| کد مطلب: ۱۰۱۸۹۲۵
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

دیدار شمخانی با رئیسی
دبیر شورای عالی امنیت ملی با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد. در ادامه دیدار مقامات دولتی و کارگزاران نظام با رئیس‌جمهور منتخب، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی روز دوشنبه، با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، با سید‌ابراهیم رئیسی دیدار کرد. دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار برای منتخب مردم ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و دولت آتی، آرزوی موفقیت کرد و گزارشی از آخرین فعالیت‌ها و اقدامات نهاد متبوع خود ارائه کرد.

بازداشت تعدادی وکیل
و کارمند متخلف قوه قضائیه
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه از دستگیری ۴۱ نفر از تاریخ ۱۹ تیرماه سال جاری شامل ۱۷ وکیل، ۱۳ کارمند و تعدادی کارچاق‌کن در تهران و سایر شهرستان‌های کشور خبر داد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداللهی در جلسه روز دوشنبه (۲۸ تیرماه) شورای عالی قوه قضائیه، از دستگیری ۴۱ نفر از تاریخ ۱۹ تیرماه سال جاری شامل ۱۷ وکیل، ۱۳ کارمند و تعدادی کارچاق‌کن در تهران و سایر شهرستان‌های کشور خبر داد.

بازتاب پیام رهبری به مسلمانان
در نیوزویک
نشریه «نیوزویک» با اشاره به پیام امروز مقام معظم رهبری به مسلمین جهان در آستانه عید قربان و آغاز ایام حج نوشت: آیت‌ا... سید‌علی خامنه‌ای، رهبری ایران در سخنانش به مناسبت آغاز ایام حج، سیاست آمریکا را در منطقه محکوم کرد.‌ نیوزویک ادامه داد: صفحه انگلیسی‌زبان توئیتر منسوب به رهبر ایران هم چند رشته توئیت را در آغاز روز دوشنبه منتشر کرده که در آن آمریکا کشوری «متخاصم» و «متکبر» خوانده شده و از کشورهای مسلمان منطقه دعوت شده برابر واشنگتن و متحدانش در اسرائیل ایستادگی کنند.‌ این نشریه به نقل از رهبر انقلاب نوشت: ما پیروان اسلام که از جمعیتی کثیر، سرزمین‌هایی گسترده و منابع بی‌شمار طبیعی برخورداریم، باید با دارایی‌ها و منابع‌مان آینده را بسازیم و مقابل این خصومت، مداخله و شرارت قدرت‌های غربی‌ بایستیم و مقاومت کنیم.‌ نیوزویک در ادامه بازتاب سخنان مقام معظم رهبری به نقل از ایشان نوشت: آنچه ایران می‌گوید و قدرت‌های استکبار را عصبانی کرده است، دعوت به مقاومت برابر مداخله آمریکا و شرارت آن است.

نماز‌جمعه تهران در فضای باز
سخنگوی شورای سیاست‏گذاری ائمه‌جمعه با بیان اینکه مجوز کتبی ستاد مقابله با کرونا را برای برگزاری نماز جمعه تهران دریافت کرده‌ایم،‌ گفت: با توجه به وضعیت قرمز تهران در‌حال‌حاضر برگزاری نماز‌جمعه را به‌صلاح نمی‌دانیم و با خروج تهران از وضعیت قرمز، نماز‌جمعه تهران در فضای باز اقامه می‌شود. حجت‌الاسلام علی نوری ادامه داد: شعار «نماز‌جمعه همیشه مردمی و انقلابی» امسال از محورهای اصلی ما در حوزه ارتباطات است.

واکنش به مشکل آب خوزستان
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بی‌تدبیری مسئولان در مشکل آب خوزستان به‌هیچ‌وجه قابل‌چشم‌پوشی نیست، گفت: درخواست جدی همه‌ مردم و نمایندگان آنها رسیدگی عاجل است. مرتضی آقاتهرانی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «مجاهدت‌ها و مقاومت‌های مردم ‫خوزستان، که به گفته حضرت امام دِین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرده‌اند، هرگز فراموش نمی‌شود. بی‌تدبیری مسئولان در مشکل آب به‌هیچ‌وجه قابل‌چشم‌پوشی نیست و درخواست جدی همه‌ مردم و نمایندگان آنها رسیدگی عاجل است.»
ارسال گزارش از خوزستان
به رهبری
دبیر مجمع تشخیص مصلحت‌نظام از پیگیری‌هایش برای حل موضوع آب خوزستان خبر داد. محسن رضایی در توئیتر نوشت: با آقای اردکانیان وزیر نیرو و آیت‌ا... رئیسی و همچنین فرماندهان سپاه برای پیگیری بحران آب ‫خوزستان صحبت کرده‌ام‌. گزارشی نیز برای دفتر رهبر انقلاب ارسال کرده‌ام.‌ ‏مستمرا پیگیر این مساله مهم هستم و در گزارش بعدی نتایج پیگیری ها را اعلام می‌کنم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار