| کد مطلب: ۱۰۱۸۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه حوادثی

گازگرفتگی 3 کشته داد
فرمانده انتظامي ني‌ريز گفـــت: 3 نفر كه در حـــال حفاري چاه فاضلاب بود‌ه‌اند به‌علت خفگي براثر استنشاق گاز به كام مرگ فرو رفتند. سرهنگ سيدمحمد يوسفي بيان كرد:
در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110مبني بر گازگرفتگی منجر به فوت در مشكان بلوارامیرکبیر، بلافاصله ماموران انتظامي بخش پشتكوه شهرستان ني‌ريز به‌همراه عوامل امدادي به محل حادثه اعزام شدند. وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه و برابر نظر كارشناسان مطلع شدند 2 نفر پدر و پسر 20 و 46 ساله حين حفر چاه فاضلاب بوده‌اند كه براثر استنشاق گاز و كمبود اكسيژن فوت شده‌اند و صاحبخانه براي نجات آنان به درون چاه مي‌رود كه وي نيز دچار خفگي مي‌شود. فرمانده انتظامي ني‌ريز با بيان اينكه پس از تشكيل پرونده اجساد متوفيان تحويل پزشك قانوني شد، بیان داشت: شهروندان بايد هنگام حفرچاه از دستگاه‌هاي تهويه صنعتي كه امكان گردش هوا در اعماق چاه را فراهم مي‌كند استفاده كنند تا از بروز چنين حوادث ناگواري جلوگيري شود.

دستگیری سارق كنتور‌آب
فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگيري سارق كنتورهاي آب و اعتراف وی به 35 فقره سرقت خبر داد. سرهنگ خسرو رزمجويي، بيان كرد: در پي وقوع چند فقره سرقت كنتورهاي آب در سطح شهرستان جهرم، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار ماموران انتظامي اين فرماندهي قرار گرفت. وي افزود: ماموران انتظامي با بررسی‌های تخصصی از محل وقوع سرقت‌ها، به سرنخ‌هایی در اين زمينه دست يافتند و موفق شدند با اشراف اطلاعاتی يك سارق سابقه‌دار را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

دپو ترياك لو رفت
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 400 کیلو ترياك در يك باغ شخصي در محور مواصلاتي سيرجان- ني‌ريز خبر داد. سردار رهام‌بخش حبیبی بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر ني‌ريز با اقدامات فني و تخصصي از خبری مبنی بر دپو مقدار زيادي ترياك در يك باغ شخصي در محور مواصلاتي سيرجان- ني‌ريز مطلع شدند و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند. وی با بیان اینکه پس از هماهنگي با مقام قضائي بلافاصله ماموران انتظامی به محل موردنظر اعزام شدند، افزود: در بازرسي از آن باغ 400 كيلو ترياك كه به صورت ماهرانه‌اي زير درختان دپو شده بود كشف شد. سردار حبيبي با اشاره به اينكه تلاش براي دستگيري مالك موادمخدر به‌صورت ويژه در دستور كار است، عنوان داشت: استان فارس محل ناامني براي سوداگران مرگ است و ما خادمان مردم به هيچ عنوان اجازه جولان به قاچاقچيان موادمخدر نخواهيم داد.

انهدام باند قاچاق سلاح
نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای از متلاشی‌شدن یک باند قاچاق سلاح و کشف ۳۸ قبضه اسلحه جنگی و شکاری در دهلران خبر داد. در اطلاعیه‌ای که مرکز اطلاع‌رسانی ناجا منتشر کرده آمده است: با تلاش کارکنان خدوم نیروی انتظامی یک باند قاچاق سلاح جنگـی و شکــاری در دهـلران متلاشــی و
۳۸ قبضه سلاح و ۲ هزار و ۳۹۱ فشنگ جنگی نیز کشف شد. در ادامه این اطلاعیه آمده: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در استان ایلام، ماموران انتظامی شهرستان دهلران در یک عملیات مشترک با ماموران فرماندهی انتظامی استان خوزستان و با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و رصد گذرگاه‌ها، توانستند اعضای یک باند قاچاق سلاح جنگی و شکاری را شناسایی وشبانه در مخفیگاهشان دستگیر کنند. این اطلاعیه می‌افزاید: در این عملیات مشترک موفقیت‌آمیز، ماموران با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و رصد شبانه‌روزی حوزه استــحفـــاظی، در شـــرایط بسیــــار ســـخت موفق شدنــد ۱۶ قبضــه کلاش،
۱۹ قبضه کلت، ۳ قبضه سلاح شکاری و ۲هزار و ۳۹۱ فشنگ جنگی از قاچاقچیان کشف کنند.

کشف ۸۵۸ کیلو مواد
رئیس کل دادگستری استان فارس از کشف ۸۵۸ کیلوگرم موادمخدر توسط ماموران انتظامی، در شیراز خبر داد. حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی گفت: موادمخدر مکشوفه شامل: ٨١٧ کیلوگرم حشیش، ١٤ کیلوگرم مرفین و ٢٧ کیلوگرم تریاک است. وی با اشاره به اینکه این دو محموله در دو عملیات مجزا کشف و ضبط شد، افزود: در همین راستا یک نفر دستگیر و یکدستگاه خودرو نیز با دستور قضائی توقیف شد. این مقام قضائی با تاکید بر اینکه امر مبارزه قاطع با موادمخدر و برخورد جدی با سوداگران مرگ گام مهمی در پیشگیری‌های قضائی محسوب می‌شود؛ گفت: لازم است سازمان‌های مسئول در امر پیشگیری‌های اجتماعی و فرهنگی زمینه تقویت مصونیت جامعه در برابر آسیب‌های موادمخدر را فراهم کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار