| کد مطلب: ۱۰۱۸۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

یکه‌تازی سویه دلتای کرونا در جنوب شرق آسیا


بر اساس جدیدترین گزارش‌های خبری، منطقه جنوب شرق آسیا به سبب گسترش سریع نوع دلتای ویروس کرونا و روند آهسته واکسیناسیون، در بدترین شرایط شیوع کووید۱۹ در جهان قرار دارد. بر اساس گزارش‌ها، روز به روز به شمار مبتلایان ویروس کرونا در منطقه جنوب شرق آسیا افزوده می‌شود و در میان کشورهای این منطقه اندونزی در شرایط وخامت‌باری به سر می‌برد. به گزارش «بلومبرگ»، در حال حاضر مهار این بیماری در منطقه جنوب شرق آسیا که جمعیتش تقریبا دو برابر آمریکا است، حتی از کشورهایی مانند آمریکای لاتین و هند نیز سخت‌تر شده است. داده‌های آماری دانشگاه جان‌هاپکینز نشان می‌دهد، شمار مبتلایان به این بیماری در هفته گذشته با رشد ۴۱ درصدی روبه‌رو شده است و به بیش از نیم میلیون نفر رسیده است. بر پایه این گزارش، میزان شیوع ویروس کرونا در منطقه جنوب‌شرق آسیا در مقایسه با سایر نقاط جهان از رشد بیشتری برخوردار است و نیز پیش‌بینی می‌شود که میزان مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری در این منطقه در مقایسه با سایر نقاط جهان بیشتر باشد.
کندی روند واکسیناسیون
یکی از مهمترین دلایل عدم مهار ویروس کرونا در منطقه جنوب شرق آسیا کندی روند واکسیناسیون است به‌حدی که تاکنون حدود ۹ درصد مردم در این منطقه واکسینه شده‌اند. به نوشته رو‌زنامه «بانکوک‌پست» تایلند، در این کشور طرح ملی واکسیناسیون به کندی پیش رفته و با مشکل کمبود عرضه واکسن روبه‌رو شده است. تقریباً ۳ درصد مردم تایلند واکسینه شده‌اند و تقریبا ۹ درصد جمعیت این کشور حداقل یک واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. گزارش ها حاکی است که واهمه از وخیم‌تر شدن وضعیت امنیت بهداشتی در سنگاپور موجب شد دولت این کشور تصمیم بگیرد ۷۵ درصد جمعیت خود را تا اوایل ماه اکتبر واکسینه کند. به گزارش «هندوستان‌تایمز»، به دنبال شیوع انواع جهش‌یافته ویروس کرونا در آسیا، نگرانی از یک موج بزرگ و کشنده کرونا در میانمار نیز افزایش یافته است زیرا در کشورهای همسایه آن مانند هند و تایلند سویه‌های جهش‌یافته کرونا شناسایی شده‌اند. در میانمار زمانی که ارتش در ماه فوریه سال جاری میلادی کودتا کرد و دولت مردمی آنگ سان سوچی را از کار برکنار کرد، پاسخ نامناسب دولت کودتا در این کشور به این وضعیت، موجب تشدید این بحران شد. در موج پیشین کرونا در میانمار بیش از ۳ هزار نفر جان خود را از دست دادند. گزارش‌های خبری همچنین حاکی است میانمار تا‌کنون بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا و سینوفارم تهیه کرده است. با این حال طرح واکسیناسیون در این کشور پس از آغاز بحران کودتا، متوقف شده است. همچنین تا کنون بیش از ۶ میلیون نفر یا 2/19 درصد جمعیت کشور مالزی حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. علاوه بر این به طوری کلی دو میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۸۶ نفر یا 8/7 درصد جمعیت این کشور هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و در برابر بیماری کووید ۱۹ ایمن شده‌اند. در میان کشورهای آسیای، در کشور چین تاکنون یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون دوز واکسن ضد‌کرونا تزریق شده است. گفتنی است چین پیشتاز واکسیناسیون کرونا در میان سایر کشورهای آسیایی به شمار می‌آید.
افزایش شیوع مبتلایان در اندونزی
به گزارش پایگاه خبری گاردین، در میان کشورهای جنوب‌شرق آسیا، اندونزی که یکی از اقتصادهای بزرگ این منطقه به شمار می‌آید اخیرا با افزایش شمار مبتلایان نوع دلتای ویروس کرونا روبه‌رو شده است. بر اساس گزارش‌های خبری، شمار مبتلایان به نوع دلتای ویروس کرونا در مدت زمان ۶ هفته گذشته در این کشور به بیشترین میزان خود رسیده و سبب شده است اندونزی به کانون شیوع این بیماری تبدیل شود. به عنوان مثال، در جزیره جاوه در اندونزی شمار مبتلایان به حدی رسیده است که بیمارستان‌ها به سبب نبود امکابان بهداشتی و درمانی از پذیرش بیماران جدید خودداری می‌کنند. آخرین آمار نشان می‌هد، شمار مبتلایان به این بیماری در اندونزی به ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۴۶ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۶۹ هزار و ۲۱۰ نفر رسیده است. گزارش‌ مراکز رسمی نشان می‌دهد، شمار مبتلایان جهانی ویروس کرونا تا بامداد پنجشنبه (۲۴ تیرماه) به ۱۸۹ میلیون و ۸۶ هزار نفر رسیده است. به گزارش مرکز وب سایت آماری ورلد میتِرز، که آخرین آمار مبتلایان به همه‌گیری کرونا را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌کند، شمار مرگ‌و‌میر جهانی کرونا به ۴ میلیون و ۷۳ هزار و ۷۷۴ نفر رسیده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار