| کد مطلب: ۱۰۱۸۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد

«استقلال» برنده دوئل پنالتی‌ها

آرمان‌ملی: نودوششمین تقابل تیم‌های استقلال و پرسپولیس روز پنجشنبه گذشته در ورزشگاه بدون‌تماشاگر آزادی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی در حالی برگزار شد که 2 تیم موفق به گلزنی در وقت‌های قانونی و اضافه نشدند. در نهایت شاگردان مجیدی در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند.
نیمه اول
بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در دربی حذفی با سوت داور شروع شد. دقیقه ۲ مرادمند به‌علت خطا روی سرلک کارت‌زرد دریافت کرد. دقیقه ۶ شوت آرام نوراللهی را حسینی، دروازه‌بان استقلال به‌راحتی گرفت. دقیقه ۸ شوت نادری بعداز برخورد به بازیکن پرسپولیس راهی کرنر شد. دقیقه ۹ حامد لک به‌راحتی توپ ارسالی استقلالی‌ها را گرفت. دقیقه ۱۰ کنعانی‌زادگان در زمان زدن ضربه سر روی بازیکن استقلال خطا و «فغانی» خطا را به‌سود استقلال اعلام کرد. دقیقه ۱۱ سرلک روی پای رضاوند تکل زد که داور ضربه خطا به نفع استقلالی‌ها اعلام کرد. دقیقه ۱۲ ارسلان مطهری روی کنعانی‌زادگان خطا کرد و توپ در اختیار پرسپولیسی‌ها قرار گرفت. دقیقه ۱۳ شوت از راه‌دور میلاد سرلک با اختلاف زیاد به بیرون از زمین مسابقه رفت. دقیقه ۲۴ داور یک ضربه ایستگاهی به نفع استقلال گرفت که ضربه سر یزدانی را لک گرفت. دقیقه ۲۶ عارف غلامی چسبیده به محوطه جریمه خطا کرد که ضربه نوراللهی را حسینی دفع کرد. دقیقه ۳۱ داور مسابقه وقت استراحت اعلام کرد و بازیکنان به کنار زمین رفتند. دقیقه ۴۳ قائدی توپ‌ربایی کرد، اما در میان ۳ بازیکن پرسپولیس گیر افتاد و نتوانست توپ را به‌سمت دروازه پرسپولیس بفرستد. داور مسابقه ۳ دقیقه وقت‌اضافه برای نیمه اول بازی اعلام کرد. نیمه اول بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
نیمه دوم
دقیقه ۴۷ وحید امیری قصد شوتزنی داشت که عارف غلامی مانع و دچار مصدومیت شد. دقیقه ۴۹ امید عالیشاه با پای چپ ضربه‌ای زد که به بیرون رفت. دقیقه ۵۱ عارف غلامی دچار مصدومیت شد و پزشکان به مداوای او مشغول شدند. دقیقه ۵۲ عارف غلامی با برانکارد به بیرون از زمین مسابقه برده و محمد دانشگر به‌جای او وارد زمین شد. دقیقه ۵۶ ضربه قائدی با اختلاف از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. دقیقه ۶۴ شوت عالیشاه از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت. دقیقه ۷۵ داور مسابقه وقت استراحت برای نیمه دوم بازی اعلام کرد. دقیقه ۸۱ اسماعیلی موقعیت گلزنی را به‌راحتی از دست داد. داور مسابقه ۸ دقیقه وقت‌اضافه برای نیمه‌دوم در نظر گرفت در ادامه وقت‌اضافی «فرجی» به‌خوبی توپ را دور کرد تا مهدی قائدی نتوانست به‌سمت دروازه پرسپولیس حرکت کند. این بازی در پایان ۹۰ دقیقه مساوی و به وقت‌های اضافی کشیده شد.
وقت‌های اضافی
دقیقه ۹۱ خطا روی وحید امیری گرفته و ضربه آزاد به نفع پرسپولیس گرفته شد. دقیقه ۹۳ عبدی در دهانه دروازه استقلال توپ را به بیرون زد. دقیقه ۹۶ ضربه سر مرادمند به شکل خطرناک از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. دقیقه ۱۰۱ ضربه سر آلکثیر به تیر دروازه استقلال برخورد کرد و گل نشد. دقیقه ۱۰۵ ضربه سر مطهری با اختلاف کم به بیرون رفت. نیمه اول وقت‌اضافه اول بدون گل به پایان رسید. دقیقه ۱۱۳ ضربه مرادی به پای فرجی برخورد کرد و به کرنر رفت. دقیقه ۱۱۴ ضربه سر کنعانی‌زادگان داشت به گل به خودی تبدیل می‌شد که به بیرون از دروازه رفت. دقیقه ۱۱۵ ضربه سر مرادمند به بیرون از دروازه پرسپولیس رفت. دقیقه ۱۱۷ مهدی عبدی توپ را گم کرد و نتوانست موقعیت گلزنی ایجاد کند. داور مسابقه ۳ دقیقه وقت‌اضافه اعلام کرد. دقیقه ۱۲۱ حسینی به‌خوبی اوت بلند امیری را گرفت. ماراتن ۱۲۰ دقیقه‌ای دربی به پایان رسید و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.
پنالتی‌ها
ضربه پنالتی اول استقلالی‌ها را وریا غفوری زد. غفوری پنالتی اول را وارد دروازه پرسپولیس کرد. مهدی ترابی پنالتی اول را وارد دروازه استقلال کرد. فرشید اسماعیلی پنالتی دوم را وارد دروازه پرسپولیس کرد. کنعانی‌زادگان پنالتی دوم را وارد دروازه استقلال کرد. بابک مرادی پنالتی سوم را وارد دروازه پرسپولیس کرد. سعید آقایی پنالتی سوم را وارد دروازه استقلال کرد. مطهری پنالتی چهارم را وارد دروازه پرسپولیس کرد. آل‌کثیر پنالتی چهارم را به بالای دروازه زد و از دست داد. مهدی قائدی پنالتی پنجم را از دست داد و لک توپ را گرفت. مهدی عبدی پنالتی پنجم را گل نکرد و استقلال به مرحله نیمه نهایی جام‌حذفی صعود کرد.
بدون تنش
علیرضا فغانی درباره قضاوت در دربی ۹۶ اظهارکرد: این بازی حساسیت خاص خود را دارد اما خوشحالم بازی با آرامش به پایان رسید و همه‌چیز به‌خوبی پیش رفت. وی درباره اینکه اعتراض بازیکنان و کادرفنی دو تیم کم بود، آیا به آنها گفته شده بود که اعتراض نکنند، تصریح کرد: از بازیکنان و کادرفنی تشکر می‌کنم که همکاری خوبی داشتند اگر این اتفاق در همه بازی‌ها بیفتد تنش‌ها کمتر می‌شود. «فغانی» در واکنش به سوال خبرنگاری که گفت می‌خواستند او را از فوتبال ایران حذف کنند و اینکه این افراد چه کسانی هستند، تصریح کرد: تا زمانی‌که در سطح بین‌المللی قضاوت می‌کنم، به‌نام ایران است؛ البته تا زمانی‌که بخواهند. چند نفر از جمله اصفهانیان و برخی دوستان عضو کمیته داوران که از قدیم شیطنت داشتند و جایگاه‌شان در جامعه داوری مشخص است، این اتفاق را رقم می‌زدند که نمی‌دانم از روی حسادت بود یا خیر. خوشبختانه این موضوع ختم به‌خیر شد. از بازیکنان و مربیان دو تیم که همکاری کامل داشتند، تشکر می‌کنم. اگر این اتفاق در همه بازی‌ها افتاده باشد و به‌نظر اگر داوران، به اشتباهات هم احترام بگذارند، تنش‌ها کمتر می‌شود.
نظر کارشناس داوری
در دقیقه ۱۵ ارسلان مطهری با کف پا و در شرایطی که پا را بیش از حد مجاز بالا آورده بود، روی کمر فرجی فرود آمد اما داور خطایی تشخیص نداد. سلیمانی، کارشناس داوری گفت: علیرضا فغانی به‌دلیل اینکه دید کامل روی این صحنه نداشت، نتوانست تشخیص دقیق دهد اما به‌دلیل بازی خطرناک باید مطهری را اخراج می‌کرد. وی ادامه داد: اخطاری که داور در دقیقه ۲ داد باعث شد بازیکنان تا آخر ۱۲۰ دقیقه تابع اوامرش باشند و به‌نظرم این حرکت نوعی درس مدیریت از آقای فغانی بود که فکر می‌کنم داوران باید از آن درس بگیرند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار