| کد مطلب: ۱۰۱۸۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

ممنوعیت دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی
آرمان ملی: سخنگوی سازمــان ثبت احوال کشور گفت: به همه اســتانداران و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند را تقاضا کنند بلکه باید به صورت برخط کارها را انجام دهند. سیف‌ا... ابوترابی افزود: در حال حاضر ظرفیت صدور ۲.۵ میلیون کارت ملی هوشمند را در ماه داریم و از مجموع جمعیت ۶۴.۵ میلیون نفــر بالای ۱۵ سال، بیش از ۶۱ میلیون نفر مراحل ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام دادند و برای بیش از ۵۱ میلیون نفرکارت صادره شده که حــدود ۵ میلیون آن، تولید داخل است.

ارتقای سلامت جنسی دختران
ایلنا: مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تقویت پیشگیری سطح یک با استفاده از ظرفیت جامعه محلی از شناسایی نیازمندان و بیکاران توسط هم‌محله‌ای‌ها و معرفی آنان به بهزیستی خبر داد. آرزو ذکایی‌فر افزود: در طول بیست سال گذشته یک بانک اطلاعاتی از تسهیلگران در سازمان بهزیستی ایجاد شده است، این تسهیلگران دوره‌های آموزشی متعددی را گذرانده‌اند و همچنین در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های دفتر آسیب‌های اجتماعی و سایر برنامه‌های سازمان مشارکت داشته‌اند به طور مثال برخی از این تسهیلگران در سال گذشته به طور مشخص در فعالیت پیشگیری از خودکشی در محلات همکاری داشتند یا تعداد دیگری از تسهیلگران در بحث ارتقاء سلامت جنسی دختران و زنان سال گذشته آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و در این زمینه در محلات فعالیت داشتند.

هشدار سیل به 8 استان
آرمان ملی: سازمان هواشناسی پیش بینی کرد کــه در 8 استان کشور باران شدید خواهد بارید. براســاس پیش بینی هواشناسی، این بارندگی‌ها از امروز تا یکشنبه رخ می دهد. هواشناسی اعلام کرده است که بارش شــدید در 8 استان کشور همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ خواهد بود. هواشناسی پیش بینی کرده است که این بارندگی ها از امروز در جنوب و شمال غرب کشور آغاز می‌شود. هواشناسی همچنین نسبت به جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده‌ها هشدار داده است.

آماده‌باش برای مقابله
با سیل احتمالی
آرمان ملی: پیرو هشدار سازمان هواشناسی کشور در رابطه با افزایش بارش و باد شدید در ۱۱ استان، سازمان اورژانس کشور به حالت آماده‌باش در آمده است. جلسه‌ای مجازی برای تاکید مجدد و بررسی میزان آمادگی، با دانشگاه‌های درگیر و نمایندگان سازمان انتقال خون و معاونت بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد. رئیس سازمان اورژانس کشور، همکاری میان بخش‌های درمانی و عملیاتی با توجه به هشدار صادرشده درباره احتمال افزایش بارش ها و وزش باد در ۱۱ استان را ضروری دانست.

عراق ویزای عتبات صادر نمی‌کند
آرمان ملی: مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره موافقت ستاد ملی کــرونا برای برقراری سفر هوایی به عتبات گفت: در حال حاضر از طرف عراق هیچ خبری نیست. عراق هنوز ویزایی برای سفرهای کاروانی به عتبات صادر نکرده است. حجت‌الاسلام صحبت‌ا... رحمانی ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا نیز اعلام کرده است چنانچه عراق به دستورالعمل بهداشتی که صادر کرده است پایبند باشد، ما هم با این شرایط موافق هستیم، اما هنوز در این خصوص مجوز کتبی صادر نشده است. در حال حاضر هم سفر هوایی به عراق انجام می‌شود، اما به صورت کاروانی انجام نمی‌شود و به صورت انفرادی سفر به عراق انجام می‌شود.

اراک با آلودگی هوا تعطیل شد
آرمان ملی: رضا میرزایی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکــزی، گفت: با وخیم شدن وضعیت آلودگی هــوای اراک که از ساعت هشت سه‌شنبه شب با افــزایش چند برابری آلاینده‌ها آغاز شده است، با تصمیم کارگروه اضطراری کاهش آلودگی هوا همه فعالیت‌های عمرانی شهر اراک در روز چهارشنبه و پنج شنبه تعطیل اعلام شد.

کاهش وسعت دریاچه ارومیه
آرمان ملی: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اعلام کرد که تراز دریاچه ارومیه 58 سانتی متر کاهش یافته است. رهبردین افزود: تراز فعلی دریاچه ۱۲۷۱.۰۱ سانتی متر است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۲۷۱.۵۹ سانتی متر بود که نشان از کاهــش ۵۸ سانتی متری تراز دریاچه دارد. دریاچه ارومیه ارومیه در حال حاضر ۳۰۸۱ کیلومتر مربع است که وسعت این دریاچه در مدت مشابه سال گذشته ۳۵۵۱ کیلومتر مربع بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار