| کد مطلب: ۱۰۱۸۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد

همه باید مراقب باشند در زمین دشمن بازی نکنند

رئیس قوه قضائیه به تلاش‌های دشمنان برای بهره‌گیری از مقطع انتخابات و انتقال دولت به منظور آشوب‌آفرینی در کشور اشاره کرد و گفت: دشمن در این مقاطع زمانی تلاش مضاعف و فوق‌العاده‌ای انجام داد تا بتواند در کشور فضاسازی کند و خیلی هم امید داشت که بتواند به هدف خود برسد. حجت الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای گفت: به فضل پروردگار در ایام انتخابات مطلقاً آنچه مورد نظر دشمنان و بدخواهان در خارج و داخل بود، رخ نداد و تلاش کردند از شرایط فعلی و انتقال دولت استفاده کرده و فشار بر مردم را بیشتر کنند تا کاسه صبر و حوصله مردم لب ریز شود، اما ان‌شاءا... این بار هم تیر آن‌ها به سنگ می‌خورد. اهم اظهارات رئیس‌قوه قضائیه در ادامه می‌آید:
همه باید مراقب و مواظب باشند تا ناخواسته در زمین دشمن بازی نکرده و در فضایی که دشمن ایجاد می‌کند قرار نگیرند.
مردم ما هوشیارند و مطالبات به‌حق خود را از مسیر درست پیگیری می‌کنند و قطعاً اجازه نمی‌دهند بدخواهان در صفوف آن‌ها رخنه کنند. نیرو‌های امنیتی مراقبت کنند تا برخی افراد ناخواسته فریب عوامل دشمن را نخورده و در دام آن‌ها نیفتند.
در شرایطی که مردم زیر فشار دشمن هستند و بی‌تدبیری‌ها هم اضافه شده است، انصاف نیست بازار و گرانفروشی‌ها را به حال خود رها کنیم
*در برخی بخش‌های بازار نابسامانی‌هایی وجود دارد و در این شرایط که مردم زیر فشار دشمن هستند، برخی بی‌تدبیری‌ها و کم‌تدبیری‌ها هم اضافه شده است. وقتی کالایی مانند سیمان و فولاد گران می‌شود بر خیلی بخش‌ها اثر می‌گذارد و فقط قیمت یک کالا در واقع گران نشده است.
اگر مسئولی آگاهانه و به عمد به وظیفه خود عمل نکرده و تعلل داشته حتماً با او برخورد قضائی شود و اگر اقدام عمدی نبوده تذکر داده شود و در صورت بی‌توجهی به تذکر برخورد مناسب صورت گیرد و اگر اقدام مجرمانه‌ای نیز انجام شده برخوردی سریع و قاطع شود تا هر چه سریع‌تر از نابسامانی‌ها و گرانی افسار‌گسیخته جلوگیری شود.
بررسی مساله مشکلات آبی خوزستان و ارائه گزارش آن به دولت کار لازمی بود؛ اگر چه دیر انجام شد، اما پیگیری‌ها نباید محدود به یک سفر و یک گزارش شود. دادستان کل کشور و سازمان بازرسی مأموریت موضوع را تا حصول نتیجه روشن و قطعی و حل مشکل و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه پیگیری کنند و گزارش آن را نیز به اطلاع مردم برسانند.
اقدامات چند فرد خاطی آثار سویی از جمله ذهنیت‌سازی منفی در مردم نسبت به کارکنان خدوم دستگاه قضائی داشته و نسبت به آن‌ها سوءظن به‌وجود می‌آورد؛ به نحوی که ۸۰ هزار وکیل را بدنام کرده و موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام قضائی می‌شود، و بر همین اساس رسیدگی سریع به این پرونده و اطلاع‌رسانی درباره آن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضائیه در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا موضوع تسریع در روند واکسیناسیون زندانیان کل کشور را در این ستاد پیگیری کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار