| کد مطلب: ۱۰۱۸۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد

خیابان‌خوابی در ارمنستان به امید یک دُز واکسن‌

آرمان ملی: با انتشار تصـاویر خیابان خوابی‌ ایرانی‌ها در کشـور ارمنستان و سرگردانی‌ آنهــا به امید زدن یک دُز واکسن، برخی از مسئــولان معتقدند که چرا کسی به حــرف‌های آنها گوش نداده تا راهـی این سفر نشوند! اما آنها هنوز به این باور نرسیده‌اند که اگر شرایــط واکسیناسیون در ایران مساعد بود، مردم به امید واکسن زدن راهــی این سفر به کشوری نمی‌شدند که به اندازه یکی از استان‌های ایران است و حالا سردرگم و «کاسه چه کنم چه کنم» به دست بگیرند. این تصاویر در شرایطی در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود که گفته می‌شود تعداد زیادی از ایرانی‌ها تا وقتی نوبت واکسن‌شان برسد، در خیابان‌ها می‌خوابند. این درحالی است که تاکنون فقط حدود ۷ درصد مردم ایران واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و واکسیناسیون به کندی در کشور پیش می‌رود و بسیاری از مردم برای واکسن‌زدن راهی کشورهای دیگر ازجمله ارمنستان شده‌اند و تصاویر خیابان خوابی ایرانیان و سرگردانی مردم در شبکه‌های خبری داخلی و خارجی بازتاب فراوانی داشت. این در حالی است که روح‌ا.. لطیفــی، سخنگوی گمرک در روز 18 تیرماه گفته بود: «به یک‌بــاره ورود مسافران به مرز ارمنستــان افزایش یافته و از ابتدای تیر مــاه ۴۳۰۰ نفر به این کشور سفر کرده‌اند. این آمار تنها در ۴۸ ساعت گذشته تنها در مرز نوردوز به ۱۸۰۰ نفر رسیده است.»
کلاهی که سر مسافران رفت
یکی از افرادی که برای تزریق واکسن به کشور ارمنستان سفر کرده، به رکنا می‌گوید: «صف‌های طولانی‌، عدم برنامه‌ریزی درست و حساب شده توسط دولت‌، دعوا و کتک کاری، اخــاذی‌، تقلـب، کارتن خوابی و مــواردی از این قبیل را شاهد هستیــم. صبح‌ها 10 واکسن کرونــا و بعـدازظهر 10 واکسن در ارمنستـان آن هم توسط آمبولانس‌های سیار تزریق می‌شود. نکته عجیب اینجاست که به‌تازگی قانونی در ارمنستان وضع شده که هرفرد خارجی باید 10 روز قبل از دریافت واکسن کرونا به ارمنستان بیاید. از آن طرف برای دوز دوم هم بایــد 10 روز قبل در این کشور حضور داشته باشد. حالا حساب کنید یک فرد باید هتل رزرو کند، با هزینه خورد و خوراک! خیلی از ایرانی‌ها پس از سه روز دیگر نتوانسته‌اند از پس هزینه هتل بربیایند و مجبور شده‌اند در خیابان بمانند.»
مـردم از چــه چیــزی رضایت دارند؟‌
ایـن اتفــاق در شــرایطــی رخ می‌دهــد که سعید نمکی وزیر بهداشـت روز گذشته در بازدید از مراکــز واکسیناسیون تهران گفت: «اکثر مردم از سرعت واکسیناسیون راضی هستند!» حالا از دید وزیر رضــایت به چه معناست، باید خــود او پاسخگو باشد. اما در نظرسنجی رسمی که چندی پیش از سوی موسسه ایسپا منتشر شــد، یک چهـارم شرکت کنندگان معتقد بــودند که هیچ وقت زمان واکسن زدن آنها نمی‌رسد و این یعنی ناامیدی از شرایط و روند واکسیناسیون موجود. بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، تا کنون ۵ میلیون و ۶۸۸ هزار و ۴۵۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و دو میلیون و ۲۴۹ هزار و ۸۱۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۷ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۲۶۳ دُز رسید. همچنین با افزایش شمار شهرهای قرمز به ۱۶۹ و ۱۶۶ شهر در وضعیت نارنجی، از روز پنج شنبه ۱۹۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۶ هزار و ۷۹۱ نفر رسید. همچنین ۲۱ هزار و ۸۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۴۱۰ نفر از آنها بستری شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار