدا شده است، من نیز به دلیل محبوبیتی که علی انصاریان داشتند و دارند، مورد هجمه زیادی قرار گرفتم، در ادامه حواشی دیگری ایجاد شد که با توجه به اینکه ما امکان ارائه گزارشات جزئی پرونده پزشکی را به مردم نداشتیم، وقتی ایشان فوت کردند و آنها را اعلام کردیم، موجب ناراحتی مردم شد. در بیمارستان آشنایان، دوستان و پزشک معتمد آقای انصاریان حضور داشتند و شاهد بودند که چنین اتفاقی رخ نداده است.»
مرگی که آتش زیر خاکستر است
حال پس از حدود پنج ماه از این اتفاقات، مادر علی انصاریان، از هاشمیان شکایت کرده و دلیل شکایت او قصور پزشکی در پرونده مرگ فرزندش است. مادر آن مرحوم پیگیر پرونده درگذشت فرزندش شده و از پزشک معالج وی و بیمارستان فرهیختگان شکایت کرده است تا این موضوع مورد بررسی و تفحص جدی قرار بگیرد. شکایت خانواده انصاریان علیه پزشک معالج و بیمارستان محل درمان او در دادسرا به ثبت رسیده و قرار است موضوع مطرح شده به صورت تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد و پرونده پزشکی آن مرحوم به دقت بازبینی و روند درمانی وی از زمان بستری تا روز فوت واکاوی شود تا مشخص شود ماجرای قصور پزشکی در این خصوص صحت دارد یا نه.
واکنش به شکایت
شکایت از پزشک معالج مرحوم انصاریان با واکنش این پزشک و همچنین مسئولان بیمارستان فرهیختگان رو به رو شده است. از طرف مسئولان بیمارستان این ادعا مطرح شده که خانواده انصاریان به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های معالجه آن مرحوم به بیمارستان بدهکار هستند. این رقم نزدیک به ۸۰ میلیون تومان اعلام شده که با گذشت چند ماه از سوی خانواده مرحوم تاکنون تسویه حسابی صورت نگرفته و از زمان ترک بیمارستان آنها این مبلغ را نپرداخته‌اند. از سمت پزشک که در پرونده شکایت از او به عنوان عامل درگذشت مرحوم انصاریان نامبرده شده، او در وهله اول از این اقدام شوکه و ناراحت است و در وهله دوم او هم مدعی است که اسناد و مدارک معتبری وجود دارد که هیچگونه کم‌کاری در زمان معالجه مرحوم انصاریان از سوی او و همکارانش صورت نگرفته است و همچنین مدارکی را در صورت نیاز ارائه خواهد کرد که به تعلل خانواده انصاریان در روند درمان آن مرحوم ارتباط دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار