| کد مطلب: ۱۰۱۸۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد

«سوت» فغانی بازهم به صدا در خواهد آمد

آرمان‌ملی: در روزهای گذشته صحبت از حضور «فغانی» در هفته‌های پایانی لیگ‌برتر و احتمال قضاوت در دربی جام‌حذفی بود که با تایید عزیزی‌خادم و این داور بین‌المللی کشورمان، سوت علیرضا فغانی را بازخواهیم شنید.
حضور فغانی؟
در فصل جاری انتقادات از نحوه قضاوت داوران در لــیگ‌برتر بالا گــرفته است. در پیش‌بودن دربی جام‌حذفــی و حساسیت هفته‌های پایانی لیگ باعث شده تا این روزها شایعه شده علیرضا فغانی به ایران بازخواهد گشت. هفته گذشته فغانی در این مــورد به «خبرورزشی» گفت: «اگر می‌خواستند من به ایران بیایم به من می‌گفتند. هفته قبل خودم به آقای قنبرزاده و آقای افشاریان زنگ زدم. سر ماجرای حذف نام من از فهرست ایران به من گفتند بد نیست هرچند وقت یکبار به ایران بیایی و چند تا بازی قضاوت کنی تا در فهرست داوران ایرانی باقی بمانی. من هم خودم زنگ زدم و گفتم چون لیگ استرالیا تمام شده و من کاری ندارم آماده‌ام که از تایلند به ایران بیایم و هم دربی را سوت بزنم و هم در چند هفته باقیمانده در اختیار باشم. من تا دوشنبه زمان داشتم که بلیتم را برای ایران یا استرالیا رزرو کنم. وقتی دیدم خبری نشد و زنگی نزدند، بلیت را برای استرالیا گرفتم.» فغانی در جواب به این سوال که «اگر همین الان به شما زنگ بزنند که بیایید و ریاست کمیته داوران را بپذیرید، به ایران برمی‌گردید؟» هم بیان کرد: «خیر. چون توانایی ریاست و مدیریت این‌چنینی را ندارم. علاقه‌ای هم به آن ندارم. قطعا می‌خواهم به فوتبال ایران کمک کنم؛ اما ترجیح می‌دهم ناظر شوم یا مدرس تا بتوانم تجربه‌هایم را به نسل جوان منتقل کنم. فکر می‌کنم این‌طوری مفیدتر هستم.»
محدودیت؟
یکی از مشکلات حضور فغانی در ایران، بحث بازگشت او به استرالیاست، چرا که این کشور به‌دلیل شرایط کرونا محدودیت‌های جدیدی را برای پروازهای ورودی در نظر گرفته است. اگر بلیت برگشت برای فغانی به استرالیا پس از پایان لیگ ایران تهیه شود، او می‌تواند به ایران بازگردد و نه‌تنها در دربی پایتخت، بلکه در هفته‌های پایانی قضاوت کند. در صورت عدم حضور فغانی، داورانی چون رضا کرمانشاهی، بیژن حیدری و موعود بنیادی‌فر جزو گزینه‌های قضاوت در دربی خواهند بود. دربی مرحله یک‌چهارم ‌نهایی جام‌حذفی بیست‌‌وچهارم تیرماه برگزار می‌شود.
سیستم کمک‌داور
کارشناسان داوری و اهالی فوتبال خواهان استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی در مسابقات هستند. منصور قنبرزاده، سرپرست دبیرکلی فــدراسیون اعلام کــرد به‌منظور بررسی کلیه سوابق و ارائه راهکارهای عملی و قانونی کارگروه ویژه‌ای در حوزه‌های فنی و بازرگانی در خصوص VAR تشکیل شد. برهمین اساس تنها مرجع تصمیم‌گیری در این موضوع این کارگروه است. گفتنی است، هرگونه اطلاع‌رسانی در خصوص سیستم کمک‌داور ویدئویی (VAR) از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اطلاع‌رسانی خواهد شد.
بازگشت به ایران
علیـرضا فغانی درباره حضــورش در ایران برای قضاوت در بازی‌ دربی یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی و دیدارهای هفته‌های پایانی لیگ‌برتر اظهارداشت: ما برای بازی‌های لیگ‌قهرمانان آسیــا در منطقــه شــرق در تایلند حضــور داشتیم. قرار است با توجه به هماهنگی‌هایی که از قبل صورت گرفته در فرصت مناسب در ایران حضور پیدا کنم. وی افزود: صحبتی برای قضاوت بازی خاصی نشده است، اما هر بازی که نیاز بوده و مدنظرشان باشد و همینطور در چند بازی هفته‌های پایانی در خدمت‌ خواهم بود.
توضیحات رئیس فدراسیون
شهــاب‌الدین عــزیــزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال درباره شــایعه قضاوت علیرضا فغانی در هفته‌های پایانی لیگ‌برتر و جام‌حذفی گفت: از آقای فغانی که افتخار کشور است، خواسته‌ایم تا در چند بازی آخر لیگ و جام‌حذفی از وجودش استفاده کنیم و اگر مشکلی نباشد، این اتفاق خواهد افتاد. وی ضمن تشکر از اشکان دژاگه و مسعود شجاعی برای خدمات به تیم‌ملی فوتبال کشورمان اظهارداشت: از این 2 بازیکن محبوب که خداحافظی کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک تقدیر خواهد شد. رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به بدهی‌ دن‌گاسپار خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم از تاریکی بدهی‌های فدراسیون گذشته فاصله بگیریم. دن‌گاسپار دستیار سابق کی‌روش از چند سال قبل طلبکار است که به‌زودی بدهی وی پرداخت خواهد شد. همچنین بدهی کادرفنی تیم‌ملی فوتسال هم پرداخت خواهد شد. متاسفانه بخشی از زمان ما صرف بدهی‌های بر جای مانده گذشته است، اما امیدوارم هرچه سریعتر از فضای تاریک گذشته عبور کنیم. عزیزی‌خادم به بیان گزارشی از وضعیت تیم‌ملی فوتبال پرداخت و یادآور شد: هم‌اکنون تیم‌ملی از یک پیچ تاریخی با موفقیت عبور کرده است و همه ما از این بابت خوشحالیم و باانگیزه کار می‌کنیم و خداوند را شاکریم. وی با اعلام اینکه فدراسیون فوتبال نگاهش افق‌گشایی بر مبنای توسعه متوازن و حمایتی است، بیان داشت: نگاه‌مان در فدراسیون یک نگاه جمعی است و نگاه شخصی برای ما ارزش ندارد. فضایی که در فدراسیون وجود دارد، نگاه ساختن و نگاه به آینده است. عدم پرداخت بدهی‌های به‌جامانده باعث شده تا روند توسعه‌ای در فوتبال کند پیش رود. عزیزی‌خادم افزود: امروز می‌بینم در سیرجان، غیر از تیم آقایان، تیم بانوان هم افتخارآفرین است و یک رویکرد دیگر که در فدراسیون دنبال می‌کنیم نگاه عدالت‌محور به فوتبال آقایان و بانوان است. وی تصریح کرد: یکی از بحث‌های اصلی فدراسیون، استعدادیابی است و به‌دنبال یک فضای عدالت‌محور هستیم تا هیچ استعدادی نادیده گرفته نشود. نگاه ما این است که کف جامعه را که مشتاق هستند و دیده نمی‌شوند، کشف کرده و استعدادیابی صورت گیرد. وظیفه حرفه‌ای و اخلاقی خود می‌دانیم و این اراده واحد را دارد که در این راه قدم بگذاریم. با همدلی و همکاری آگاهانه پیش می‌رویم و با انگیزه فدراسیون که یک نگاه ملی دارد و فضا به سمتی پیش خواهد رفت تا خللی در اجرا و پیشبرد اهداف ایجاد نشود. با توجه به اینکه استعدادیابی درستی صورت نگرفته است، یک فستیوال گسترده برگزار خواهیم کرد تا مشروعیت بخشی را در فوتبال ملی ببینیم. «به‌دنبال تمرکززدایی فوتبال از تهران هستیم و نگاه تکثرگرایی را دنبال می‌کنیم.»، رئیس فدراسیون فوتبال با بیان این جمله اظهارداشت: در هر کاری موانعی وجود دارد و همیشه یک عده در هر فعالیتی ناراضی‌اند، لذا باید این موضوع را بپذیریم و در مسیر توسعه از آدم‌های باکیفیت استفاده کنیم. عزیزی‌خادم اضافه کرد: ساختن زمان، همدلی و برنامه‌ریزی می‌خواهد. در نگاه توسعه‌ای فدراسیون، ده‌ها تیم باید ساخته شود. برای پیشبرد اهداف‌مان نیاز به زمان داریم و با همگرایی و اتحاد به هدف‌مان خواهیم رسید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار