| کد مطلب: ۱۰۱۸۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد

دربی 96 در جام‌حذفی

آرمان‌ملی: تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در نود‌وششمین بازی دربی در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی، روز پنجشنبه ساعت19و45 در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.
مسیر سرخابی‌ها
شاگردان مجــیدی با پیروزی برابر تیم‌های لــیگ‌برتری پیکان و ذوب‌آهــن به مــرحله یک‌چهارم نهـایی جام‌حذفی رسیدند و حریف پرسپولیس در این مــرحله شدند. در آن طرف، سرخپوشان پایتخت کار آسـانی نسبت به رقیب دیرینه خود داشتند و با برد برابر مس‌نوین‌کرمان و شاهین بندرعامری، تیم‌های لیگ دسته‌دوم به این مرحله راه یافتند.
پیش بازی
با توجه به اینکه این دربی حذفی است، باید یک تیم برنده بازی شود و هر ۲ تیم استقلال و پرسپولیس تلاش می‌کنند که رقیب دیرینه خود را شکست بدهند و دل هواداران را شاد کنند. وضعیت جدولی سرخابی‌ها در جدول رده‌بندی لیگ‌برتر به‌صورتی است که تیم استقلال جایگاه سومی خود را تثبیت کرده و شانس چندانی برای کسب قهرمانی در لیگ‌برتر فوتبال ندارد. به همین علت آبی‌پوشان نگاه ویژه‌ای به دربی حذفی دارند تا بتوانند با برتری برابر رقیب سنتی خود به مرحله نیمه نهایی صعود کرده و یکی از بخت‌های مسلم برای قهرمانیدر جام‌حذفی باشند. از آن طرف، شاگردان گل‌محمدی در کورس رقابت با سپاهان برای کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ‌برتر فوتبال هستند و به‌خوبی می‌دانند در صورت شکست در دربی حذفی کارشان در بازی‌های باقی‌مانده لیگ‌برتر سخت می‌شود و امکان دارد دچار لغزش شوند و قهرمانی را از دست بدهند. یحیی گل‌محمدی مدتی پیش با مطرح‌کردن بحث هوچی‌گری رقیب باعث شد که تنش‌ها بین اعضای استقلال و پرسپولیس قبل از دربی به اوج خود برسد و شکوری و فریادشیران حسابی از خجالت هم درآمدند. علاوه بر این، باشگاه استقلال از گل‌محمدی به‌خاطر اظهاراتش شکایت کرده و از آن طرف هم گل‌محمدی قصد دارد این کار را انجام بدهد و از آبی‌پوشان شکایت کند. نتیجه دربی پایتخت برای فرهاد مجیدی از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین علت ظاهرا او برای این بازی ۵۰ میلیون تومان پاداش تعیین کرده است تا بازیکنان شارژ روحی و روانی شوند. از آن‌طرف هم مدیران پرسپولیس قول داده‌اند قبل از دربی بخشی از مطالبات اعضای تیم را بدهند تا آنها با روحیه بالا به مصاف آبی‌پوشان بروند. دربی حذفی بدون‌حضور تماشاگران برگزار می‌شود و به‌طور حتم نبود هواداران سرخابی در ورزشگاه آزادی احساس خواهد شد و از جذابیت بازی می‌کاهد.کمال کامیابی‌نیا و عیسی آل‌کثیر مصدومان پرسپولیس هستند، اما این احتمال وجود دارد که آل‌کثیر بتواند تیمش را در دربی پایتخت همراهی کند. از آن طرف، تیم استقلال مصدومی ندارد و فقط «میلیچ» را در اختیار ندارد و وضعیت «دیاباته» هم مشخص نیست. علیرضا فغانی، داور بین‌المللی کشورمان بعداز پایان بازی‌های لیگ استرالیا به ایران آمده است و قضاوت دربی حذفی را بر عهده خواهد داشت.
تحریم آبی‌ها؟
در حالی که قرار بود نشست خبری پیش از دربی جام‌حذفی در سالن روابط عمومی سازمان لیگ به‌صورت مجازی برگزار شود، هیچ فردی از کادر استقلال در این کنفرانس حاضر نشد. این اتفاق غیرمنتظره در شرایطی رخ داد که چند روز اخیر نیز آنها تصمیم به سکوت گرفتند و در کنفرانس دیدار پیشین خود نیز حضور نیافتند. البته از تیم پرسپولیس هم دستیار یحیی گل‌محمدی در سالن کنفرانس سازمان لیگ حضور یافت و پیش از این بازی مهم و حساس، پاسخگوی سوالات شد.
صحبت‌های مطهری
حمید مطهری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشـست خبری قبل از دیدار این تیم مقابل استقلال در جام‌حذفی اظهارداشت: انگلیسی‌ها می‌گــویند که فوتبال مرگ‌وزندگی است، اما نگاه مـا این‌طور نیست. فوتبال شیرینی‌ها و زیبایی‌های خودش را دارد و نگاه ما همیشه به‌گونه‌ای بــوده که رفتار قابل‌احترامی داشته باشیم، زیرا در باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس کار می‌کنیم. در پرسپولیس یاد گرفتیم به رقیبان احترام بگذاریم. مطهری گفت: استقلال تیم قابل‌احترامی است و می‌دانیم که همیشه میان این ۲ تیم رقابت بوده، اما خوب است که این رقابت جوانمردانه باشد و اتفاقات خوب رخ دهد تا هواداران لذت ببرند. تیمی که قهرمان لیگ‌برتر شده و به فینال لیگ‌قهرمانان آسیا رسیده، تمرکزش روی فوتبال است و به همین دلیل بود که ما قهرمان لیگ‌برتر و سوپرجام شدیم و به فینال لیگ‌قهرمانان آسیا رسیدیم. تمرکز تیم ما همیشه روی فوتبال است و دوست داریم کار خودمان را انجام دهیم. روز پنجشنبه بازی سختی داریم. بازیکنان ما کار‌های بزرگی کردند. در بسیاری از بازی‌ها ما ترکیب کامل خودمان را در اختیار نداشتیم. او افزود: تیم ما نشان داده که به معنای واقعی تیم است و این موضوع را بار‌ها نشان داده‌ایم. در پرسپولیس همه تلاش می‌کنند جور یکدیگر را بکشند. دربی یک بازی ویژه است و ما می‌خواهیم پنجشنبه با ارائه نمایشی قابل‌احترام، برد را تقدیم هواداران کنیم. همیشه اتحاد خود را حفظ و تمام مشکلات را به‌خاطر بازی روز پنجشنبه فراموش می‌کنیم. اصلا حق نداریم درباره مشکلات حرف بزنیم. مربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: روزپنجشنبه بازی خیلی سختی داریم، اما استقلال را به‌خوبی آنالیز کرده‌ایم. سعی می‌کنیم نکات تاکتیکی را به‌خوبی در زمین اجرا کنیم. صحبت کادرفنی پرسپولیس همیشه ارائه فوتبال قابل احترام و دیکته‌کردن تاکتیک تیم به حریف است. امیدوارم بتوانیم خیلی منطقی بازی را کنترل کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. نمی‌خواهم به نکات فنی ریزتری اشاره کنم. او درباره قضاوت فغانی در دربی ۹۶ گفت: دربی بازی ویژه و بزرگی است و فغانی هم بار‌ها نشان داده که داوربزرگی است. همیشه شجاعت سرلوحه کار این داور بوده است. همیشه وقتی می‌خواستم مثالی بزنم، می‌گفتم که داوران ما باید مانند «فغانی» شجاعت داشته باشند. فغانی با شجاعتی که دارد توانسته پیشرفت کند. برای او فرقی نمی‌کند بازی چه تیمی را سوت می‌زند. اصلا نیازی نیست که درباره فغانی و تیم او صحبت کنم. او داوربزرگی است و امیدوارم روز پنجشنبه قضاوت خوبی داشته باشد.
حضور خبرنگاران
در چند هفته اخیر به‌دلیــل آغاز پیک پنجم شیوع کرونا در ایران، خبرنگاران و اصحاب‌رسانه اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را برای پوشش بازی‌های لیگ‌برتر فوتبال نداشتند. در جلسه هماهنگی قبل از دربی ۹۶، مقرر شد اصحاب‌رسانه برای پوشش دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه آزادی تهران حضور یابند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار