| کد مطلب: ۱۰۱۸۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

تسلیت رئیس‌جمهور
به نخست‌وزیر عراق
رئیس‌جمهوری در پیامی به نخست‌وزیر عراق وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان الحسین ناصریه و درگذشت تعدادی از مردم عراق را تسلیت گفت. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این پیام به مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر جمهوری عراق اظهار کرد: خبر آتش‌سوزی در بیمارستان الحسین ناصریه و درگذشت تعدادی از هموطنان جناب‌عالی موجب تأثر و تأسف اینجانب، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران شد. از طرف دولت و مردم کشورم، وقوع این حادثه دلخراش را به آن جناب و مردم عراق تسلیت می‌گویم. رئیس‌جمهوری اضافه کرد: از خداوند متعال شفای عاجل مجروحان، رحمت و مغفرت درگذشتگان و صبر بردباری خانواده‌های آنها را مسالت دارم.

زمان اعلام صحت انتخابات شوراها
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران گفت: این هیات‌ها تا هفته آینده نظر نهایی خود را درباره صحت انتخابات شوراها در استان تهران به هیات مرکزی اعلام می‌کنند. احمد نادری اظهار کرد: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران همچنان مشغول بررسی روند برگزاری انتخابات است. ما شکایاتی از برخی از حوزه‌ها و صندوق‌های اخذ رای از شهرستان‌های شانزده‌گانه و شهرهای 48‌گانه استان تهران داشتیم که در حال بررسی آن هستیم، لذا هنوز نظر نهایی هیات نظارت استان تهران درباره هیچ‌کدام از شهرستان‌های این استان اعلام نشده است. وی افزود: هیات عالی نظارت استان تهران هنوز صحت انتخابات را تایید نکرده و مشغول بررسی است. ظرف پنج، شش روز آینده نظر نهایی خود را به هیات مرکزی نظارت اعلام می‌کنیم.

برجام موضوع فصل هفتمی بود
وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری با اشاره به اهمیت توافق هسته‌ای، مطرح کرد که دولت‌های آمریکا هیچ‌گاه نخواهند توانست به نتیجه مطلوب‌شان از اعمال تحریم علیه ایران دست بیابند. محمدجواد ظریف در پیامی توییتری درباره توافق هسته‌ای نوشت: 6 سال پیش در چنین روزی، برجام یک موضوع فصل هفتمی شورای امنیت سازمان ملل متحد را بدون توسل به جنگ، حل و فصل کرد. اوباما دریافت که «تحریم‌های فلج‌کننده» او، نه ایران و نه سانتریفیوژهای ایران را فلج نمی‌کند. ترامپ ساده‌لوحانه تصور کرد که «فشار حداکثری» چنین خواهد کرد. هرگز چنین نخواهد شد. رئیس‌جمهور ایالات متحده باید به دقت به این آمار و ارقام بنگرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار