| کد مطلب: ۱۰۱۸۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد

خــــبر

قاچاقچیان مسلح دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: ۵ نفر از اعضای یک باند خانوادگی قاچاق موادمخدر که پس از درگیری مسلحانه با پلیس استان اصفهان از محل متواری شده بودند در اقدام اطلاعاتی مشترک و منسجم شناسایی و در کرمان دستگیر شدند. سردار عبدالرضا ناظری افزود: اعضای این باند خانوادگی قاچاق موادمخدر پس از درگیری مسلحانه با پلیس استان اصفهان با رهاکردن ۹۰۰ کیلو موادافیونی، یک قبضه سلاح و مقادیری مهمات از محل متواری شدند که بلافاصله موضوع به رده‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس در استان‌های همجوار گزارش داده شد. وی ادامه داد: پس از اقدام اطلاعاتی مشترک و منسجم پلیس در استان‌های اصفهان، خراسان‌جنوبی و کرمان سرانجام در عملیات پلیس کرمان در مسیر ماهان سرکرده این باند، معروف به «پیرو» که نزدیک به ۱۸ سال تحت تعقیب پلیس بوده به همراه ۴ نفر دیگر از اعضای این باند دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان با اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی خاطرنشان کرد: این باند به‌عنوان یکی از سرکاروان‌های حمل‌وقاچاق مسلحانه موادمخدر در محورهای جنوب و جنوب شرق کشور، فعالیت زیادی داشته که با دستگیری سرکرده و عوامل اصلی آن، تلاش پلیس برای برخورد با سایر عوامل و باندهای مرتبط با آنان در دستور کار است.

دستگيری سارق لوازم خودرو
رئيس كلانتري ١٣٨ جنت‌آباد از دستگیری سارق لوازم خودرو و کشف ٣٠ فقره سرقت خبر داد و گفت: اين سارق حين سرقت از ٢٠٦ دستگير شد. سرهنگ رضا قاسمي بیان داشت: واحد گشت موتور سوار هنگام بازگشت از يك ماموريت فردي را حين خم‌كردن كلاف درب خودرو پژو ٢٠٦ پارك‌شده در اطراف محله جنت‌آباد مركزي مشاهده مي‌كند. وی ادامه داد: فرد مذكور با مشاهده مامور موتورسوار با استفاده از يكدستگاه خودرو ٤٠٥ اقدام به فرار مي‌كند و پس از طي نمودن غرب به شرق بزرگراه هاشمي‌رفسنجاني وارد اتوبان شهيد باكري مي‌شود كه مامور موتورسوار حين تعقيب اين خودرو از طريق بيسيم درخواست كمك مي‌نمايد و در ادامه واحد گشت خودروي كلانتري نيز در مسير شمال به جنوب بزرگراه شهيد باكري خودرو ٤٠٥ را مشاهده مي‌نمايد كه ضمن رعايت قانون به‌كارگيري سلاح لاستيك‌هاي خودرو را مورد اصابت گلوله قرار مي‌دهد و سرانجام قبل از ورودي بزرگراه شهيد فهميده خودرو ٤٠٥ متوقف شده و سرنشين به‌همراه خودرو به كلانتري ١٣٨ جنت‌آباد منتقل مي‌شود. رئیس كلانتري ١٣٨ جنت‌آباد ابراز داشت: در بازجويي‌هاي اوليه فرد دستگيرشده به اقدام جهت سرقت ضبط خودرو ٢٠٦ اقرار و همچنين پس از كشف ١٠دستگاه ضبط فابريك ٢٠٦ از داخل خودروی وي به ٣٠ فقره سرقت به همين شكل از خودروهاي ٢٠٦ اعتراف نمود. قاسمي در پایان با بیان اینکه متهم دستگيرشده برابر دستور قضائي روانه زندان شد، اضافه کرد: شهروندان حتما به خودروهای خود تجهيزات ايمني نصب کنند.

کشف 8 دستگاه خودروی سرقتی
رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از دستگیری یک سارق 37 ساله و کشف 8 دستگاه خودروی پراید سرقتی به ارزش 10میلیارد ریال خبر داد. سرهنگ یدا... حسن‌پور اظهارداشت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد خودرو در اطراف مراکز درمانی شهر کرمان، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت. وی افزود: با اقدامات علمی و اطلاعاتی، کارآگاهان سارق را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه، وی را در یکی از خیابان‌های شهر کرمان دستگیر کردند. رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان بیان داشت: این سارق 37 ساله در روند تحقيقات پلیسی به 8 فقره سرقت خودروی پراید در مجموع به ارزش 10 میلیارد ریال اعتراف کرد. سرهنگ حسن‌پور در پایان با اشاره تشکیل پرونده، معرفی متهم به مرجع قضائی و تحویل خودروهای کشف شده به مالباختگان خاطرنشان کرد: پلیس با جدیت به مقابله با سرقت می‌پردازد و پیشگیری و کشف سرقت‌ها همواره در اولویت کاری کارآگاهان این پلیس قرار داشته است.

دپو حشيش لو رفت
فرمانده انتظامي شيراز از كشف 86 كيلو و 550 گرم حشيش و دستگيري يك قاچاقچي در يكي از روستاهاي اين شهرستان خبر داد. سرهنگ فرج شجاعي افزود: ماموران يگان امداد شيراز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي مقداري ترياك در منزل خود در يكي از روستاهاي اين شهرستان دپو كرده است كه ماموران موضوع را به‌صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند. وي با بيان اينكه ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل موردنظر اعزام شدند، گفت: در بازرسي از آن منزل 86 كيلو و 550 گرم حشيش كشف شد. فرمانده انتظامي شيراز با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد، بيان كرد: ماموران اين فرماندهي در راه مبارزه بي‌امان با قاچاقچيان و فروشندگان موادمخدر از جان مايه مي‌گذارند و شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از فعاليت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پليس 110 اطلاع دهند.

توقیف اتوبوس با محموله قاچاق
فرمانده انتظامي شهرستان شاهين‌شهر از کشف محموله‌ کالای قاچاق شامل قهوه‌ساز، موتوربرق و اره‌برقی به ارزش 5میلیارد ریال خبر داد. سرهنگ علي صادقي بیان داشت: ماموران یگان امداد شهرستان شاهین‌شهر حین کنترل خودروهای عبوری به یک اتوبوس مسافربری مشکوک و آن را متوقف کردند. وی افزود: در بازرسی از این خودرو 180 قهوه‌ساز، یک موتوربرق و یک اره‌برقی خارجی کشف شد که راننده مدارک قانونی و گمرکی مربوطه را ارائه نداد. فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه 5 میلیارد ریال اعلام شده است. سرهنگ صادقی اظهارداشت: در این رابطه راننده اتوبوس دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با مفسدان اقتصادی کشور و برهم‌زنندگان نظم اقتصادی کشور برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار