| کد مطلب: ۱۰۱۸۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

بازداشت یک عضو شورای فردیس
دادستان عمومی و انقلاب فردیس از بازداشت یکی از اعضای فعلی شورای شهر فردیس به اتهام ارتشا خبرداد و گفت: متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی بازداشت شده است. حسین ناصرخاکی اضافه کرد: این متهم سومین عضو شورای فعلی شهر است که به اتهام ارتشا تحت‌تعقیب قرار گرفته و بازداشت شده است.

آزادی ۳ ملوان ایرانی در پاکستان
سه ملوان ایرانی دستگیر‌شده از سوی گارد ساحلی پاکستان، همزمان با ایام عید سعید قربان با تلاش و پیگیری‌های سرکنسولگری ایران در شهر «کراچی» از زندان آزاد و به میهن اسلامی بازگردانده شدند. این گروه از ملوانان ایرانی با تلاش و پیگیری‌های نمایندگی دیپلماتیک کشورمان در کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان آزاد شده و از طریق پرواز ایران ایر به تهران عزیمت کردند.

سفر به فارس ممنوع شد
بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان فارس ورود خودرو‌های با پلاک غیر‌بومی، تعطیلات آخر هفته به استان فارس ممنوع است. جانشین استاندار فارس گفت: از ۳۶ شهرستان فارس، وضعیت ۱۳ شهرستان قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی و ۷ شهرستان در وضعیت زرد است.
بازداشت 133 مهاجر در مرز ایران
مقامات وزارت کشور ترکیه اعلام کردند که در دو روز گذشته و در میان افزایش خشونت‌ها در افغانستان، ۱۳۳ مهاجر غیر‌قانونی که اکثر آنها افغانستانی هستند، در نزدیکی مرزهای ایران بازداشت شده‌اند. مقامات ترک افزودند: روز شنبه ۷۳ مهاجر افغانستان در استان شرقی وان و روز یکشنبه نیز ۶۰ مهاجر، که ۵۹ نفر آنها افغانستانی بودند، در منطقه اریکیس در استان وان بازداشت شده‌اند.

تایید ممنوع‌الکاری فرزاد فرزین
خبری مبنی‌بر ممنوعیت فرزاد فرزین منتشر شده که ساترا مسبب این اتفاق است. علی سعد، معاون اجتماعی ساترا درباره این ادعا در صفحه شخصی خود نوشت: در خصوص خبری که منتشر شده اعلام می‌شود حیطه مسئولیتی ساترا تصمیمات تخصصی رسانه‌ای است و در مورد صلاحیت افراد اظهار‌نظری ندارد. ملاحظات مراجع قضائی، استعلامی و نظارتی که به صورت رسمی ابلاغ می‌شود، برای همه دستگاه‌های فرهنگی و پلتفرم‌های لازم‌الاتباع است.

ماجرای یک انحلال؟
موضوع انحلال گروه کودک و نوجوان شبکه‌2 صحت نداشته و انحلالی در کار نیست. در پی اعلام خبری مبنی‌بر تذکر محمدعلی نقد‌علی، نماینده خمینی‌شهر به همراه ۳۸ نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور و وزیر ارشاد در جلسه علنی مجلس در خصوص جلوگیری از انحلال گروه کودک و نوجوان شبکه2 اعلام می‌شود؛ انحلالی در کار نیست و این موضوع مبنای واقعی نداشته و صحت ندارد.

رونمایی از معاون اول رئیسی
طبق اخبار رسیده، رئیس‌جمهور منتخب پس از رایزنی با همفکران و حامیان خود محمد مخبر را برای این سمت در نظر گرفته است. محمد مخبر از سال ۱۳۸۶ بر کرسی ریاست ستاد اجرائی فرمان امام تکیه زده است. در رزومه او معاونت بازرگانی و حمل‌و‌نقل بنیاد مستضعفان و ریاست هیأت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان نیز به چشم می‌خورد. او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده‌ است.

صولت مرتضوی کنار کشید
عضو منتخب شورای شهرتهران از انصراف یکی از گزینه‌های شهرداری تهران خبر داد. مهدی چمران با اشاره به انصراف سید‌صولت مرتضوی یکی از ۱۲ گزینه شهرداری تهران اظهار کرد: نامه انصراف مرتضوی در اختیار ما قرار گرفته و با این حساب تعداد گزینه‌های شهرداری تهران به ۱۱ نفر رسیده است. وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز تعداد دیگری از گزینه‌های شهرداری تهران به دلایل مختلف اعم از حضور در مجموعه دولت انصراف دهند.
2 زن ایرانی هم‌باشگاهی بیرانوند
مونا دریس‌محمودی سرعتی‌زن تیم ملی والیبال بانوان ایران با عقد قراردادی رسمی به باشگاه بواویشتا پرتغال پیوست. پیش از این نیز مهتاب رحمانی، دریافت‌کننده قدرتی تیم ملی والیبال بانوان ایران نیز به بواویشتا پیوسته بود تا به‌این‌ترتیب زوج بانوان ایرانی در این تیم کامل شود. پیش از این، علیرضا بیرانوند به صورت قرضی راهی تیم بواویشتا پرتغال شده بود و به‌این‌ترتیب جمع بازیکنان ایرانی این باشگاه به سه ورزشکار افزایش یافت.


تجمع مقابل مجلس
جمعی از جمع‌آوری‌کنندگان روغن‌سوخته مقابل مجلس تجمع کردند.‌ عاملین‌ جمع‌آوری روغن‌های کارکرده و سوخته با تجمع مقابل مجلس عنوان کردند ۴ ماه است درآمدی ندارند و مدیران شرکت اختیارات و کارشناسی در‌مورد شغل آنها را به انجمن خصوصی واگذار کرده‌اند. تجمع‌کنندگان با تاکید بر تابعیت قانون خواستار تداوم‌فعالیت خود زیر‌نظر دولت شده و با در دست داشتن پلاکاردهایی، انجمن خصوصی را معادل انحصار و رانت عنوان کردند.

واکنش حجاریان به مشکلات خوزستان
حجاریان در توئیتی نوشت: در جنگ ۸ ساله خوزستانی‌ها بر سر خاک مقابل گلوله‌های رو‌به‌رو ایستادند؛ اما الان بر‌سر آب به گلوله‌های پشت‌سر فکر می‌کنند. آفتاب‌‌نیوز نوشت؛ سعید حجاریان در توئیتی نوشت: ممد! کاش‌بودی و می‌دیدی... در جنگ ۸ ساله خوزستانی‌ها بر سر خاک مقابل گلوله‌های رو‌به‌رو ایستادند اما الان بر سر آب به گلوله‌های پشت سر فکر می‌کنند. با سرنوشت خوزستان بازی نکنید!

رژه کاروان ایران با گرمکن ورزشی!
کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک اعلام کرد در راستای احترام به افکار عمومی و به خاطر هجمه‌های ایجاد شده نسبت به لباس طراحی شده، اینگونه تصمیم گرفته شده حضور ورزشکاران و دیگر نمایندگان کاروان ایران در مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۰ با «پوشش ورزشی» انجام شود! او پیش از این گفته بود ۸۰ میلیون ایرانی هر کس یک سلیقه دارد.این لباس از بین ۲۳۰ طرح انتخاب شده است.

کنایه سنگین به کدخدایی
علی مطهری در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: آقای کدخدایی در دلنوشته خود از راه سخت و گران دوره ۱۳ ساله سخنگویی شورای نگهبان سخن گفته است. درست گفته‌اند؛ اجرای گاه و بی‌گاه دستورات نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و... درباره تایید یا رد‌صلاحیت افراد و آنگاه آبروداری برای شورای نگهبان و آن را اجرای مر قانون قلمداد‌کردن انصافا سخت و گران است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار