| کد مطلب: ۱۰۱۸۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

فراســـــــو

وضعیت روانی ترامپ
به روایت اسناد کرملین در سال ۲۰۱۶
یک روزنامه انگلیسی در گزارشی آورده است به اسنادی از روسیه متعلق به سال ۲۰۱۶ دست یافته که در آن رئیس‌جمهور سابق آمریکا فردی نامتعادل و دارای عقده حقارت توصیف شده است. روزنامه «گاردین» در گزارشی نوشته است به اسنادی از ارزیابی دولت روسیه از وضعیت روان‌شناختی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از ورود او به کاخ سفید دست یافته است. گاردین در این گزارش نوشته، به اسنادی از دولت روسیه دست پیدا کرده که کارشناسان اصالت آن را تأیید و آن را همسو با طرز فکر امنیتی کاخ کرملین دانسته‌اند. در این گزارش آمده است، طبق اسناد به‌دست آمده، سال ۲۰۱۶ و در حالی که ترامپ در رقابت درون‌حزبی برای ورود به انتخابات ریاست‌جمهوری پیشتاز بود، گزارشی توسط دولت روسیه تهیه شد که در آن ترامپ «نامزد دارای بیشترین شانس» توصیف شده بود. از سوی دیگر در ارزیابی دولت روسیه از وضعیت روانشناختی ترامپ آمده، او فردی «دارای رفتار تکانشی، فاقد‌ثبات فکری، نامتعادل و دارای عقده حقارت» است. این گزارش کرملین به «اتفاقاتی مشخص» ارجاع می‌دهند که حین سفرهای تجاری ترامپ به روسیه قبل از انتخاب به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا رخ داده بودند. در گزارش گاردین آمده است، مقامات ارشد روسیه از جمله «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که حضور ترامپ در کاخ سفید می‌تواند به تحقق اهداف راهبردی مسکو کمک کرده و موضع آمریکا در مذاکرات را تضعیف کند. منابع اطلاعاتی آمریکا بعد از پیروزی ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ مساله مداخله مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به نفع ترامپ را مطرح کردند که به مدت بیش از دو سال موضوع اصلی محافل سیاسی آمریکا شد و برای آن یک کمیسیون بازرسی ویژه نیز به ریاست «رابرت مولر» تشکیل شد. با این حال تاکنون هیچ مدرک و سند محکمی در این زمینه ارائه نشده است. ترامپ همواره مداخله خارجی در پیروزی خود در انتخابات ۲۰۱۶ را رد کرده و گفته که یافته‌های سازمان‌های اطلاعاتی جنبه سیاسی دارد. روسیه نیز هرگونه تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به گزارش گاردین، آن را یک «داستان عامه‌پسند بزرگ» توصیف و آن را تکذیب کرد.

سایت وزارت دفاع روسیه
هدف حمله سایبری قرار گرفت
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سایت این وزارتخانه هدف حمله منع سرویس از خارج از این کشور قرار گرفته اما در حال حاضر به عملکرد عادی خود بازگشته است. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد سایتش هدف حمله منع سرویس توزیع شده DDoS قرار گرفت. در ادامه این بیانیه، منبع این حمله سایبری از خارج روسیه اعلام شده است. بر اساس اعلام این وزارتخانه، این حمله حدود ساعت ۱۰ صبح جمعه (به وقت محلی) رخ داد و دسترسی برخی از کاربران را با مشکل مواجه کرد اما به زیرساخت فناوری اطلاعات سایت وزارت دفاع روسیه آسیبی وارد نشد. به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، این وزارتخانه افزود: پایگاه اینترنتی آن بعد از حدود دو ساعت، ساعت ۱۲ و ۵۵ دقیقه، فعالیت عادی خود را از سر گرفت. طبق این گزارش، اداره امنیت این وزارتخانه در حال حاضر در تلاش برای بررسی هر گونه اثر سوء این حمله است. خبرگزاری رویترز هم به نقل از خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه گزارش داد در پی این حمله، سایت وزارت دفاع روسیه (جمعه) از دسترس خارج شد. حمله منع سرویس، نوعی حمله سایبری است که در آن هکرها تلاش می‌کنند با حجم غیرمعمول ترافیک داده به یک شبکه هجوم ببرند تا آن را فلج کنند و از دسترس خارج کنند. در گزارش وزارت دفاع روسیه جز ذکر اینکه منبع حمله خارجی بوده، به طرف مشخصی اشاره نشده است. روسیه بارها هدف اتهام‌زنی آمریکا در خصوص انجام حملات سایبری قرار گرفته، این در حالی است که این کشور بارها اعلام کرده خودش نیز هدف چنین حملاتی بوده و از آمریکا خواسته برای مقابله با این حملات با یکدیگر همکاری کنند اما به گفته مسکو، واشنگتن این درخواست‌ها را بی‌جواب گذاشته است.

سازمان جهانی بهداشت خواهان همکاری چین درباره منشأ کرونا شد
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از چین خواست در مورد تحقیقات منشأ ویروس کرونا شفافیت بیشتری از خود نشان دهد. به گزارش «سوت چین مورنینگ پست»، تدروس آدهانوم افزود: تحقیقات در مورد منشأ ویروس کرونا به دلیل نبود داده و اطلاعات کافی از اولین روزهای شیوع این ویروس در چین، با مشکل مواجه شده است. یک تیم سازمان جهانی بهداشت در ماه مارس سال جاری با همکاری دانشمندان چینی، حدود یک ماه در شهر ووهان تحقیقات گسترده‌ای انجام دادند و پس از پایان تحقیقات خود اعلام کردند احتمالا این ویروس توسط خفاش‌ها به انسان منتقل شده است. در بیانیه این تیم آمده است: احتمال گسترش این ویروس از طریق یک حادثه آزمایشگاهی بسیار کم است. با این حال آمریکا و تعداد دیگری از دانشمندان از این گزارش متقاعد نشده‌اند و به اتهامات خود علیه چین ادامه داده‌اند. دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما از چین می‌خواهیم شفاف باشد و همکاری کند. به دلیل میلیون‌ها نفری که جان خود را از دست دادند و با شرایط سختی مواجه شدند، ما باید بدانیم چه اتفاقی افتاده است. چین فرضیه فرار احتمالی ویروس از آزمایشگاه را «مضحک» دانسته و بارها اعلام کرده «سیاسی کردن» موضوع تحقیقات را با مانع مواجه می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار