شوآف هلیا در اصفهان
ادامه از صفحه اول/ جلب توجه و کسب درآمد از طریق تبلیغات به شوآف و خودنمایی به شیوههای نامتعارف تمسک میجویند. فالوئرها و کاربران نیز با بنچمارکینگ و الگوگیری از چنین شیوههایی، قربانی مطامع فرصتطلبان و شیادان میشوند. برخلاف رسانههای جریان اصلی در رسانههای اجتماعی، فرآیند دروازهبانی اطلاعات زایل شده است و کاربران قادر شدهاند بدونهرگونه سانسور و کنترل، اخبار رویدادها را بدونواسطه به شاهراههای اطلاعاتی ارسال کنند که خواسته یا ناخواسته در مواردی زیانبار است. رسانههای اجتماعی خودمختاری فزایندهای به شهروندان اعطا کردهاند. تجهیزات و بسترهای تولید، پردازش و انتشار اطلاعات در اختیار کاربران قرار گرفته است و آنان قادرند بدونواسطه مبادرت به انتشار اطلاعات کنند. جامعه ایران به لحاظ حکمرانی سایبری و رسانهای به شدت از مشکلات عدیدهای مانند خلأ آموزش کاربران رنج میبرد. سواد اطلاعاتی و رسانهای به عنوان ضرورتی انکارناپذیر به حاشیه رانده شده است. شوربختانه امکانات اندک کشور نیز بهجای مصروف شدن برای افزایش دانش و توانمندی کاربران، صرف سیاستهای فیلترینگ شبکهها و کنترل محتوا و بگیر و ببند آنان میشود.
ارسال نظر